ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا

در این مقاله به بررسی موضوع ویزای مولتی کانادا می پردازیم.

راه های رفتن به کانادا، بسیار است. ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و غیره که به شما و شرایط شما بستگی دارد تا از چه طریقی  بخواهید اقدام به دریافت کنید.

یکی از این ویزاهای توریستی پر طرفدار، ویزای مولتی یا Multiple می باشد که قصد داریم به طور کامل چم و خم دریافت این ویزا را برای شما شرح دهیم.

در این ارتباط می توانید به شرکت مهاجرتی ایزی گل مرا جعه نموده و از تجربیات مشاورین زبده موسسه معتبر ایزی گل، بهره مند شوید. همراه شما هستیم.

عناوین مقاله:

راهنمای دریافت ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا چیست؟

مزایای اقدام کردن آنلاین، برای ویزای مولتی کانادا چیست؟

چه کسانی می توانند ویزای مولتی کانادا بگیرند؟

هزینه و شرایط تمدید ویزای مولتی کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا چیست؟

مدت زمان صدور ویزای مولتی کانادا چقدر طول می کشد؟

مدت زمان اعتبار ویزای مولتی کانادا چقدر است؟

مزایای دریافت ویزای مولتی کانادا چیست؟

چه عواملی باعث ریجکت شدن ویزای مولتی کانادا می شود؟

چگونه ویزای مولتی را از ریجکتی در بیاوریم؟

تفاوت ویزای توریستی مولتی کانادا با ویزای سینگل چیست؟

کدام ویزای کانادا را اخذ کنیم بهتر است، مولتی یا سینگل؟

شرایط دریافت ویزای مولتی در زمان شیوع کرونا

اخذ ویزای مولتی کانادا در شرکت ایزی گل چگونه است؟

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت چگونه است؟

با ویزای مولتی کانادا به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

نتیجه گیری

 

راهنمای دریافت ویزای مولتی کانادا

راهنمای دریافت ویزای مولتی کانادا
راهنمای دریافت ویزای مولتی کانادا

گرفتن ویزای توریستی کانادا نه چندان کار ساده ایست و نه چندان هم سخت و نشدنی. اگر بتوانید راهنمایی و مشورت یک شرکت مهاجرتی معتبر را در این پروسه داشته باشید، می توانید سریعترین راه و بهترین ویزای کانادا را دریافت کنید. ویزای توریستی کانادا به سه طریق وجود دارد. ویزای سینگل، مولتی و سوپرویزا

اگر قصد سفر به کشور کانادا را دارید و می خواهید برای تفریح یا دیدار اقوام و خانواده به این کشور سفر کنید، ویزای توریستی مولتی می تواند کار شما را راه بیندازد.

یک نوع ویزای دیگر وجود دارد که از آن به عنوان سوپرویزا یاد می شود و مخصوص والدین کودکانی است که در این کشور به دنیا آمده اند که فرزند می تواند وقتی به سن قانونی  و 18 سال تمام رسید، از داخل خاک کشور کانادا، برای پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود درخواست گرفتن ویزا کند.

البته داشتن دعوتنامه برای والدین هم از ضروریات این پروسه است. ویزای سینگل هم نوع دیگری از ویزای توریستی است و برای یک بار ورود به کانادا اعتبار دارد.

ما قصد داریم  تا در این بخش، به طور مفصل از ویزای مولتی صحبت کنیم. برای دریافت آگاهی بیشتر، می توانید این مهم را به کارشناسان متخصص و مشاوران شرکت مهاجرتی ایزی گل بسپارید تا بهترین خدمات را از بهترین شرکت مهاجرتی دریافت کنید.

ویزای مولتی کانادا چیست؟

ویزای مولتی کانادا چیست؟
ویزای مولتی کانادا چیست؟

کشور کانادا با توجه به جاذبه های فراوان گردشگری و توریستی، هر ساله تعداد زیادی توریست را به خود جذب می کند. برای دریافت ویزای توریستی و گردشگری باید ویزای مولتی دریافت کرد.

ویزای توریستی مولتی، به ویزای 5 ساله یا ویزای چند بار ورود معروف است. با دریافت این ویزا، شخص می تواند تا حداکثر در مدت 10 سال چندین و چند بار به خاک کشور کانادا وارد و خارج شود

و دقیقا بر عکس ویزای سینگل است که فقط برای یک بار ورود است و بعد از آن باطل می گردد. اگر ویزای مولتی را دریافت کنید، می توانید هر بار به مدت حداکثر 6 ماه در کانادا بمانید.

درست است که مدت اعتبار این ویزا حداکثر 10 سال تعیین شده است، ولی در کشور ایران به دلیل این که بر خلاف دیگر کشورها، پاسپورت با اعتبار 5 ساله صادر می شود، ویزای مولتی هم به مدت حداکثر 5 سال معتبر خواهد بود. با این همه یکی از شرایط مهم و همیشه برقرار این ویزا، داشتن دعوتنامه ی رسمی است.

البته این بدان معنا نیست که بدون دعوتنامه نتوان ویزای مولتی دریافت کرد ولی باید به سفارت و به دولت کانادا اثبات کرد که هزینه ها و مخارج کامل سفر را دارید و از پس آن بر خواهید آمد.

در این صورت می توانید این ویزا را اخذ کنید. در حال حاضر ویزای دیدار خانواده و کسب و کار، زیر مجموعه ی ویزای مولتی صادر می گردد.

مزایای اقدام کردن آنلاین، برای ویزای مولتی کانادا چیست؟

مزایای اقدام کردن آنلاین، برای ویزای مولتی کانادا چیست؟
مزایای اقدام کردن آنلاین، برای ویزای مولتی کانادا چیست؟

برای گرفتن ویزای توریستی مولتی، اولین قدم این است که ببینید قصد شما از رفتن به کانادا چیست. بعضی از افراد می خواهند یک مدتی را برای تفریح و دیدن جاذبه های کانادا در این کشور بگذرانند. عده ای برای دیدار خانواده و فامیل می روند و عده ای برای کسب و کار و اقامت دائم.

اگر قصدتان از رفتن برای تفریح و دیدار خانواده باشد و دوست دارید که در سال چند بار در رفت و آمد باشید، می توانید برای ویزای مولتی اقدام کنید.

حتی می توانید تحت یک سری شرایط خاص (که در ادمه به آن می رسیم و توضیح خواهیم داد) ویزای مولتی خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنید.

دومین قدم برای دریافت ویزای مولتی این است که تمام مدارک خود را به شرکت مهاجرتی معتبر و مهمی بدهید تا آن ها برای شما اقدام کنند که به دو صورت این کار امکانپذیر است. آنلاین و شیوه ی کاغذی.

اگر خودتان یا شرکت مهاجرتی بتوانید به صورت آنلاین مدارک را برای سفارت بفرستید، مزایای بیشتری دارد و زمان انجام آن کمتر می شود.

مزایای اقدام آنلاین شامل موارد زیر است:

  1. این پروسه نسبت به کاغذی، خیلی سریع تر انجام می گردد.
  2. اگر نواقصی در پرونده و مدارک وجود داشته باشد، می توانید آنلاین ارسال کنید.
  3. تا زمانی که از شما پاسپورت نخواهند، نیازی به فرستادن آن نیست. وقتی ویزای شما در مرحله ی صدور قرار بگیرد، از شما به صورت آنلاین می خواهند که پاسپورت را بفرستید.
  4. احتیاجی به پرداخت هزینه های پستی نیست.
  5. امکان دریافت و دیدن اطلاعات پرونده و مراحل رسیدگی به صورت آنلاین برای شما امکانپذیر است.

مزایای دیگری هم در اقدام آنلاین وجود دارد

مزایای دیگری هم در اقدام آنلاین وجود دارد که مهمترین آن صرفه جویی در هزینه ها و زمان شماست. در گذشته وقتی برای دریافت ویزا اقدام می کردید، باید پاسپورت خود را هم به همراه مدارک ارسال می کردید و اگر پروسه ی کاری شما چندین ماه طول می کشید، پاسپورت شما نزد سفارت باقی می ماند.

در صورتی که ویزا صادر می شد، مهر آن در پاسپورت زده می شد و در غیر این صورت، پاسپورت عودت داده می شد. اما امروزه با سیستم های آنلاین، فقط زمانی نیاز به ارسال پاسپورت خواهید داشت که ویزای شما در مرحله ی صدور قرار گرفته باشد.

چه کسانی می توانند ویزای مولتی کانادا بگیرند؟

چه کسانی می توانند ویزای مولتی کانادا بگیرند؟
چه کسانی می توانند ویزای مولتی کانادا بگیرند؟

برای گرفتن ویزای مولتی کانادا ،همه می توانند اقدام کنند و هیچ منعی برای اقدام وجود ندارد. اما نکته  مهم این می باشد که کشور کانادا از پذیرش همه معذور است.

تا سال 2020 از کل کشورهای جهان، متقاضیان 148 کشور باید برای هر ورودی به خاک کانادا، ویزا دریافت می کردند که این قانون همچنان در سال 2022 برقرار است.

اما یک سری از کشورها از دریافت این ویزا معاف هستند. کشورهایی مثل ژاپن و یونان، قبرس و انگلیس، آمریکا و لوکزامبورگ، بلژیک و آلمان و تعدادی دیگر.

شما می توانید هر موقع و هر زمان که خواستید اقدام کنید ولی موضوع اینجاست که آیا مامور سفارت حتما شما را می پذیرد؟

الزامی برای سفارت وجود ندارد

جواب منفی است. در واقع الزامی برای سفارت وجود ندارد و این پذیرش به خود شما و مدارک شما بر می گردد. اگر شما مدارک خواسته شده را کامل بفرستید یا تحویل مامور سفارت بدهید، اگر قصد و نیت شما برای رفتن مشخص باشد و اگر بتوانید به لحاظ مالی، خرج و مخارج سفر را تامین کنید

و همچنین از دادن اطلاعات اشتباه و دروغ اجتناب کرده و اثبات کنید که بعد از پایان مهلت 6 ماهه، به کشورتان باز می گردید، دلیلی برای ریجکت شما وجود نداشته و می توانید با خیال آسوده ویزای مولتی خود را دریافت کنید.

اگر قصد رفت و آمدهای مکرر به کانادا را دارید، ویزای مولتی برای شما مناسب است. می توانید صفر تا صد این کار را به شرکت مهاجرتی ایزی گل بسپارید تا به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن، ویزای مولتی خود را دریافت کنید.

یاداتان باشد که اگر قصد گرفتن ویزای مولتی را دارید، داشتن یک سری شروط در کشور مبدا از اهمیت بالایی برخوردار است. اول این که در کشورتان فردی قانون مدار بوده باشید، داشتن سوابق کیفری موثر یا محکومیت های مالی بزرگ، می تواند شما را در گرفتن ویزا دچار مشکل کند.

اگر تمکن مالی خوبی دارید و از پس مخارج سفر و اقامتتان بر می آیید، می توانید ویزای مولتی دریافت کنید.

هزینه و شرایط تمدید ویزای مولتی کانادا

هزینه و شرایط تمدید ویزای مولتی کانادا
هزینه و شرایط تمدید ویزای مولتی کانادا

هزینه های دریافتی از سوی کنسولگری کانادا چه به صورت حضوری و چه آنلاین، متفاوت است. هر ویزا، هزینه ی جداگانه ای دارد. در کل هزینه های دریافتی برای گرفتن ویزای مولتی کانادا یا تمدید آن، شامل موارد زیر است:

  • هزینه های شخصی مانند وکالت و ترجمه و رفت و برگشت به دفاتر VAC در کشور دیگر
  • هزینه ی بررسی پرونده
  • هزینه انگشت نگاری بایومتریک

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، کشور کانادا در صورتی ویزای مولتی صادر می کند که برای مامور سفارت روشن و واضح باشد که شما بعد از اعتبار ویزا و گذشت 6 ماه از اولین ورود، به کشور مبدا باز خواهید گشت.

اگر طبق قوانین رفتار کنید و مشکلی در طول مدت اعتبار ویزا ایجاد نکنید، به احتمال زیاد ویزای شما تمدید می شود.

برای تمدید کردن ویزای مولتی، داشتن شرایط زیر الزامی است:

  • باید هنگام درخواست تمدید ویزای مولتی، در کشور کانادا حضور به هم رسانید.
  • تاریخ بازگشت و خروج از کانادا باید مشخص باشد.
  • برنامه ی بازگشتتان را باید از قبل تعیین کرده باشید چون ریز به ریز آن توسط مامور سفارت از شما پرسیده می شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا چیست؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا چیست؟
مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا چیست؟

دریافت هر ویزایی به تناسب خود، یک سری شرایط و مدارک نیاز دارد. ویزای مولتی هم نیازمند داشتن و ارائه ی مدارک ثبت شده و مسجل می باشد.

گاهی وقت ها مدارک کامل است ولی مامور سفارت به هر علتی می تواند ویزای مولتی شما را رد کند یا به جای مولتی، ویزای سینگل به شما بدهد. در این مواقع مطمئن باشید که یا راهی را اشتباه طی کرده اید و یا مدارک شما ناقص بوده است.

در برخی از موارد مشاهده شده که مدارک هویتی و تمامی مدارک لازم کامل بوده است اما مامور سفارت به خاطر این که شما نمی توانید دفاع موثری از مدارک خود ارائه دهید، ویزا را رد کرده یا مولتی را به سینگل تبدیل می کند.

گاهی وقت ها هم دلیل رد شدن ویزای مولتی، ارائه ی مدارک و اطلاعات اشتباه و جعلی می باشد که مامور سفارت قطعا متوجه خواهد شد.

به هر حال هر وقت برای ویزای مولتی اقدام کردید، باید بدانید که داشتن مدارک زیر الزامی است:

مدارک هویتی مثل پاسپورت که اسکن آن باید تحویل داده شود.

ارائه ی عکس با کیفیت و رزولشن و ابعاد مورد نظر سفارت

ارائه ی مدارک مربوط به وابستگی شما به کشورتان که در واقع این مدارک ثابت می کند شما وابستگی به چیزی یا کسی در مملکت خود دارید و بعد از پایان مدت اعتبار ویزا، به کشور خود باز خواهید گشت.

این مدارک شامل گواهی شغلی و داشتن خانواده در کشور مبداء، گواهی داشتن ملک و املاک، گواهی داشتن دارایی در کشور خودتان و تبیین و توضیح هدف از سفر و نحوه ی بازگشت به کشور مبداء می باشد.

ارائه ی مدارک مربوط به داشتن تمکن مالی در کشور مبداء که این مورد شامل گردش حساب بانکی 3 ماهه و گواهی تمکن مالی بانکی به صورت ترجمه شده، ارائه ی دعوتنامه و همچنین ارائه ی مدارک مربوط به رزرو هتل و مخارج سفر و غیره می باشد.

ارائه ی مدارک مربوط به سفرهای خارجی و تاریخچه ی سفرها که این مورد هم شامل مهر ورود و خروج به کشور دیگر، کارت پرواز و گذرنامه های قبلی است.

مدت زمان صدور ویزای مولتی کانادا چقدر طول می کشد؟

مدت زمان صدور ویزای مولتی کانادا چقدر طول می کشد؟
مدت زمان صدور ویزای مولتی کانادا چقدر طول می کشد؟

اگر برای دریافت یک ویزای مولتی کانادا به دنبال راه کاملا تضمین شده و صد در صدی هستید، باید خدمتتان عرض کنیم که این یک دروغ بزرگ است و اگر به وکیل یا شرکت مهاجرتی مراجعه کردید که به شما چنین چیزی گفتند، بدانید فقط برای سر کیسه کردن شما چنین تضمینی را می دهند.

چون گرفتن ویزای مولتی وقتی که تمام مراحل به خوبی پیش برود و تمام مدارک شما هم که کامل باشد، ممکن است تحت هر عامل بیرونی که در اختیار شما نیست، به ویزای سینگل ختم شود یا کلا پرونده ی شما ریجکت شود. پس فریب تبلیغات را نخورید.

مدت زمان صدور ویزای مولتی کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مدت زمانی که شما برای رفتن به دفاتر VAC در کشور دیگر صرف می کنید، مدت زمانی که اطلاعات شما احراز هویتی شود، میزان مدارک تکمیل شده از طرف شما و در این اواخر، شرایط کرونایی در دنیا.

کم شدن زمان صدور ویز

تمام این عوامل می تواند زمان صدور ویزا را برای شما زیاد یا حتی کم کند. همه چیز به خود شما بستگی دارد. در سال های اخیر، وجود کرونا در دنیا، میزان رسیدگی به پرونده ها را خیلی تحت تاثیر خود قرار داده تا جایی که دولت کانادا اعلام کرده مدت زمان رسیدگی به پرونده ی مهاجرین ممکن است تا 270 روز بکشد.

شرکت مهاجرتی ایزی گل در کنار شماست و می توانید با سپردن پرونده ی مهاجرتی خود به متخصصان این شرکت، ویزای مولتی را با حداقل ترین هزینه دریافت کنید.

این شرکت بر خلاف برخی شرکت های مهاجرتی که به شما وعده های پوچ و کلاهبرداری و تضمین صد درصدی می دهند، از ابتدا تا انتها در کنار شما خواهد بود و شما را یاری خواهد کرد.

مدت زمان اعتبار ویزای مولتی کانادا چقدر است؟

مدت زمان اعتبار ویزای مولتی کانادا چقدر است؟
مدت زمان اعتبار ویزای مولتی کانادا چقدر است؟

کشور کانادا برای مهاجران اوج احترام را قائل شده و مدت اعتبار ویزای مولتی را، 10  سال از تاریخ ورود به خاک این کشور اعلام کرده است. این تاریخ بستگی به میزان اعتبار پاسپورت فرد درخواست دهنده هم دارد.

اما اکثر کشورهای دنیا که باید برای ورود به کانادا ویزا بگیرند، پاسپورتشان همان 10 سال اعتبار را دارد. صد حیف و دو صد حیف که پاسپورت ایرانی در بهترین حالت 5 سال اعتبار دارد و مهاجران ایرانی فقط 5 سال می توانند از ویزای مولتی استفاده کنند.

این ویزا در ایران به ویزای مولتی 5 ساله معروف است اما در سایر کشورها چنین نیست و همان 10 ساله معتبر خواهد بود. اگر برای گرفتن این ویزا اقدام کرده اید و ویزای شما آماده است، دانستن نکات زیر مهم است.

ویزای شما بعد از اتمام تاریخ اعتبار پاسپورت، دیگر اعتباری ندارد

ویزای شما بعد از اتمام تاریخ اعتبار پاسپورت، دیگر اعتباری ندارد و دوباره باید پروسه ی تمدید و گرفتن ویزای مولتی را انجام دهید.

همچنین در مدت اعتبار ویزا، شما می توانید بارها به این کشور ورود و خروج داشته باشید ولی هر بار حداکثر 6 ماه می توانید در کانادا بمانید و بعد از آن باید کشور را ترک کنید و دوباره وارد کشور شوید.

این کار جزء الزامات دولت کانادا برای مهاجران است ولی اگر بنا به دلایل موجه مثل تحصیل یا هر چیز دیگری، نتوانید این خروج و ورود دوباره را انجام دهید، باید با سفارت صحبت کرده و یک مجوز قانونی دیگر با هزینه ی جداگانه دریافت کنید. البته باید 30 روز قبل از رسیدن مهلت 6 ماهه، به سفارت اعلام کنید.

مزایای دریافت ویزای مولتی کانادا چیست؟

مزایای دریافت ویزای مولتی کانادا چیست؟
مزایای دریافت ویزای مولتی کانادا چیست؟

یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت و گرفتن اقامت، چه به طور دائم یا موقت، کشور کاناداست. این کشور شرایط بسیار مطلوبی دارد. جالب است بدانید، کانادا به عنوان کشور فرصت ها شناخته شده و مکانی برای رشد و ترقی از هر نظر است.

این کشور بعد از مواجه شدن با بحران کمبود جمعیت، به خاطر اقتصاد فعال و پویای خود، پر از فرصت های بی نظیری برای مهاجرت شد.

هر ساله تعداد زیادی از مردم دنیا به این کشور سفر می کنند و بعد از مدتی که با فرهنگ و شرایط موجود آشنا شدند، درخواست اقامت دائم می دهند و یک عمر با آسودگی خیال در کانادا زندگی می کنند.

یکی از راه های رسیدن به اقامت دائم می تواند همین ویزای مولتی باشد. ویزای مولتی به خاطر این که مدت اعتبار بالایی دارد، یک فرصت عالی برای شماست تا بتوانید اقامت دائم بگیرید.

از مزایای دیگر ویزای مولتی می توان به قابلیت تبدیل به ویزای تحصیلی و کاری نام برد. در کشور کانادا نمی توانید با ویزای توریستی مولتی، کار کنید یا ادامه تحصیل بدهید ولی می توانید این ویزا را به ویزای کاری یا تحصیلی تبدیل کنید و به راحتی اقامت بگیرید. ویزای سینگل فاقد چنین مزیتی است.

چه عواملی باعث ریجکت شدن ویزای مولتی کانادا می شود؟

چه عواملی باعث ریجکت شدن ویزای مولتی کانادا می شود؟
چه عواملی باعث ریجکت شدن ویزای مولتی کانادا می شود؟

گاهی وقت ها بعد از مدتی تلاش و رفت و آمد و کلی هزینه، در نهایت ویزای شما ریجکت خواهد شد. ریجکتی یک ویزا به عوامل زیادی بستگی دارد.

بهتر است بعد از دریافت ریجکتی، به دنبال دلایل آن باشید که البته دلایل آن در نامه ای که از سوی سفارت برای شما صادر می گردد، ذکر خواهد شد ولی شخصا باید پیگیر قضیه باشید و اگر قصد درخواست مجدد برای سفارت دارید، حتما قبل از آن علت پیش آمده را رفع کنید و سپس درخواست بدهید تا دوباره با چنین مشکلی مواجه نشوید.

اگر با ریجکتی خاصی مواجه شدید، حق اعتراض برای شما محفوظ است و می توانید آن را به راحتی رفع کرده و ویزا مجددا برای شما صادر شود.

اما این که بتوانید این ریجکتی را از بین ببرید یا خیر، حتما در کنار یک مشاور و متخصص این کار باید انجام دهید چون اصولا کار ساده ای نیست.

شرکت ایزی

شرکت ایزی گل با سال ها تجربه و تبحر در این زمینه می تواند بهترین خدمات را ارائه کرده و ریجکتی شما را در صورت امکان، به بهترین نحو ممکن، به اپلای تبدیل کند.

همان طور که برای پذیرفته شدن ویزای مولتی کانادا نیاز به یک سری دلایل و مدارک دارید، سفارت کانادا هم با بررسی مدارک و مصاحبه های شما، برای ریجکت شدن شما به دنبال مدارک و مستندات است و مطمئن باشید که بدون سند و مدرک و بی علت، هیچ ویزایی را رد نمی کند.

از جمله دلایلی که می تواند سبب ریجکتی شما شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همان طور که سفر به کشورهایی مثل ژاپن و آمریکا یا انگلیس و یا داشتن ویزای شینگن، می تواند دلیل خوبی برای پذیرفته شدن ویزای شما باشد، عدم داشتن سفر کافی و نداشتن ویزای سایر کشورهای معتبر می تواند باعث ریجکتی شما شود.
  • عدم تمکن مالی و کافی از دلایل رایج ریجکتی ویزای مولتی کانادا می باشد.
  • وجود نقص در بین مدارک مالی و دارایی شما در کشور مبدا باعث می شود تا درخواست شما ریجکت گردد و ویزای مولتی را از دست بدهید.
  • اگر مدارکی دال بر داشتن پیوند محکمی بین شما و اعضای خانواده یا فامیلی خود در کشور مبدا ندارید، ریجکت می شوید. پیوند خانوادگی محکم و قوی باید داشته باشید تا اثبات کند برای برگشت به کشورتان دلیل محکمی وجود دارد.
  • اگر دعوتنامه ی معتبر ندارید یا هدفتان از سفر مشخص نیست، باز هم ریجکت می شوید.
  • ایجاد شدن هر گونه شک و شبهه در مورد بازگشت شما بعد از پایان اعتبار ویزا برای سفارت، می تواند دلیل ریجکت شدن شما باشد.
  • دادن اطلاعات اشتباه و دروغ

این موارد از دلایل عمده ی بسیاری از ریجکتی های ویزای مولتی یا هر نوع ویزای دیگر برای کانادا است.

چگونه ویزای مولتی را از ریجکتی در بیاوریم؟

چگونه ویزای مولتی را از ریجکتی در بیاوریم؟
چگونه ویزای مولتی را از ریجکتی در بیاوریم؟

همان طور که توضیح داده شد، رفع ریجکتی از ویزا کار ساده ای نیست. به هر حال بعد از ریجکتی، کارگزاری مورد نظر دلایل و مستندات را برای شما ارسال می کند و به طور واضح و شفاف توضیح می دهد.

اگر بتوانید سریعا این شبهه و دلیل را با مدارک جدید رد کنید، می توانید به صورت آنلاین درخواست رسیدگی مجدد بدهید اما بهتر است برای این کار به تنهایی اقدام نکنید.

مشاوران متخصص و یا یک شرکت مهاجرتی معتبر و کاربلد در کنار شما می تواند بهترین راهنمای شما باشد و چون رفع ریجکتی کمی ساختار پیچیده و خاصی دارد، شرکت مهاجرتی می تواند شما را در این مسیر یاری کند.

شرکت ایزی گل برای رفع ریجکتی از پاسپورت شما به راحتی اقدام می کند. دانستن این نکته هم خیلی مهم است که بعد از خارج شدن از ریجکتی، مبلغ و هزینه ی درخواست جدید با کسانی که تازه درخواست ویزا می دهند، یکی خواهد بود.

تفاوت ویزای توریستی مولتی کانادا با ویزای سینگل چیست؟

تفاوت ویزای توریستی مولتی کانادا با ویزای سینگل چیست؟
تفاوت ویزای توریستی مولتی کانادا با ویزای سینگل چیست؟

دریافت ویزای کانادا می تواند برای دلایل مختلفی صورت بگیرد. ویزای توریستی هم همین طور. ویزای توریستی کانادا می تواند برای مقاصد و هدف های متفاوتی صادر شود.

مثلا بازدید و انجام کارهای بیزنسی و تجاری، دید و بازدید خانوادگی و فامیلی، گردش و تفریح، ورود موقت TRV و مقاصد دیگر.

برای درک تفاوت این دو ویزا، هر کدام را شرح می دهیم:

ویزای SINGLE ENTRY

ویزای MULTIPLE ENTRY

ویزای سینگل فقط اجازه می دهد تا یک بار به کانادا ورود کنید اما ویزای مولتی که همان ویزای توریستی است، برای چند بار ورود و خروج به کانادا صادر می شود.

این ویزا حداکثر به مدت 10 سال اعتبار دارد که مطابق با مدت اعتبار پاسپورت هر کشور معتبر می باشد. در ایران به خاطر این که مدت اعتبار پاسپورت ها 5 ساله است، این ویزا به ویزای مولتی 5 ساله یا ویزای توریستی 5 ساله کانادا معروف شده است. پس دریافتیم که ویزای مورد نیازمان را باید طبق هدف و مقاصد خودمان، انتخاب کنیم.

کدام ویزای کانادا را اخذ کنیم بهتر است، مولتی یا سینگل؟

کدام ویزای کانادا را اخذ کنیم بهتر است، مولتی یا سینگل؟
کدام ویزای کانادا را اخذ کنیم بهتر است، مولتی یا سینگل؟

این که شما ویزای سینگل یا مولتی  را برای ورود به کشور کانادا انتخاب کنید، به چند عامل بستگی دارد.

اول این که باید ببینید هدف شما از گرفتن ویزا و سفر به کانادا چیست. اگر قصد مسافرت برای یک بار دارید و فقط می خواهید به عنوان یک توریست مدتی را در این کشور سپری کنید یا برای یک همایش یا چیزی شبیه این دعوت شده اید، بهتر است برای ویزای سینگل اقدام کنید.

دوم این که چه مدتی می خواهید آنجا اقامت کنید. اگر برای تفریح یا دیدن اقوام و خانواده یا انجام کاری قرار است مدام بین کشور مبداء و کانادا در رفت و آمد باشید، بهترین گزینه همان ویزای مولتی می باشد.

گاهی وقت ها به خواست شما نخواهد بود و شما تعیین کننده نیستید

مورد سوم این که گاهی وقت ها به خواست شما نخواهد بود و شما تعیین کننده نیستید. یعنی مامور سفارت بعد از انجام تمام مراحل، تشخیص می دهد که به جای ویزای مولتی، ویزای سینگل بدهد.

مورد آخر، کمی شما را دچار شوک خواهد کرد. چون مواردی وجود داشته اند که شخص تمام مدارک خود را ارائه می کند ولی به خاطر چند سهل انگاری ساده و قابل تشخیص، کنسولگری کانادا تصمیم به صدور سینگل به جای مولتی می کند.

مطمئنا اگر در مسیر اخذ ویزای مولتی، راهنمایی و مشاوره ی یک شرکت معتبر و حرفه ای مثل شرکت “ایزی گل” را به همراه داشته باشید، هیچ وقت دچار چنین مشکلاتی نخواهید شد.

شرکت مهاجرتی ایزی گل با داشتن مجوز از سازمان امور مهاجرتی کشور کانادا می تواند بهترین خدمات را به منظور اخذ ویزای مولتی به شما عزیزان ارائه کند.

شرایط دریافت ویزای مولتی در زمان شیوع کرونا

تقریبا 3 سال است که دنیا با بحران ویروس کرونا در حال جنگ و ستیز است. ویروسی که هربار به شکل متفاوتی ظاهر شده و حتی کار مهاجران را هم تحت تاثیر قرار داده است.

بسیاری از مسافرت های توریستی در دنیا لغو شد. کانادا هم مثل هر کشور دیگر، قوانین و مقررات خاصی را در این سه سال وضع کرد که همچنان هم برخی از آن ها پا برجاست.

کانادا از ابتدای شکل گیری کرونا در دنیا، از ورود افرادی که برای گردش و تفریح درخواست ویزا کرده بودند را رد کرد. البته همچنان هم این وضعیت پا بر جا می باشد

ولی بعد از افت همه گیری این بیماری و بهبود شرایط، کنسولگری این کشور، ویزای توریستی را هم مورد بررسی قرار می دهد و احتمالا با بهبود اوضاع، گردشگران نیز می توانند به این کشور سفر کنند.

کانادا با اعمال یک سری محدودیت های ماهیانه، درخواست صدور ویزا را بررسی می کند

فعلا کانادا با اعمال یک سری محدودیت های ماهیانه، درخواست صدور ویزا را بررسی می کند و روند به کندی ولی همچنان ادامه دارد. در زمان کرونا باید دلایل و مدارک بسیار قانع کننده ای داشته باشید تا بتوانید به این کشور سفر کنید.

اگر دلایل شما فقط حول محور توریستی و گشت و گذار و تفریح باشد، تقریبا صدور ویزای شما غیر ممکن خواهد بود. با وجود همه ی تدابیر بهداشتی و محدودیت های کرونایی، عده ای هم می توانند به راحتی به این کشور سفر کنند و حتی در قرنطینه ی 14 روزه نیز قرار نگیرند.

برخی از دانشجویان خارجی، شهروندان کانادایی، افراد مقیم کانادا و دارای گذرنامه های معتبر، برخی از نیروهای کاری موقت و خانواده های افراد مقیم این کشور، خانواده های دانشجویان (برخی از توریست های ایالت متحده ی آمریکا با ارائه ی دلایل مکم و قوی) از جمله ی این افراد هستند.

اگر جزء موارد بالا نباشید، تحت یکسری شرایط خاص می توانید به کانادا سفر کنید و معاف از محدودیت های کرونایی باشید. این موارد عبارتند از:
  1. دانشجویان، محصلین و خانواده های آن ها
  2. اگر برای سفر به این کشور دارای دلایل عاطفی باشید، می توانید وارد خاک کانادا شوید به شرطی که دلیل عاطفی شما مهم باشد. مثلا بخواهید در آخرین لحظات زندگی یکی از بستگان و عزیزان مقیم کانادا در کنارش باشید، شرکت در مراسم تدفین و تشییع جنازه و یا حمایت از بیماری که به شدت نیازمند مراقبت است.
  3. اعضای درجه یک شهروند کانادایی با ارائه ی دلایل منطقی و قانع کننده فقط برای 15 روز یا بیشتر

اخذ ویزای مولتی کانادا در شرکت ایزی گل چگونه است؟

اخذ ویزای مولتی کانادا در شرکت ایزی گل چگونه است؟
اخذ ویزای مولتی کانادا در شرکت ایزی گل چگونه است؟

شرکت مهاجرتی ایزی گل کارگزاری رسمی مهاجرت به کانادا، دارای مجوزهای لازم از سازمان مهاجرت کانادا، یکی از بهترین شرکت های مهاجرتی است که می تواند شما را برای گرفتن انواع ویزای کانادا یاری کند.

همیشه داشتن یک مشاور یا وکیل در هر کاری می تواند خیال آدم را آسوده کرده و به راحتی از پس مشکلات بر آید. در موضوع بسیار مهم اخذ ویزا، اگر به تنهایی اقدام کنید، احتمالا در طی مسیر با چالش هایی مواجه خواهید شد

که اگر در کنار خود یک مشاور و کارشناس وجود نداشته باشد، زمان رسیدن به ویزا برای شما طولانی خواهد شد و چه بسا به دلیل پیچیدگی های ساختاری بسیار، تقاضای شما ریجکت شود.

گرفتن ویزای مولتی کمی حساسیت و پیچیدگی دارد. اگر نتوانید دلایل قانع کننده و مدارک معتبری به مامور سفارت بدهید، درگیر ریجکتی و چالش های جدیدی می شوید.

گرفتن ویزای مولتی به تنهایی، کار ساده ای نیست بهتر است این اقدام مهم را به شرکت مهاجرتی ایزی گل بسپارید. کارشناسان این شرکت با سال ها تجربه در کنار شما هستند و جای نگرانی نخواهد بود.

تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت چگونه است؟

هر کس با اهداف خاص خود، متقاضی دریافت ویزای کانادا است. یکی قصدش فقط تفریح و گشت و گذار است، یکی می خواهد خانواده و فرزندش را ببیند و می خواهد لااقل سالی دو سه بار به کانادا سفر کند، یکی برای بیزنس و تجارت می رود و یکی هم برای کار و تحصیل.

در این بین عده ای هم هستند که هدفشان از گرفتن ویزا فقط گرفتن اقامت دائم کاناداست. ویزای مولتی به خودی خود، یک نوع ویزای اقامت موقت محسوب می شود.

با داشتن این ویزا می توانید اقامت 6 ماهه در کانادا داشته باشید و با یک رفت و برگشت به کشورتان، دوباره 6 ماه دیگر آنجا بمانید.

اگر بتوانید در این مدت موقعیت تحصیل برای خود ایجاد کنید و وارد دانشگاه شوید، می توانید ویزای مولتی را به دائم تبدیل کنید.

با ویزای مولتی، موقعیت کاری برای خود ایجاد کنید

اگر هم بتوانید با ویزای مولتی، موقعیت کاری برای خود ایجاد کنید، ویزای مولتی شما به ویزای کاری تبدیل خواهد شد. به یاد داشته باشید که هرگز نمی توانید با ویزای مولتی، در کانادا کار یا تحصیل کنید.

فقط در صورتی که ویزایتان را تبدیل کنید، این اجازه را خواهید داشت. البته طبق قوانین جدید کانادا، تا زمانی که در کشور کانادا هستید، امکان تبدیل ویزای مولتی به ویزای کار وجود ندارد.

مگر این که تحت شرایط خاصی این کار صورت بگیرد. مثلا همسر شما دارای ویزای کاری یا تحصیلی باشد، یا با درخواست اقامت دائم شما موافقت شده باشد و تا صدور کارت اقامتتان، بتوانید با ویزای مولتی کار کنید. در کل گرفتن اقامت دائم با ویزای توریستی مولتی کمی راحت تر است و تقریبا نصف راه پیموده شده است.

اما پیچیدگی های تبدیل ویزا کمی زیاد است، به خصوص برای افرادی که می خواهند ویزای مولتی را به ویزای کاری تبدیل کنند و اقامت دائم بگیرند. شرکت مهاجرتی ایزی گل راهنما و مشاور شما خواهد بود تا به راحتی این کار را انجام دهید.

با ویزای مولتی کانادا به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

کشور کانادا یکی از کشورهای بسیار با ثبات سیاسی در دنیاست. این کشور توسط ملکه دوم الیزابت در بریتانیا اداره می شود و سیستم حکومتی این کشور پادشاهی است.

همین سبب شده تا این کشور به لحاظ سیاسی و اجتماعی در مرتبه ای بالا قرار داشته باشد و به دنبال آن، از نظر اقتصادی بسیار پیشرفته و توسعه یافته باشد.

قطعا چنین کشوری با داشتن چنین امکانات و ثبات در سیاست، روابط خیلی خوبی با کشورهای هم سطح خود خواهد داشت.

کشورهایی مثل استرالیا، ایالات متحده ی آمریکا، کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا و اکثر کشورهای پیشرفته ی دنیا که می توان آن ها را نام برد، کشورهایی مثل انگلستان، قطر، مکزیک، گرجستان، عمان، مراکش، مقدونیه،

جزایر تورکس و کایوکس، جمهوری دومنیکن، کوبا، جزایر آنتیگوا و باربودا، پاناما، کاستاریکا، برمودا و کشور آنگویلا.

برای سفر به این کشورها چند نکته را حتما مد نظر قرار دهید تا دچار مشکل نشوید. اولا حواستان باشد که تاریخ تمدید ویزای شما نگذشته باشد و ویزای شما اعتبار داشته باشد.

داشتن ویزای مولتی و پاسپورت کانادایی نمی تواند دلیلی برای رایگان بودن سفر شما باشد

چون در غیر این صورت بازگردانده خواهید شد. ثانیا باید بدانید که داشتن ویزای مولتی و پاسپورت کانادایی نمی تواند دلیلی برای رایگان بودن سفر شما باشد. برخی از این کشورها برای ورود، یک تعرفه و هزینه ی ورودی دارند که باید پرداخت کنید.

شما با داشتن ویزا و پاسپورت کانادایی می توانید به راحتی در این کشورها رفت و آمد داشته باشید.

البته ویزای مولتی کانادا به تنهایی نمی تواند مجوزی برای سفر به این کشورها باشد اما اصولا کسانی که ویزای مولتی دریافت می کنند، می توانند بعد از سه سال اقامت در کشور کانادا که به واسطه ی ویزای کاری یا تحصیلی افراد خانواده شکل می گیرد، درخواست اقامت و پاسپورت کانادایی کنند و از مزایای یک شهروند واقعی کانادایی بهره مند گردند.

یکی از مهمترین حقوق شهروند کانادایی شدن

یکی از مهمترین حقوق شهروند کانادایی شدن، همین پاسپورت کانادایی است که با آن به راحتی می توانید به اکثر کشورهای دنیا بدون ویزا سفر کنید.

برخی از این کشورها عبارتند از، استرالیا، ژاپن، ایالات متحده ی آمریکا، سوییس، سوئد، نروژ، فرانسه، آلمان، انگلستان، ایسلند، هلند، کامرون، اوکراین و روسیه (البته قبل از جنگ) و غیره.

متاسفانه جدیدا امکان بازدید برخی از کشورهایی که با ویزای کانادایی فراهم شده، فقط برای مهاجرین هندی و چینی امکانپذیر شده است. کشورهایی مثل السالوادور، نیکاراگوئه، باهاما، گواتمالا، هندوراس، شیلی، پرو و

جامائیکا به راحتی با ویزای مولتی کانادایی، مهاجران هندی و چینی را می پذیرد اما بنا به دلایل خاصی، فعلا شهروندان و مهاجران ایرانی امکان این استفاده را نخواهند داشت.

شرکت مهاجرتی ایزی گل تحت لایسنس اداره و سازمان امور مهاجرتی کشور کانادا تاسیس شده و می تواند شما را در دریافت ویزای مولتی کانادا، پاسپورت کانادایی و کلیه ی امور مهاجرتی برای کانادا، راهنمایی کند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در کلام آخر می خواهیم بگوییم که دریافت ویزای مولتی می تواند شما را در مسیر تحقق آرزوهایتان قرار دهد. همان طور که اگر ریجکت شوید، ممکن است آرزوهای خود را نابود شده بیابید.

پس توصیه ی ما به شما این است که برای دریافت ویزای مولتی کانادا، بهترین گزینه، استفاده از تجربه ی کارشناسان حرفه ایست. کارشناسان با تجربه ی شرکت مهاجرتی ایزی گل شما را تنها نخواهند گذاشت.

ezgoal@