ویزای تراول داکیومنت

ویزای تراول داکیومنت

در این نوشتار سعی داریم تا در خصوص ویزای تراول داکیومنت اطلاعات جامع و کاملی را ارائه کنیم.

یکی از مسائلی که شاید با نگرانی های بسیاری همراه باشد، پایان یافتن اسناد اقامت همیشگی کشور کانادا است.

البته بدتر از آن این است که احتمال دارد بنا به دلایل متعدد، موضوع فوق هنگامی رخ دهد که شخص خاک این کشور را ترک کرده باشد.

در زمان سفر احتمال دارد تا کارت PR (اقامت دائم) به دلیل هر پیشامدی ارزش خود را از دست بدهد و سفر برگشت شما به این کشور را به تعویق بیندازد. با ما همراه باشید تا برای شرایط موجود، مناسب ترین راهکارها را به شما متذکر شویم.

دریافت پاسپورت به منظور برگشت به کشور کانادا و یا محل اقامت شما در این کشور به روش اخذ پاسپورت Travel Document میسر خواهد بود.

اما اطلاع از جزئیات شیوه وصول ویزای فوق می تواند سبب تقلیل نگرانی های شما شود و با اطمینان خاطر بیشتر می توانید برای اخذ آن اقدامات لازم را انجام دهید.

در این راستا می توانید با مشاوران و متخصصان شرکت ایزی گل در ارتباط باشید. موسسه مهاجرتی ایزی گل، از بهترین شرکت ها برای دریافت اقامت کانادا می باشد. لطفا ما را تا انتها همراهی فرمایید.

عناوین مقاله:

ویزای تراول داکیومنت چیست؟

اساسی ترین الزاماتی که در مورد Visa Travel Document بایستی رعایت شود را ذکر کنید.

مدارک مورد نیاز برای وصول این ویزا را نام ببرید.

اخذ ویزای تراول داکیومنت چه مدت زمان نیاز دارد؟ توضیح دهید.

نتیجه گیری

 

ویزای تراول داکیومنت

ویزای تراول داکیومنت
ویزای تراول داکیومنت

ارزشمندترین مدرک مسافرتی Travel Document یا بین الملل، Passport است.

چنان چه شخصی بنا به دلایل معتبر پاسپورت ملی نداشته باشد، صدور ویزای تراول داکیومنت برای وی میسر خواهد بود.

در واقع این مدرک و یا مجوز رسمی در کانادا از سوی وزارت مهاجرت این کشور صادر می گردد. صدور سند فوق از سوی دولت این کشور برای مجوز مهاجرت بین المللی تنها به دو گروه از اشخاص تعلق می گیرد:

1)    پناهندگان، افراد فاقد سرزمین و تحت پشتیبانی که هیچ مدرک معتبری ندارند. 2) اثبات گواهی هویت برای اشخاصی که اجازه سکونت همیشگی این کشور را دارند.

اشخاصی که مدت اعتبار کارت (PR) اقامت دائم کانادا آن ها منقضی شده باشد

براساس ضوابط کشور کانادا، اشخاصی که مدت اعتبار کارت (PR) اقامت دائم کانادا آن ها منقضی شده باشد، بایستی به منظور ورود قانونی و برگشت به این کشور از راه مرزهای دریایی، هوایی و یا قطار، درخواست اجازه تراول داکیومنت یا ورود به کشور کانادا را از کنسولگری این کشور دریافت کنند.

به عبارت دیگر در صورتی که شما متقاضی عزیز دارای اقامت همیشگی این کشور هستید و کارت شما گم شده است و یا زمان اعتبار آن به اتمام رسیده است، برای ورود به این کشور بایستی Travel Document بگیرد.

دقت داشته باشید که مدت اعتبار ویزای فوق براساس ارزش پاسپورت به طور معمول حداقل شش ماه است و فقط شخص اجازه یک بار ورود به کشور کانادا را دارد.

چنان چه برای دریافت Visa Travel Document دلایل قانع کننده و اسناد معتبری در اختیار نداشته باشید، شاید مامور پرونده در کنسولگری کانادا تقاضای شما را به منظور دریافت ویزا فسخ و حتی سکونت شما را هم ابطال کند.

به این ترتیب بایستی از مجرب ترین وکلای حقوقی در کشور کانادا اعتراض خود را نسبت به نتیجه پرونده اعلام کنید.

لذا در صورتی که با این مشکل روبرو شدید، وکلای منتخب و برگزیده موسسه ایزی گل می توانند در این راستا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

نکته در مورد ویزای تراول داکیومنت

نکته در مورد ویزای تراول داکیومنت
نکته در مورد ویزای تراول داکیومنت

بهتر است بدانید که ویزای مسافرتی به مفهوم پاسپورت سفر است اما با این تفاوت که فاقد ویژگی های پاسپورت می باشد.

اساسی ترین الزامات ویزای تراول داکیومنت

اساسی ترین الزامات ویزای تراول داکیومنت
اساسی ترین الزامات ویزای تراول داکیومنت

دقت داشته باشید که صدور Visa Travel Document روندی است که دو مرتبه انجام شدنی است. به خصوص که شرایط برای تقاضای دوم پاسپورت فوق بایستی اختصاصی باشد که در چنین مواردی درصد وصول آن تا حد بسیار زیادی تقلیل می یابد.

گفتنی است که کنسولگری این کشور از رسیدگی به پرونده متقاضیانی که بالغ بر دو مرتبه برای دریافت پاسپورت فوق اقدام نموده اند، ممانعت می کند. لذا، پیش بینی کلیه رویدادهای وارده می تواند از ابطال پاسپورت شما جلوگیری کند.

تا جای ممکن از خاک این کشور با کارت معتبر PR خارج شده و یا موقعیت تبعیت کانادای خود را حتماً در کانادا معین کنید.

مورد مهم دیگری که در این بخش از مقاله بایستی متذکر شویم، به این موضوع اختصاص دارد که کلیه مراحل تقاضای ویزای تراول داکیومنت توسط کنسولگری به طور آنلاین انجام می شود. به عبارتی شما در این اقدام نتیجه نهایی را به روش Email دریافت می کنید.

چنان چه تحت شرایطی احتیاج به درخواست این ویزا داشته باشید، بایستی افسر پاسپورت را از موقعیت استثنایی ایجاد شده آگاه و متقاعد کنید. در غیر این صورت ترتیب اثری به روند بازبینی پرونده شما داده نمی شود.

در این راستا شرکت مهاجرتی ایزی گل برای اخذ اقامت کانادا راهنمایی های لازم را به شما ارائه خواهند کرد. ایزی گل بهترین موسسه مهاجرتی برای اخذ اقامت کانادا می باشد.

اجبار وجود فیزیکی در کشور کانادا برای کارت PR

اجبار وجود فیزیکی در کشور کانادا برای کارت PR
اجبار وجود فیزیکی در کشور کانادا برای کارت PR

زمانی که شما برای اقامت دائمی کانادا به کنسولگری این کشور درخواست می دهید، در حقیقت به شکل آشکار و رسمی اظهار می دارید که مایلید در Canada زندگی کنید.

هر چند تبعه این کشور نباشید. احتمال دارد در کشور مبداء، محلی که شهروندی آن را در اختیار دارید، متاهل باشید. یا اعضای خانواده و دوستان شما در آنجا زندگی کنند و یا زمانی که اهل کانادا هستید و به فعالیت شدید توسط کارفرمای کانادایی خود مشغول هستید، به کشور دیگری سفر داشته باشید.

دقت کنید که زمانی که شما تبعه این کشور هستید، بایستی از ضوابط و مقرراتی پیروی کنید که کارت PR شما موثق باشد و این امکان را دارید تا با موقعیت جاری سفر کنید و سرانجام به کانادا بازگردید.

به منظور ارزشمند نگه داشتن کارت PR بایستی در مدت پنج ساله و یا حداقل در یک بازه زمانی بیست و چهار ماهه، حضور فیزیکی داشته باشید. البته مهم نیست که شما در این مدت بی وقفه در این بیست و چهار ماه در کانادا حضور داشته باشید.

افرادی که دارای کارت PR هستند، از این فرصت برخوردارند که به شکل دوره ای کشور کانادا را ترک کنند

افرادی که دارای کارت PR هستند، از این فرصت برخوردارند که به شکل دوره ای کشور کانادا را ترک کنند. چنان چه شما متقاضی عزیز هم جزئی از این گروه از درخواست کنندگان هستید، می توانید در سال های نخست (پنج سال اول) سفر کنید و از این لحاظ با محدودیت خاصی همراه نباشید.

به این ترتیب ممکن است تحت شرایط ویژه توسط کنسولگری، حضور شما در کشور دیگری بخشی از بازه زمانی دو و یا پنج ساله باشد.

اما متذکر می شویم که بایستی اطلاع کافی از ضوابط و اصول ویژه آن داشته باشید تا بدین وسیله شرایط زندگی و کاری شما در این کشور اروپایی با مشکل خاصی مواجه نشود.

انواع سفر در مدت پنج ساله در ویزای تراول داکیومنت

با توجه به سکونت شما در این کشور، ممکن است مایل باشید تا از وضعیت های متعدد در سایر کشورهای همسایه هم بهره مند شوید.

به طور مثال مهاجرت شما به کشور آمریکا که یکی از کشورهای پهناور جنوبی کانادا است، می تواند امکانات بسیاری را برای شما فراهم کند.

به علت برخورداری از سیستم شگفت انگیز حمل و نقل، شما این امکان را دارید تا مهاجرت شغلی خود را در یک بازه هجده ساعته به کشور آمریکا از قبل برنامه ریزی کنید و بعد از اتمام کار در همان روز، مجدداً به کانادا بازگردید.

گفتنی است که در این موارد این نوع سفرهای کاری بخشی از مدت پنج ساله شما محسوب می شود. لذا مهاجرت به یکی از کشورهای همسایه Canada با یک برنامه ریزی دقیق، هیچ گونه مشکلی در رابطه با مقدار حضور ضروری شما به همراه نخواهد داشت.

به طور کلی چنان چه ورود و خروج شما از کانادا یک روزه باشد، آن روز برای شما حضور حساب می شود.

شرایط لازم برای حضور شخص خارج از Canada به منزله حضور فیزیکی

شرایط لازم برای حضور شخص خارج از Canada به منزله حضور فیزیکی
شرایط لازم برای حضور شخص خارج از Canada به منزله حضور فیزیکی

چنان چه از شرایط الزامی که در زیر متذکر می شویم برخوردار باشید، حضور شما در این کشور اروپایی چه حاضر و یا حتی غایب باشید، براورد می شود.

اما به این نکته مهم دقت کنید که دارا بودن کارت PR از جمله مدارک ضروری در هر سفر به حساب می آید و مفقود و یا باطل شدن آن به مفهوم ارسال تقاضا به منظور ویزای تراول داکیومنت است. از دیگر شرایط حضور شخص می توان به موارد زیر اشاره داشت:

در صورتی که شما اقامت همیشگی Canada را در اختیار دارید و همراه با شخصی دیگری و یا همسر خود مهاجرت می کنید که وی هم از موقعیت سکونت دائم این کشور برخوردار است، در این صورت هر روزی که داخل کشور کانادا نباشید، بخشی از بازه اجباری حضور فیزیکی شخص دارنده ویزای فوق در کانادا به شمار می آید.

شخصی که کمتر از سن قانونی است

شخصی که کمتر از سن قانونی است، بایستی پدر و مادر خود که از تبعه این کشور هستند را همراه خود در این سفر داشته باشد.

دقت کنید که موضوع فوق هنگامی صحیح است که فرد متقاضی کمتر از سن قانونی، اقامت همیشگی دارد و یا پدر و مادر وی و یا یکی از آن ها تبعه Canada هستند.

به این ترتیب همان طور که در بخش قبلی بیان کردیم، هر روزی که شخص در خاک این کشور حضور نداشته باشد، بخشی از بازه هفتصد و سی روز محسوب می شود.

چنان چه شما جزو این گروه از افرادی هستید که اقامت دائم این کشور را دارد و در آن به اشتغال مشغول هستید، در شرایط خاص، خارج شدن شما از کانادا هم بخشی از بازه ضروری برای سکونت در کانادا و اخذ شهروندی این کشور است.

کارفرمای شما بایستی یک کمپانی کانادایی باشد

کارفرمای شما بایستی یک کمپانی کانادایی باشد که سوددهی و منفعت این شرکت در کانادا است. با این اوصاف چنان چه برای اهداف شغلی سفر خود را به کشور دیگری انجام دهید، این بازه بخشی از مدت الزامی حضور شما در Canada محسوب می شود.

در صورتی که اقامت شما در این کشور کمتر از پنج سال باشد، بایستی با حساسیت بیشتری خود را برای سفر آماده کنید.

به این علت که اقامت دائمی شما به موضوع فوق بستگی دارد.

به عنوان مثال چنان چه کارت PR به شما مهاجران عزیز اعطا گردد و بنا به دلایل متعدد این کشور را بدون وقفه به مدت سه سال ترک کنید، دیگر نمی توانید افسر اداره مهاجرت Canada را متقاعد کنید که شما بازه زمانی هفتصد و سی روزه را جبران می کنید.

در نهایت امکان اخذ شهروندی کانادا را به طور دائم از دست می دهید. برای کسب آکاهی بیشتر، با کارشناسان ایزی گل در ارتباط باشید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تراول داکیومنت

مدارک لازم برای دریافت ویزای تراول داکیومنت
مدارک لازم برای دریافت ویزای تراول داکیومنت

در موارد الزامی می توان موقعیت کارت PR منقضی و یا مفقود شده را با توجه به رعایت شرایط خاص تغییر داد تا به پروسه اخذ تبعه ی کانادا و حضور رسمی شما در Canada آسیبی وارد نشود.

در این راستا شرکت ایزی گل به عنوان بهترین شرکت برای اخذ اقامت کانادا، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

به منظور این کار، تقاضای VISA Travel Document و اقرار (Humanitarian & Compassion) راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهد.

در ویزای تراول داکیومنت که معمولاً دو مرتبه رخ می دهد، Cover letter (تنظیم کاور لتر) بسیار حائز اهمیت است.

روش فوق یکی از مناسب ترین راهکارهایی است که این امکان را برای شما فراهم می کند تا افسر گذرنامه را از مواردی که سبب اتمام ارزش کارت PR شما شده است، آگاه نموده و وی را متقاعد سازد.

گفتنی است با انگیزه صدور دوباره و یا تداوم کارت PR، عرضه تقاضای ویزای فوق الزامی است و جمع آوری مستنداتی که در زیر متذکر می شویم، از مهمترین پروسه صدور ویزای تراول داکیومنت محسوب می شوند.

تکمیل فرم application

تکمیل فرم application ویزای فوق یکی از مهمترین مدارک تقاضای Visa Travel Document است.

دو عدد عکس در ابعاد (5*7)، اصل و کپی از تمامی صفحات شناسنامه و ویزای ایرانی، مستندات سفرهای گوناگونی که در مدت پنج ساله انجام داده اید، از دیگر مدارک الزامی اخذ ویزای تراول داکیومنت است.

هزینه درخواست نامه کنسولگری که مبلغ تعیین شده در آن برای هر شخص متغیر است. (هزینه سند مسافرتی بین الملل تقریباً در حدود پنجاه دلار کانادا است که این مبلغ برای اشخاص رده سنی بیش از شانزده سال است).

نامه حضور به این کشور و یا کپی Landing paper از جمله مدارک اصلی به منظور درخواست ویزای Travel Document است.

کاورلتر (تنظیم نامه) برای ارائه مسائلی که سبب تمدید نشدن به هنگام کارت PR می شود.

چنان چه از افراد دارنده کارت PR هستید، بایستی پرونده شما دارای کپی این کارت باشد.

در پرونده شما بایستی مدارکی همچون اجاره و یا خرید و فروش ملک و تاریخچه ای از اسناد بانکی در این کشور ضمیمه شود.

در صورتی که در پایان دوره 5 ساله هستید

در صورتی که در پایان دوره 5 ساله هستید و در این راستا درخواست اقامت دائمی این کشور را ارسال نموده اید، به منظور رسیدگی بیشتر به پروسه صدور ویزای فوق، بایستی عریضه ای مبنی بر نپذیرفتن درخواست فوق را هم پیوست کنید.

دقت کنید که کلیه مدارک الزامی شما بایستی به زبان فرانسه و یا انگلیسی ترجمه شود و در عین حال به زبان فارسی همراه با رونوشت مهم آن ها به کنسولگری این کشور ارسال گردد.

در ادامه مبحث ویزای تراول داکیومنت بایستی متذکر شویم که بایستی در Coverlet خود حداقل دو معرف را ذکر کنید که بهتر است دارای اقامت کشور کانادا باشند و یا اقامت آن ها دائمی بوده یا به عنوان یکی از تبعه این کشور محسوب شوند.

لازم به ذکر است که معرف های نامبرده، آشنایی کامل به مدت دو سال را با شما داشته باشند و برای تایید ماهیت شما بایستی در دسترس باشند تا در وصول این ویزا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

ممکن است خواستار بازبینی مستندات خود با موقعیت (H & C) شوید، اما شاید این موضوع برای شما مطرح شود که چه افرادی از این فرصت برخوردارند که این شرایط مورد تایید را در مدرک های خود قرار دهند.

نگهداری از آشنایان و یا فرزندان که در موقعیت سلامتی مطلوبی قرار ندارند و یا شما یکی از والدین شخصی هستید که در یکی دیگر از کشورهای دنیا حضور دارد و یا به منظور موضوعات انسان دوستانه خاک این کشور را ترک کرده اید، نیاز است تا کلیه موارد در نامه الصاقی شما عنوان شود.

مواردی که سبب بی نتیجه شدن درخواست Visa Travel Document می شود

مواردی که سبب بی نتیجه شدن درخواست Visa Travel Document می شود
مواردی که سبب بی نتیجه شدن درخواست Visa Travel Document می شود

اگر اقامت دائمی دارید و یا یکی از اعضای خانواده درجه یک شما تبعه این کشور است و دارنده کارت (PR) می باشید، در چنین وضعیتی این افراد می توانند حامی شما شوند و در نهایت احتیاجی به تکمیل تقاضای ویزای فوق نیست.

شما متقاضیان عزیز در درخواست های قبلی در مدرک های خود تقاضای موقعیت (H & C) داشته اید و در پی آن از درخواست خود نتیجه مورد قبولی را کسب کرده اید که ممکن است در وصول این ویزا به عملکرد مطلوبی دست نیابید.

یکی دیگر از شرایطی که احتمال دارد در دریافت این پاسپورت بی نتیجه باشد، به این موضوع اختصاص دارد که نامه و یا مدرکی مبنی بر پناهندگی در کنسولگری این کشور دارید. گروه دیگر افرادی هستند که بنا به دلایل کمبودهایی در ضوابط، اعتبار کارت (PR) آن ها منقضی شده است.

دقت داشته باشید که پروسه این ویزا بسیار حساس بوده و چنان چه اقدامات سریع و به هنگام را در این راستا انجام ندهید، شاید به نتایج قابل قبولی دست نیابید.

به عنوان مثال اشخاصی که با مفقود شدن کارت پی آر همراه شده اند

به عنوان مثال اشخاصی که با مفقود شدن کارت پی آر همراه شده اند و از مدت اعتبار آن زمان بسیاری گذشته است، با عدم درخواست این ویزا همراه می شوند. ب

ایستی خاطر نشان شویم که این متقاضیان تحت موقعیت بسیار سخت و یا تایید آن، گذراندن فرایند فوق می تواند برای آن ها نتیجه بخش باشد. غیر از این تایید موقعیت (H&C) شاید ویزای تراول داکیومنت به وی اعطا گردد و در نتیجه ارزش کارت PR شما محفوظ بماند.

در مجموع هر مدرکی که بیانگر شرایط ویژه و یا فوق العاده شما است، بایستی در مدرک های ارسالی در نظر گرفته شود.

همچنین در گفت و گو با افسر کنسولگری کانادا بایستی به شکل لفظی آن ها را کاملاً مجاب کنید که مایلید شهروندی این کشور را دریافت نموده و یا درصدد ارتقای اعتبار کارت PR خود هستید.

در انتها بایستی متذکر شویم که در این گفت و گو بهتر است اشاره مستقیم به پیامدهای حذف سکنای همیشگی برای آشنایان و یا حتی خود شما هم که امری بسیار الزامی است، داشته باشیم.

تمامی این موارد در راستای متقاعد کردن افسر اداره سفارت در خصوص موقعیت سختی است که سبب تمدید نشدن پاسپورت شما در این کشور می شود. اطلاعات تکمیلی را از کارشناسان زبده ایزی گل بخواهید.

پارامترهای موثر برای اخذ ویزای تراول داکیومنت

پارامترهای موثر برای اخذ ویزای تراول داکیومنت
پارامترهای موثر برای اخذ ویزای تراول داکیومنت

در این بخش از مقاله به عواملی که افسر اداره سفارت کانادا را برای وصول این ویزا مجاب می کند، به طور دقیق برای شما بیان می کنیم. یکی از این عوامل، وضعیت پزشکی درخواست کننده و یا آشنایان وی است که در شرایط حاد و خاصی قرار دارند.

یا تنها آشنای شخص بیمار شما هستید و یا جایگزین دیگری وجود ندارد. به این مسئله که شرایط از کنترل شما خارج است و در این موقعیت نقش خاصی نداشته اید، مورد دیگری است که افسر اداره مهاجرت آن را لحاظ می کند.

مورد اصلی دیگر به سن قانونی دارندگان کارت PR اختصاص دارد که وی برای ورود و خروج با عدم حضور فیزیکی همراه بوده است. چنان چه کارت PR و یا سکونت همیشگی چندین کشور را به

شکل همزمان دارید، بایستی متذکر شویم که به هیچ عنوان شامل دریافت Visa Travel Document نخواهید شد. این امر سبب می گردد که مامور سفارت، مدارک ارسالی شما را با دقت و حساسیت بیشتری بازبینی کند.

براساس موقعیت خاص این ویزا، مناسب ترین مسیر برای دنبال کردن صحیح آن، انجام مشاوره با وکلای مهاجرتی شرکت ایزی گل است.

مجموعه ایزی گل به عنوان یکی از معتبرترین و حاذق ترین گروه های وکلا است که برای سفر به این کشور اروپایی، راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهند.

دقت کنید که ارسال مستندات ویزای تراول داکیومنت تنها یک بار میسر خواهد بود. به خصوص اگر شما نسبت به (H&C) اقدام کرده باشید.

بایستی درصد ریسک را به حداقل برسانید

بایستی درصد ریسک را به حداقل برسانید به این علت که برگشتی برای شما وجود نخواهد داشت.  شرکت ایزی گل در رابطه با زمانبندی به هنگام و صحت مستندات به منظور وصول پذیرش این ویزا، توضیحات کامل را به شما متذکر می شوند.

به این ترتیب هر بار که قصد خروج و یا سفر به این کشور را دارید، کلیه مستندات خود را بایستی همراه داشته باشید تا در موارد ضروری اقدامات مورد نیاز را انجام دهید.

اگر شما یکی از متقاضیانی هستید که دارای کارت PR می باشید، بایستی پیوسته رسیدی از بلیت های هوایی سفرهای قبلی، رسید اقامت در هتل و مهرهای پاسپورتی که از سفارتخانه های متعدد دریافت نموده اید را ارائه دهید.

در حقیقت هر موردی که بیانگر این باشد که چه زمانی کانادا را ترک کرده اید و چه زمانی در کشور دیگری حضور داشته اید، از مدارک الزامی محسوب می شوند.

در ادامه این نوشتار، بایستی به موارد دیگری نیز اشاره نماییم.

5 سال بازه زمانی طولانی است و بی شک چیزی به یاد نمی ماند

5 سال بازه زمانی طولانی است و بی شک چیزی به یاد نمی ماند. یکی از شیوه های موثر برای اشخاصی که این کارت (PR) را وصول کرده اند، دارا بودن یک دوره پنج ساله و یا هزار و هشتصد و بیست و پنج روزه است.

این موضوع علاوه بر این که در موارد لزوم مانند تقاضای Visa Travel Document مورد استفاده قرار می گیرد، کمک می کند تا پس از گذراندن این بازه به منظور درخواست اقامت دائمی این کشور اقدامات لازم را انجام دهید.

موضوع مهمی که در این بخش بایستی متذکر شویم، این است که هر بار به خارج از این کشور برای اشتغال سفر یک روزه و یا کمتر دارید، بهتر است مدت زمان خروج را یادداشت نموده و مدارک مهم سفرنامه های کاری که ارجاع آن ها از این طریق انجام شده است را ضمیمه کنید.

تمامی موارد مذکور به وکلای حقوقی پرونده و حتی خود شما کمک می کند تا توجیه دقیقی از صحت مدت خروج خود از کانادا را ارائه دهید.

هر مدرکی که بیانگر بخشودگی شما نسبت به بی ارزش شدن کارت PR می شود را حتماً در لیست تهیه شده یادداشت کنید

هر مدرکی که بیانگر بخشودگی شما نسبت به بی ارزش شدن کارت PR می شود را حتماً در لیست تهیه شده یادداشت کنید. به عنوان مثال به ثبت و یا بازیابی این گروه از مستندات اهمیت بسیاری دهید.

اطلاعات دقیق در مورد فعالیتی که برای انجام این سفر مجبور شده اید را در دفترچه خود ذکر کنید. مستندات فوق بایستی مشتمل بر زمان سفر، تعداد تمامی کارمندان در این کشور، نوع فعالیتی که برای سفر انجام داده اید و تعداد پرسنلی که بیرون از کشور کانادا فعالیت دارند، می شود.

بهترین شکل ممکن این است که کارفرما برای هر سفر کاری در رابطه با مدت ماموریت شغلی و شرح وظایف وی توضیحات کاملی را طی یک نامه عرضه دارد.

همچنین برگه ای از درآمد و سابقه شغلی و جزئیات مالیات که همگی در برگه ی T4 Slip ذکر شود و سالانه در ماه فوریه به روز شود.

دقت داشته باشید برای درخواست این ویزا، مستندات شغلی که در حال حاضر در آن فعالیت دارید، نبایستی لزوماً توسط یک کمپانی عظیم ثبت شده در این کشور باشد.

البته سفرهای کاری به منظور خرید و تملک و معاهده های شرکایی که شامل موضوع فوق هستند هم در مورد آن توضیحات کامل را بیان کردیم.

مدت زمان وصول ویزای تراول داکیومنت

مدت زمان وصول ویزای تراول داکیومنت
مدت زمان وصول ویزای تراول داکیومنت

در حقیقت از هنگامی که شما تمامی مدارک خود را به کنسولگری کانادا به منظور بازبینی بیشتر ارسال می کنید، بایستی یک دوره سه روزه تا شصت روزه را برای اخذ Visa Travel Document در نظر بگیرید.

به طور میانگین دریافت این ویزا بیست و یک روز به طول می انجامد. لذا، در زمان Cover letter (تنظیم کاور لتر) زمان ها را به طور دقیق ذکر کنید. بعد از صدور ویزای فوق، می توانید یک نفس راحت بکشید زیرا موقعیت کارت PR به پایان رسیده شما به شکل تعلیق در می آید.

مدت Pickup گذرنامه و ه ویزای شما به سه ماه ارتقا می یابد و برای آن بایستی به یکی از مراکز VFS مربوطه مراجعه کنید.

به این ترتیب شرکت ایزی گل به منظور چسباندن Visa Travel Document با دفتر کنسولگری آنکارا در این حوزه متصل خواهد بود و در نتیجه شما مسیری مطمئن را برای اخذ ویزای تراول داکیومنت سپری خواهید کرد.

اما بعد از وصول این ویزا، برخی اقدامات را بایستی انجام دهید. به این صورت که برای ورود به کانادا شما شش ماه فرصت دارید تا به منظور تکمیل مراحل دریافت ویزا، اقدامات لازم را انجام دهید.

دقت داشته باشید که این مدت فرصتی حساس و بسیار طلایی است

دقت داشته باشید که این مدت فرصتی حساس و بسیار طلایی است که شامل حال شما می شود. به منظور اعتبار کارت PR کانادا، بایستی پس از اخذ پاسپورت موقت ظرف سه ماه، در خاک این کشور به سفارت کانادا تقاضای خود را به شکل کتبی ارائه دهید. غیر از آن تمامی مراحل انجام شده بی اثر خواهد بود و برای جبران راه برگشتی نخواهد داشت.

به منظور این که اطمینان کافی از محکم و تکمیل بودن پرونده مهاجرتی خود داشته باشید، بازبینی تمامی مستندات و تنظیم کاورلتر از سوی وکلای حقوقی مهاجرتی متبحر و کارآمد همچون کارشناسان ایزی گل، امری ضروری تلقی می شود.

برآورد یک متخصص و رسیدگی صحیح شرایط ویژه گامی مهم و الزامی در دریافت ویزای فوق به شمار می آید. شرکت ایزی گل برای صدور Visa Travel Document به شکل کاملاً ویژه پیگیری های لازم را انجام می دهد

و سعی دارد تا با همراهی کردن شما برای ارسال تقاضای پاسپورت فوق، با کلیه جزئیات اقدامات لازم را در این مسیر سخت برای رفاه حال شما عزیزان انجام دهد تا شما در کمترین زمان بتوانید ویزای خود را دریافت کنید.

با توجه به عنوان مقاله، سعی داریم در ادامه شما را با پی آر کانادا بیشتر آشنا کنیم. لطفاً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

PR کانادا

PR کانادا
PR کانادا

Permanent  residence وضعیت مهاجرتی است که به مفهوم دارا بودن شخص از اقامت دائم کشور کانادا می باشد. اما بایستی خاطر نشان شویم که پی آر به هیچ وجه برابر با حق تبعه کانادایی نیست و فقط موقعیت مهاجرتی است که شامل دوام و پایداری در این کشور برای شهروندان خارجی است.

در واقع مقیم همیشگی کشور کانادا شخصی است که با سفر به شکل قانونی به این کشور از حق سکونت همیشگی برخوردار است،

اما به عنوان یک تبعه کانادایی به شمار نمی آید. به عبارت دیگر بایستی متذکر شد که دارندگان PR شهروندانی هستند که از دیگر کشورهای دنیا به کانادا سفر کرده اند.

علاوه بر این، شخصی با موقعیت مهاجرتی ناپایدار در این کشور مانند نیروی کار خارجی و یا دانشجو که Visa Canada دارند، مقیم همیشگی کشور کانادا به حساب نمی آیند.

به همین منظور توصیه می شود از این مسئله که پس از گذشت چندین سال از سکونت موقت این کشور امکان دریافت اقامت همیشگی را دارید، اطلاعات لازم را از وکلای حقوقی شرکت ایزی گل دریافت کنید.

براساس تحقیقات انجام شده، در صورتی که مایلید سفر هوایی داشته باشید، بایستی کاملاً به ضوابط پرواز پایبند بوده و قبل از سفر هوایی و داشتن مجوز پرواز، شما بایستی مراحل معاینه سلامت را پشت سر بگذارید.

به چه صورت می توان اقامت دائمی کانادا را وصول کرد؟

به منظور آغاز روند سکونت همیشگی پی آر، بهتر است در اولین اقدام به یکی از نزدیکترین سفارتخانه های کانادا مراجعه کنید. در وهله نخست، اخذ پاسپورت اقامت همیشگی مستلزم موارد زیر است:

1)    پرداخت هزینه تقاضا 2) نشان دادن تست مدیکال 3) ارائه گواهی عدم سوء پیشینه 4) انجام گفت و گو با کارگزاران امور مهاجرت 5) ارسال و کامل نمودن تقاضای گذرنامه سکونت دائم

همچنین براساس نوع تقاضای درخواست کننده در رابطه با Visa Travel Document شاید مواردی که در زیر متذکر می شویم هم نیاز باشد:

1)    نتایج تست زبان 2) پرداخت کلیه هزینه های جانبی 3) تایید موقعیت پناهندگی 4) تست ارزیابی مهارت 5) توان مالی مناسب برای حمایت از درخواست کننده در مدت نخست در کشور کانادا  6) دیگر آزمون ها و یا مدارک

البته اصل، کپی و ترجمه قانونی مستندات پشتیبان تقاضا که مشتمل بر اسناد تحصیلی، نامه اسپانسرشیپ (مدارک هویتی) و گواهی مهارت و همچنین اطلاعات خویشان است، بایستی برای اقامت دائمی این کشور به کنسولگری Canada تقدیم گردد.

کارت اقامت دائم کانادا پی آر

کارت اقامت دائم کانادا پی آر
کارت اقامت دائم کانادا پی آر

کارت PR بیانگر موقعیت اقامت همیشگی در این کشور است. اگر سفر شما به خارج از کانادا باشد، برای بازگشت به این کشور به وسیله یکی از شیوه های سفر مانند کشتی، اتوبوس، هواپیما و یا قطار به نشان دادن کارت پی آر و پاسپورت خود نیاز دارید.

آن گروه از متقاضیانی که سفری به بیرون از این محدوده داشته اند و فاقد اعتبار کارت PR هستند و یا فراموش کرده اند آن را همراه خود داشته باشند، بایستی قبل از بازگشت به این کشور برای این مدرک ضروری تقاضا دهند.

معمولا این کارت دارای ارزش پنج ساله است، اما در بعضی موارد ارزش آن دوازده ماهه بوده و مدت زمان پایان کارت روی آن ثبت شده است.

بهتر است بدانید دولت این کشور فقط کارت های PR را به نشانی های داخل کانادا ارسال می نماید و احتمال دارد در برخی موارد از درخواست کننده تقاضا شود که آن را به یکی از مراکز دولتی موجود در این کشور به شکل حضوری وصول کنند.

افرادی که می توانند برای اقامت همیشگی Canada تقاضای پی آر دهند

هر شخصی از این امکان برخوردار است که تقاضای اقامت این کشور را ارائه دهد، اما فقط تقاضای درخواست کنندگان واجد شرایط کارت پی آر مورد قبول است.

برای این که اطلاع کافی از شرایط مورد نیاز به منظور تقاضای این وضعیت معتبر مهاجرتی داشته باشید، بهتر است در سیستم مشخص شده توسط دولت این کشور و یا express entry، میزان تحصیلات، پارامترهای سن، تسلط به زبان و یا داشتن زبان دوم و مهارت شغلی در این کشور را مورد ارزیابی قرار دهید.

آگاهی از واجد شرایط بودن اخذ اقامت همیشگی کانادا (PR)

برای اطلاع داشتن از این مسئله که شما شرایط مورد نیاز به منظور تقاضا و یا اخذ PR کانادا را دارید، همان طور که در بخش قبلی بیان کردیم، بایستی امتیازات (CRS) خود را در سیستم express entry محاسبه کنید.

کلیه امتیازاتی که در قسمت قبلی متذکر شدیم را به سیستم فوق بیفزایید. البته امکان تقاضای پی آر و سکونت این کشور به روش سرمایه گذاری، مهاجرت خانوادگی و یا تجاری، برنامه نامزد استانی Canadian و کلاس تجربه کانادایی هم برای واجد شرایط بودن این کارت وجود دارد.

درخواست کنندگان احتیاج به تایید این مسئله دارند که از استطاعت مالی و یا موجودی حساب بانکی کافی برای حمایت کلیه هزینه های اعضای خانواده و خود برخوردار باشند.

به جز این که قبل از مسئله فوق، امکان انجام فعالیت رسمی را داشته و یا از سوی کارفرمای کانادایی خود پیشنهاد شغلی ارزشمندی را در اختیار داشته باشند.

مدت زمان لازم برای زندگی در Canada

مدت زمان لازم برای زندگی در Canada
مدت زمان لازم برای زندگی در Canada

برای این که بتوانید وضعیت اقامت دائمی خود را کاملاً حفظ کنید، بایستی در مدت پنج سال سابقه، به طور متوسط هفتصد و سی روز را در کانادا باشید که البته نیاز نیست که به شکل مستمر این بازه را در کشور کانادا حضور داشته باشید.

به همین منظور برای آگاهی کافی از مدت دقیق خود در این کشور اروپایی باید یکی از اموری را که در ذیل متذکر می شویم را انجام دهید:

1)    سوال از مامور مرزی این کشور در زمان ورود به خاک کشور کانادا  2) تقاضا برای تمدید کارت پی آر

چنان چه کاندیدای مناسب باشید، گزارش های لازم به شما ارائه می شود. در این راستا شما می توانید از کارشناسان خبره و مجرب شرکت ایزی گل در خصوص بازه زمانی لازم برای زندگی در این کشور اطلاعات لازم را کسب کنید.

پارامترهای موثر در منقضی شدن موقعیت اقامت دائم کانادا

به شکل کلی با از بین رفتن کارت PR، موقعیت سکونت همیشگی شما در کشور کانادا منقضی نمی شود. شما فقط با قرار گرفتن در یک پروسه قانونی، موقعیت سکنای خود را از دست می دهید. چنان چه با یکی از مواردی که در ذیل اشاره می کنیم مواجه شوید، وضعیت سکونت دائم شما منقضی خواهد شد:

1)    یک مجری و مامور اجرایی، بعد از استعلام موقعیت و یا بازنگری سند (PRTD) فرد متقاضی تشخیص می دهد که وی دیگر کاندیدای مناسب برای اخذ سکونت همیشگی کشور کانادا نیست.

2)    به خواست خود از سکنای دائم در این کشور اروپایی چشم پوشی کنید.

3)    قانون حذف از دستگاه سکونت همیشگی برای شما صادر شده و الزامی است.

4)    یکی دیگر از مواردی که سبب منقضی شدن وضعیت سکنای دائمی وی در کانادا می شود، به تبدیل شدن شما به یک تبعه کانادایی اختصاص دارد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در این نوشتار، توضیحات کاملی در مورد ویزای تراول داکیومنت و مهمترین الزاماتی که شما درباره اخذ این ویزا بایستی رعایت کنید را در اختیار شما قرار دادیم.

ezgoal@