مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا

مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا

مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا ، موضوعی است که در این مقاله قصد توضیح در مورد آن را داریم. لطفا ما را تا انتهای مقاله همراهی نمایید.

استارتاپ یکی از روش های مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای این کشور است که در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا قرار گرفته و اخذ ویزا از طریق آن طرفداران زیادی دارد.

اخذ ویزای استارتاپ کانادا هم مانند سایر ویزاهای کانادا شرایطی دارد و متقاضیان باید از آن برخوردار باشند.

البته برخی از شرایط مانند سرمایه لازم باید پیش از اقدام برای این ویزا آماده شود.

در این مقاله در مورد مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا، شرایط، هزینه ها، مدارک و هر آن چه در مورد این ویزا و دریافت آن لازم است، صحبت خواهیم کرد. در این راستا پیشنهاد می کنیم تا با شرکت مهاجرتی ایزی گل در ارتباط باشید.

ایزی گل، بهترین شرکت مهاجرتی برای دریافت اقامت کانادا  شناخته می شود. اگر متقاضی مهاجرت به کانادا با استفاده از این ویزا هستید، با این مقاله همراه ما باشید.

عناوین مقاله:

ویزای استارتاپ کانادا چیست و کدام نوع از ویزاهای این کشور را شامل می شود؟

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا، فرد باید چه شرایطی داشته باشد؟

استارتاپ چه تفاوتی با کارآفرینی دارد؟

مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

معایب مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

چه دلایلی ممکن است موجب ریجکت شدن درخواست ویزای استارتاپ کانادا شود؟

مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا به چه صورت می باشد؟

برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا، چه مدارکی مورد نیاز است؟

چه سازمان هایی در مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا قادر به تایید درخواست متقاضیان هستند؟

سرمایه لازم برای طی کردن مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا چه میزان است؟

آیا امکان دریافت تابعیت کانادا از طریق ویزای استارتاپ وجود دارد؟

اثبات تکمن مالی برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا به چه صورت قابل انجام است؟

 

ویزای استارتاپ کانادا چیست و کدام نوع از ویزاهای این کشور را شامل می شود؟

ویزای استارتاپ کانادا چیست و کدام نوع از ویزاهای این کشور را شامل می شود؟
ویزای استارتاپ کانادا چیست و کدام نوع از ویزاهای این کشور را شامل می شود؟

مهاجرت روش های مختلفی دارد و افراد با توجه به شرایط خود می توانند بهترین آن را انتخاب کنند. بعضی از این روش ها امکان مهاجرت موقت و برخی دیگر امکان مهاجرت دائم را برای متقاضیان فراهم می کنند.

یکی از روش هایی که به وسیله آن می توان برای مهاجرت دائم به بیشتر کشورها اقدام کرد، سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری در کشورهای دیگر از راه های مختلف امکانپذیر است. البته مهاجرت و دریافت اقامت یک مسئله و سودآوری سرمایه گذاری مسئله دیگری است که باید به آن توجه کرد.

روش های سرمایه گذاری در کانادا

امروزه افراد زیادی متقاضی مهاجرت به کشور کانادا هستند. این کشور که در همسایگی آمریکا قرار دارد، از نظر امکانات، رفاه زندگی و وضعیت اقتصادی تا حد زیادی شبیه به همسایه خود و جزو برترین کشورهای اروپایی است.

اما هزینه های زندگی در آن به نسبت پایین تر است که این موضوع، عامل مهمی در علاقه مندی متقاضیان مهاجرت، برای اقامت در این کشور می باشد.

یکی از روش های پرطرفدار برای مهاجرت به کانادا که در چند سال اخیر مورد توجه متقاضیان مهاجرت قرار گرفته و از مزایای آن می توان به اخذ سریع تر اقامت دائم کانادا اشاره کرد، سرمایه گذاری در این کشور است. سرمایه گذاری در کانادا مزایای زیادی داشته و از راه های مختلف امکانپذیر است.

بعضی از روش های خوب برای سرمایه گذاری در این کشور؛ کارآفرینی، ثبت شرکت، خود اشتغالی و استارتاپ می باشد.

ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا
ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ یکی از ویزاهای کشور کانادا است که از طریق آن می توان به ایجاد کسب و کاری جدید در کانادا مشغول شد.

این ویزا به متقاضیانی که دارای ایده های نو و خلاقانه باشند، داده می شود و یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است. شاید در تعریف استارتاپ، شباهت زیادی به سایر روش های مهاجرت سرمایه گذاری داشته باشد.

اما در واقع ویژگی های خاص خود را دارد که این روش را به روشی مناسب برای مهاجرت به کانادا تبدیل می کنند که از جمله آن ها می توان به نوآورانه بودن، امکان ایجاد شغل جدید در کانادا و قابل رقابت بودن در بازار جهانی اشاره کرد.

اگر برای آشنایی با ویزای استارتاپ کانادا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، مجموعه مهاجرتی ایزی گل آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد این روش و سایر روش های مهاجرت به کشور کانادا است.

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا، فرد باید چه شرایطی داشته باشد؟

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا، فرد باید چه شرایطی داشته باشد؟
برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا، فرد باید چه شرایطی داشته باشد؟

متقاضیان زمانی امکان دریافت ویزای استارتاپ کانادا را دارند که طرح ارائه شده آن ها توسط یکی از سازمان های مشخص در کانادا حمایت گردد.

این سازمان ها توسط دولت کانادا مشخص می شوند و باید تایید کنند که طرح متقاضی، توجیه اقتصادی برای اجرا در کانادا را داشته باشد.

البته متقاضی دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید از شرایط مختلفی نیز برخوردار باشد. داشتن این شرایط، بخشی از مراحل اخذ ویزای استارتاپ کاناداست که در این قسمت، به آن ها اشاره می شود.

مورد تایید بودن دولت کانادا

بیزینس، طرح تجاری یا استارتاپی که قصد اخذ ویزای کانادا به وسیله آن را دارید، باید تایید شده باشد. شانس پذیرش استارتاپ هایی که سابقه فعالیت در کشور ایران را داشته اند، بیشتر از سایر کسب و کارهاست.

متقاضی ویزای استارتاپ اگر کسب و کار به صورت شرکتی باشد، باید 10 درصد سهام شرکت را داشته باشد و تعداد شرکای آن از 5 نفر بیشتر نشود.

متقاضی یا متقاضیان ویزای استارتاپ بعد از راه اندازی کسب و کار در کانادا و اخذ اقامت دائم باید فعالیت مستمر در شرکت خود داشته و در زمینه مدیریت آن فعال باشند.

حمایت توسط سازمان تاییده شده در این کشور

همان طور که گفته شد، برای این که استارتاپی در کانادا شروع به کار کرده و از طریق آن ویزایی اخذ شود، باید توسط یکی از سازمان های مورد تایید دولت کشور کانادا حمایت شود.

در واقع یکی از این سازمان ها می تواند در استارتاپ سرمایه گذاری کرده و از ایده آن حمایت مالی داشته باشد تا دولت کانادا ویزایی بر پایه آن برای متقاضیان صادر کند.

تسلط متقاضی طرح به زبان

یکی دیگر از شرایط متقاضیان ویزای استارتاپ کانادا، داشتن مهارت و تسلط به زبان است. با توجه به این که در کانادا زبان رسمی انگلیسی و بعد از آن زبان فرانسوی مهم ترین زبان این کشور است، متقاضیان این نوع ویزا باید مدرک معتبر و سطح بالای زبان انگلیسی یا فرانسه را داشته باشند.

تسلط به زبان به منظور دفاع از طرح تجاری در سازمان ها و جلب حمایت آن ها، مورد نیاز است و در ادامه برای توسعه کسب و کار و ارتباط با سایر شرکت ها، کاربرد زیادی دارد.

تمکن مالی برای اجرای طرح در کانادا

حتی اگر شرکت حامی، از نظر مالی پشتیبانی زیادی از استارتاپ داشته باشد هم بدون سرمایه کافی و برخورداری از تمکن مالی، امکان راه اندازی و توسعه کسب و کار در کانادا وجود ندارد.

البته به طور کل مهاجرت از طریق استارتاپ هزینه کمتری نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری دارد اما با این وجود، متقاضی باید هزینه‌های اساسی یک سال زندگی در کانادا در مهاجرت با ویزای استارتاپ را داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا و مهاجرت به این کشور از این طریق، می توانید با مشاورین مجموعه مهاجرتی ایزی گل که به طور تخصصی در زمینه مهاجرت به کانادا فعالیت می کنند، در ارتباط باشید.

استارتاپ چه تفاوتی با کارآفرینی دارد؟

استارتاپ چه تفاوتی با کارآفرینی دارد؟
استارتاپ چه تفاوتی با کارآفرینی دارد؟

شاید در نگاه اول، ویزای استارتاپ کانادا شباهت زیادی به سایر روش های سرمایه گذاری این کشور مانند ثبت شرکت و به خصوص کارآفرینی داشته باشد.

اما در جزئیات و شرایط اخذ ویزا و شرایط متقاضی اخذ ویزا، تفاوت های زیادی میان ویزای استارتاپ با سایر ویزاهای کانادا وجود دارد که در ادامه به توضیح کامل و مقایسه آن ها می پردازیم.

سرمایه کمتر

به طور کل شرایط استارتاپ کانادا نسبت به کارآفرینی در آن ساده تر است و این یکی از دلایل مهمی است که متقاضیان اخذ ویزای کانادا برای دریافت ویزای کانادا از این روش متمایل تر هستند.

این روش از نظر فرآیند انجام، ساده تر و نسبت به ویزای کارآفرینی، سرمایه کمتری نیاز دارد که این یک تفاوت اساسی در این دو روش است.

تفاوت در نوع ایده

نوع ایده هایی که در استارتاپ داده می شود نیز با روش های دیگر سرمایه گذاری در کشور کانادا تفاوت اساسی دارد.

به عنوان مثال در روش کارآفرینی، می توان از ایده هایی که در کشور کانادا در حال اجراست، استفاده کرد و با کمی خلاقیت، آن ها را تغییر داده و به عنوان طرح تجاری خود استفاده کرد.

اما در روش استارتاپ، تنها ایده های خلاقانه مورد قبول قرار می گیرند. در واقع طرح تجاری نباید تا آن زمان در کانادا اجرا شده باشد.

نوع اقامت

یکی دیگر از تفاوت های مهم ویزای استارتاپ با سایر ویزاهای سرمایه گذاری کانادا، تفاوت در نوع اقامت بعد از اخذ این ویزا است.

در سایر روش ها مانند کارآفرینی، متقاضی ابتدا یک اقامت 2 ساله و موقت را دریافت می کند و در سال دوم، پس از بررسی موفقیت و سودآوری کسب و کار، اقامت دائم کانادا برای او صادر می شود.

در ویزای استارتاپ اما اقامت اولیه از نوع دائم است و پس از 3 سال، متقاضی قادر به درخواست برای تابعیت کانادا خواهد بود.

حمایت شرکت ها

در کارآفرینی، متقاضی باید به طور شخصی سرمایه ایجاد کسب و کار در کانادا را داشته باشد و جذب سرمایه گذار و کمک گرفتن از نیروهای کانادا معمولا زمانی امکانپذیر است که کسب و کار ایجاد شده به مدت 2 سال موفقیت آمیز بودن خود را اثبات کند.

اما در ویزای استارتاپ این امکان وجود دارد که از همان ابتدا حمایت مالی یک سرمایه گذار کانادایی را جلب کرد و بخشی از هزینه های راه اندازی کسب و کار را توسط سرمایه گذار تامین کرد.

احتمال شکست

در نهایت آخرین تفاوت ویزای استارتاپ با سایر ویزاهای کشور کانادا، تفاوت در اتفاقاتی است که بعد از شکست در این طرح ها رخ می دهد.

اگر متقاضی ویزای کارآفرینی نتواند در طول 2 سال سودآوری طرح خود را ثابت کند، امکان دریافت اقامت دائم را نخواهد داشت اما متقاضیان ویزای استارتاپ حتی در صورت شکست هم کماکان اقامت دائم کانادا را خواهند داشت.

با این وجود باز هم انتخاب کارآفرینی یا استارتاپ بودن نوع ویزا تا حد زیادی وابسته به شرایط متقاضی است، به همین منظور بهتر است که پیش از هر اقدامی در زمینه اخذ ویزا به طور دقیق در مورد ویزاهای کانادا و سرمایه گذاری در این کشور تحقیق کرد.

ایزی گل یکی از مجموعه های مهاجرتی خوب برای بررسی شرایط اقامت در کانادا می باشد.

مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا چیست؟
مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

در بخش های قبلی در مورد تفاوت های ویزای استارتاپ کانادا با سایر ویزاهای سرمایه گذاری این کشور صحبت شد و شرایط اخذ این ویزا نیز توضیح داده شد.

به طور کلی استارتاپ یکی از روش هایی است که در چند سال اخیر تقاضای بالایی برای استفاده از آن بوده است و اکثر متقاضیان این روش از طریق آن با موفقیت به اقامت کانادا دست پیدا کرده اند.

این روش مهاجرتی مزایای زیادی دارد که برخی از آن ها به شرح زیر است:

  • دریافت سریع تر اقامت کانادا نسبت به سایر روش های مهاجرتی
  • امکان کار در کانادا همزمان با پروسه دریافت اقامت دائم و عدم نیاز به ویزای کاری
  • امکان اخذ اقامت برای 5 متقاضی و اعضای درجه یک خانواده آن ها به طور همزمان با یک ایده استارتاپی
  • امکان اخذ ویزای همراهی برای اعضای خانواده همزمان با متقاضی اصلی
  • امکان اخذ تابعیت و دریافت پاسپورت کشور کانادا تنها بعد از 3 سال اقامت
  • دریافت ویزا حتی با سطح پایین مدرک زبان در ابتدا
  • دریافت حمایت مالی از دولت کانادا و شرکت های کانادا
  • نیاز به سرمایه کمتر برای اجرای ایده
  • استفاده کامل از حقوق شهروندی کانادا بعد از اخذ اقامت دائم
  • و …

به طور کلی استارتاپ جزو روش های به صرفه برای دریافت اقامت کشور کانادا است که در صورت بررسی درست و ایده مناسب، احتمال شکست در آن کم بوده و حتی در صورت شکست هم فرد، شانس احیای مجدد ایده و ادامه کسب و کار خود را دارد.

برای جلوگیری از بروز شکست در روش استارتاپ، بهترین کار مشورت با افراد آشنا به مهاجرت از این طریق مانند مجموعه ایزی گل است. شرکت ایزی گل، بهترین موسسه مهاجرتی برای دریافت اقامت است.

معایب مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

معایب مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا چیست؟
معایب مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

اخذ ویزای استارتاپ کانادا مزایای زیادی دارد و افرادی که موفق به دریافت این ویزا می شوند، اقامتی نسبتا راحت را در کشور کانادا تجربه خواهند کرد.

اما این روش هم مانند سایر روش های مهاجرتی، دارای مشکلاتی است که برای این که این مشکلات به مانعی در مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا تبدیل نشوند، بهتر است پیش از هر اقدامی با آن ها آشنا شد.

تاکید بر خلاقانه بودن ایده

یکی از مشکلات در مسیر افرادی که متقاضی دریافت ویزای استارتاپ کانادا هستند، تاکید بر خلاقانه بودن ایده و طرح تجاری متقاضی یا متقاضیان است.

دولت کانادا  در این مورد سختگیرانه عمل می کند و حتی اگر ایده ای با مشابهت زیاد در کشور کانادا مشغول به فعالیت باشد، طرح متقاضیان رد می شود.

به این منظور بهترین کار، تشکیل یک تیم و ارائه ایده با همفکری اعضای تیم است که همین موضوع هم مشکلاتی مانند پیدا کردن اعضا، دادن اختیارات به آن ها و … را به همراه دارد.

نیاز به جذب مشتری به صورت دائمی

استارتاپ در صورتی سودآور است که همیشه مشتری داشته باشد. بنابراین بعد از راه اندازی آن باید دائما به دنبال مشتری بود.

البته شاید این یکی از ساده ترین مشکلات استارتاپ ها باشد چون پیدا کردن مشتری با روش های تبلیغاتی و … امکانپذیر می شود.

سخت بودن مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا

یکی از مسائلی که بیشتر افراد متقاضی این روش از آن شکایت دارند، سخت بودن مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا است. مراحل اخذ این ویزا در کشور کانادا نسبتا سخت، طولانی و زمانبر است.

به خصوص این مسئله که متقاضی باید چند نوبت در سال به کشور کانادا سفر کرده و مسافت بین کانادا و ایران نسبتا زیاد است، به سختی دریافت این ویزا اضافه می کند.

تاکید بر شرایط مناسب تمام اعضا

یکی دیگر از مشکلاتی که متقاضیان ویزای استارتاپ کانادا ممکن است با آن مواجه شوند، تاکید بر شرایط مناسب تمام متقاضیان دریافت این ویزا است.

به عبارتی اگر درخواست این ویزا به صورت گروهی بوده و فقط یکی از اعضای گروه شرایط لازم برای اخذ ویزا یا اقامت در کانادا را نداشته باشد، به عنوان مثال دارای سابقه کیفری در کشور خود باشد، درخواست کل اعضا رد می شود.

پذیرش محدود در سال

در نهایت آخرین مشکل این ویزا که بیشتر متقاضیان ممکن است بیش از یک بار با آن مواجه شوند، محدودیت پذیرش در سال است.

به عبارتی سالانه تعداد محدودی پرونده در سال پذیرش می شوند و برای سازمان های تایید شده کانادا ارسال می شوند که اگر این پرونده ها توسط سازمان های مربوطه رد شوند، درخواست متقاضیان تا سال بعد به تعویق می افتد.

برای کسب آگاهی بیشتر، با مشاورین ایزی گل در ارتباط باشید.

چه دلایلی ممکن است موجب ریجکت شدن درخواست ویزای استارتاپ کانادا شود؟

چه دلایلی ممکن است موجب ریجکت شدن درخواست ویزای استارتاپ کانادا شود؟
چه دلایلی ممکن است موجب ریجکت شدن درخواست ویزای استارتاپ کانادا شود؟

همان طور که در بخش قبل گفته شد، حتی اگر مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا به درستی طی شوند هم ممکن است یک مشکل یا مجموعه ای از مشکلات موجب ریجکت شدن درخواست متقاضیان این ویزا شود.

دلایل زیادی ممکن است باعث بروز این مشکل شوند که بهتر است پیش از اقدام برای درخواست، تا حد ممکن آن ها را کاهش داد.

مجموعه مهاجرتی ایزی گل برای راحتی متقاضیان مهاجرت به کانادا از این طریق، مجموعه ای از این دلایل را به شرح زیر جمع آوری کرده است:
  • داشتن سوء سابقه و سابقه کیفری در کشور خود
  • مشکلات پزشکی یا بیماری هایی که ممکن است هزینه زیادی را برای دولت کانادا به همراه داشته باشد.
  • داشتن سابقه ریجکتی درخواست ویزای سایر کشورها
  • ارائه مدارک جعلی
  • نقص پرونده و اطلاعات متقاضیان
  • نداشتن مدرک زبان
  • عدم تمکن مالی برای سکونت در کانادا
  • قوی نبودن طرح تجاری
  • عدم پذیرش درخواست توسط سازمان های تایید شده در مدت زمان مقرر

باید دقت کرد که حتی اگر یکی از افراد گروه دارای شرایط گفته شده باشد و درخواست آن ها برای اخذ ویزا رد شود، کل گروه قادر به اخذ ویزا نخواهند بود و تا زمان جایگزینی شخص ریجکت شده با شخصی دیگر، اعضا نمی توانند درخواست بررسی مجدد طرح خود را داشته باشند.

همچنین نداشتن سوابق کاری یا تحصیلی که نشاندهنده توانایی متقاضیان برای انجام پروژه مورد نظر باشد هم تاثیر زیادی در رد درخواست دارد.

مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا به چه صورت می باشد؟

مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا به چه صورت می باشد؟
مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا به چه صورت می باشد؟

اگر با تمام شرایط گفته شده، متقاضی مهاجرت به کانادا با روش استارتاپ هستید، باید طبق مراحل زیر برای دریافت این ویزا اقدام کنید.

البته پیش از گفتن مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا، بهتر است تا از این موضوع مطلع باشید که تمام اعضای گروه یا شرکت متقاضی باید شرایط لازم این ویزا را داشته باشند و تنها صلاحیت یک نفر کمکی به اخذ این ویزا نخواهد کرد.

آشنایی با ویزای استارتاپ و جزئیات آن

آشنایی با ویزای استارتاپ و جزئیات آن
آشنایی با ویزای استارتاپ و جزئیات آن

چه در مهاجرت به شیوه استارتاپ و چه در سایر روش های مهاجرتی، اولین قدم متقاضیان باید آشنایی با شرایط روش انتخابی آن ها باشد. هر روش مهاجرتی، به آمادگی های خاصی نیاز دارد و کسب این آمادگی ها بدون اطلاع از شرایط امکانپذیر نیست.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد روش مهاجرتی انتخابی، روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها ارتباط با افراد آشنا به امور مانند مجموعه مهاجرتی ایزی گل است.

آماده کردن طرح تجاری

در قدم بعدی باید طرح تجاری یا بیزینس پلن آماده شود. اگر کسب و کار به صورت گروهی است، بهتر است که طرح تجاری با نظر تمام اعضای تیم آماده شود و همه افراد به جزئیات آن تسلط کامل داشته باشند.

چیزی که سرمایه گذاران را جذب استارتاپ می کند، طرح تجاری است. بنابراین برای تنظیم دقیق ترین طرح باید وقت، تمرکز و دقت کافی داشت.

بررسی شرایط و آمادگی اولیه

همان طور که گفته شد، حتی اگر یکی از اعضای تیم متقاضی ویزای استارتاپ شرایط لازم برای دریافت این ویزا یا مهاجرت به کانادا را نداشته باشد، کل تیم ریجکت می شوند.

بنابراین بعد از آماده کردن طرح تجاری، بهتر است که تک تک اعضا شرایط خود را بررسی کرده و مطابق با قوانین کانادا آماده کنند.

درخواست ویزا

اگر شرایط تمام اعضا مناسب بوده و آمادگی های لازم برای اخذ این ویزا را کسب کرده اید، مرحله بعدی، درخواست ویزا است. درخواست ویزا با ارسال مدارک همراه است و بعد از آن درخواست، مدارک و وضعیت اعضای تیم در سفارت بررسی می شوند.

پیدا کردن سازمان حامی

مرحله بعدی پیدا کردن سازمان حامی است که تا زمان مشخص شدن نتیجه ویزا می توان برای آن اقدام کرد. البته گاهی اوقات افراد بعد از دریافت ویزا و اقامت در کانادا، به جست و جوی این سازمان ها می پردازند.

اما بهترین حالت پیدا کردن یک سازمان مناسب برای تامین بودجه مورد نیاز، پیش از مهاجرت به کشور کانادا است.

آماده کردن سرمایه و شرایط مهاجرت به کانادا

در نهایت اگر سازمانی درخواست شما را قبول کرده و پروسه ویزا نیز با مشکل مواجه نشده است، در آخرین مرحله باید برای مهاجرت آماده شوید.

جمع آوری سرمایه لازم برای یک سال زندگی، آماده سازی شرایط مهاجرت، آماده کردن اعضای خانواده مانند ترجمه مدارک آن ها و … از اقداماتی است که در این مرحله انجام می شود.

برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا، چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا، چه مدارکی مورد نیاز است؟
برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا، چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا مانند سایر ویزاها، متقاضیان باید مدارک خود را آماده نموده و برای سفارت ارسال کنند.

اگر درخواست ویزای استارتاپ به صورت گروهی است، تک تک اعضا باید مدارک خود را ترجمه  نموده و برای ارسال به سفارت آماده کنند. نقص مدرک یکی از اعضا، درخواست کل گروه را ریجکت می کند. این مدارک به شرح زیر می باشند:

مدارک شناسایی:

شامل شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی، سند ازدواج، مدارک فرزندان زیر 18 سال و فرزندان دختر مجرد و …

مدارک تحصیلی و شغلی:

شامل آخرین مدرک تحصیلی هر عضو، مدارک شغلی، رزومه کاری، بیمه، گواهی شرکت در دوره های مختلف آموزشی و …

مدرک زبان:

مدرک زبان هر یک از اعضا در زبان های انگلیسی یا فرانسوی با حداقل نمره 5 در آیلتس برای زبان انگلیسی و معادل آن در فرانسه

مدارک تمکن مالی:

شامل گردش حساب، موجودی حساب، سند زمین، خانه، خودرو و هر چیزی که توانایی مالی متقاضیان برای زندگی در کشور کانادا و تامین هزینه های اساسی زندگی را اثبات می کند.

فرم های مربوطه:

هر فرد برای درخواست ویزای استارتاپ باید فرم مربوطه را تکمیل نموده و به سفارت ارسال کند. تکمیل دقیق این فرم ها و ضمیمه اطلاعات مورد نیاز، از دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا می باشد.

چه سازمان هایی در مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا قادر به تایید درخواست متقاضیان هستند؟

چه سازمان هایی در مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا قادر به تایید درخواست متقاضیان هستند؟
چه سازمان هایی در مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا قادر به تایید درخواست متقاضیان هستند؟

همان طور که در بخش مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا گفته شد، یکی از مراحل این کار، پیدا کردن سازمان هایی است که بودجه مورد نیاز متقاضیان را تامین کرده و از آن ها حمایت کنند.

نکته ای که در این مورد وجود دارد، این است که تمام سازمان ها مورد تایید دولت کانادا نیستند و تنها حمایت سازمان هایی مورد قبول است که دولت کانادا آن ها را تایید کرده باشد.

این سازمان ها شامل ونچرها، انکیوباتورها و انجل اینوسترها هستند که هر کدام سرمایه را با شرایط خاص در اختیار متقاضیان قرار می دهند و قوانین آن ها برای قبول درخواست متقاضیان متفاوت می باشد.

اکوباتورها ایده هایی که جای رشد داشته و نیاز به آموزش دارند را پذیرش می کنند

به عنوان مثال؛ اکوباتورها ایده هایی که جای رشد داشته و نیاز به آموزش دارند را پذیرش می کنند. در ابتدا این سازمان ها ممکن است مبلغی را نیز از متقاضیان دریافت کنند و بعد از رشد مورد نظر، سرمایه لازم برای گسترش کسب و کار را در اختیار آن ها بگذارند.

همچنین در سازمان های ونچر کپیتال، معمولا گروه هایی که ایده بزرگ داشته و موفقیت آن ها به محض شروع تضمین شده است، مورد پذیرش قرار می گیرند.

به عبارتی تیم هایی که متقاضی حمایت این سازمان ها هستند، باید ایده خود را در مراحل اولیه اجرا کرده و عملی بودن آن را ثابت کرده باشند. اگر ایده توسط این سازمان ها پذیرش شود، بیشترین میزان حمایت مالی را دریافت خواهند کرد.

سرمایه لازم برای طی کردن مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا چه میزان است؟

سرمایه لازم برای طی کردن مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا چه میزان است؟
سرمایه لازم برای طی کردن مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا چه میزان است؟

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا نیازی نیست که متقاضیان خود اقدام به جمع آوری سرمایه کنند و تنها کافی است که بهترین ایده را به سازمان های مربوطه ارائه کنند.

البته برای شروع مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا، متقاضی ملزم به پرداخت هزینه های جزئی مانند هزینه ترجمه مدارک، هزینه سفارت و درخواست ویزا و آماده سازی بودجه زندگی در کانادا است. اما سرمایه کاری او توسط سازمان های تایید شده تامین می شوند.

سرمایه گذاری هر کدام از سازمان ها براساس نوع ایده و آینده احتمالی آن متفاوت است. به عنوان مثال ونچر کپیتال ها در صورتی که ایده را تایید کنند و آینده خوبی برای آن ببینند، احتمال سرمایه گذاری تا 200 هزار دلار توسط آن ها هم وجود دارد

یا انجل اینوسترها اگر طرح تجاری از هر نظر ایده آل باشد، نهایتا 70-80 هزار دلار را صرف حمایت و سرمایه گذاری از ایده می کنند که در بعضی ایده ها ممکن است از این مبلغ بسیار کمتر هم باشد.

آیا امکان دریافت تابعیت کانادا از طریق ویزای استارتاپ وجود دارد؟

آیا امکان دریافت تابعیت کانادا از طریق ویزای استارتاپ وجود دارد؟
آیا امکان دریافت تابعیت کانادا از طریق ویزای استارتاپ وجود دارد؟

یکی از سوالات مهم متقاضیان اخذ ویزای استارتاپ کانادا در مورد این ویزا، امکان اخذ تابعیت در این روش است. در بخش مزایای این ویزا گفته شد که یکی از ویژگی های مهم که متقاضیان را به دریافت این ویزا جذب می کند، اقامت دائم بلافاصله بعد از قبول طرح تجاری توسط سازمان های مورد تایید برای سرمایه گذاری ایده است.

افرادی که موفق به اخذ ویزا از این طریق شده باشند، می توانند بلافاصله برای همراهی اعضای خانواده خود درخواست ویزای همراهی داده و اعضای درجه یک خانواده هم مانند آن ها اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

افرادی که این نوع ویزای کانادا را دارند، بعد از سه سال می توانند برای تابعیت این کشور و دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کنند که این یک امتیاز مهم در میان تمام روش های مهاجرتی به کانادا محسوب می شود. اطلاعات تکمیلی را از کارشناسان ایزی گل بخواهید.

اثبات تکمن مالی برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا به چه صورت قابل انجام است؟

اثبات تکمن مالی برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا به چه صورت قابل انجام است؟
اثبات تکمن مالی برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا به چه صورت قابل انجام است؟

در نهایت یکی از مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا که در بخش های قبل به آن اشاره شد، بررسی مدارک و شرایط متقاضی توسط سفارت کانادا است. یکی از مدارکی که به منظور اخذ این ویزا مورد بررسی قرار می گیرد، تمکن مالی متقاضی است.

در این ویزا تنها سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار به متقاضیان داده می شود و سایر مسائل مانند خرج و مخارج متقاضی، اقامت و … به عهده خود شخص است.

به منظور اثبات این موضوع، مسائلی مانند نقدینگی متقاضی که از طریق گردش و موجودی حساب اوست، سهام ها، املاک و … بررسی شده و اگر سرمایه برای اخذ این ویزا کافی باشد، ویزا برای او صادر خواهد شد.

ezgoal@