مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا

در این مقاله در صددیم تا در مورد مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا، توضیحاتی را ارائه نماییم.

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی و کار است. از این رو روش های مهاجرتی مثل ویزای استارتاپ کانادا به این کشور روز به روز محبوب تر می شوند.

در مقالات قبل به صورت کامل در مورد مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا  و هزینه ویزای استارتاپ کانادا صحبت کردیم.

یکی از این روش های خوب که می تواند راهی برای اقامت دائم کانادا باشد، استارتاپ است. در این راستا می توانید با موسسه ایزی گل در ارتباط باشید. موسسه ایزی گل، از بهترین موسسات مهاجرتی شناخته می شود.

ما در مقاله مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا این روش را به صورت کامل به شما معرفی خواهیم کرد. لذا توصیه می کنیم ما را تا انتهای مقاله مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا همراهی بفرمایید.

فهرست مطالب

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

تعاریف مهم برای ویزای استارتاپ کانادا

شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا

مقایسه ویزای استارت آپ و کارآفرینی کانادا

مزایای ویزای استارتاپ کانادا

مشکلات استارتاپ کانادا

دلایل رد ویزای استارتاپ کانادا

نمونه طرح استارتاپ کانادایی

مراحل استارتاپ کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای استارتاپ کانادا

چه سازمان هایی می توانند طرح استارتاپ کانادا را تایید کنند؟

DESIGNATED CANADIAN VENTURE CAPITAL FUND

DESIGNATED CANADIAN ANGEL INVESTOR GROUP

CANADIAN BUSINESS INCUBATOR PROGRAM

حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا

جمع بندی

 

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟
ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

برای پاسخ به این سوال می توان گفت که استارت آپ به معنای ثبت یک شرکت جدید یا یک استارت آپ است. ویزای استارت آپ کانادا به این معنی است که متقاضیانی که ایده خلاقانه و طرحی جدید دارن،د می توانند از طریق یک شرکت نوپا برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

در نتیجه این نوعی اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور است که نیاز به یک طرح مبتکرانه و خلاقانه دارد. به عنوان مثال؛ در ایران، اسنپ و آیس پک نمونه هایی از استارت آپ ها هستند.

اثر ایجاد شده در این روش باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • نوآور باشد.
  • بتواند برای مردم این کشور شغل ایجاد کند.
  • بتواند در بازار جهانی رقابت کند.

طرح پیشنهادی به شما امکان می دهد تا در صورتی که توسط یکی از سازمان های تعیین شده پشتیبانی شود، اقامت این کشور را دریافت کنید.

سازمان هایی که باید طرح کسب و کار را تایید کنند، توسط دولت مشخص شده اند. اگر یک اختراع یا طرحی خلاقانه دارید، می توانید به عنوان یک استارت آپ در این کشور آن را شروع کنید.

البته اگر طرح و ایده ای ندارید، می توانید طرح کسب و کار تهیه شده توسط دیگران را نیز بخرید و پیاده کنید. بنابراین امکان خرید یک طرح تجاری و ایده یا خرید یک استارتاپ به طور کلی وجود دارد.

این روش به سرمایه کمتری نسبت به پروژه های کارآفرینی نیاز دارد

این روش به سرمایه کمتری نسبت به پروژه های کارآفرینی نیاز دارد و ممکن است بتوانید با حداقل 60000 دلار، یک استارت آپ راه اندازی کنید. در ادامه مقاله مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا تفاوت کارآفرینی و استارتاپ را بررسی خواهیم نمود.

در این روش ابتدا اقامت دائم کانادا را دریافت می کنید و بعد از 3 سال می توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید. اعضای خانواده نیز از همان ابتدا اقامت دائم دریافت می کنند و تحصیل برای فرزندان در این کشور رایگان است.

فرزندان تا 21 سال می توانند به خانواده ملحق شوند. این روش به دلیل مزیت های قابل توجهی که دارد، همواره مورد توجه کارآفرینان خارجی به ویژه کارآفرینانی است که ایده های نوآورانه دارند و می خواهند از پروژه های خود در سطح وسیع تری بهره ببرند.

تعاریف مهم برای ویزای استارتاپ کانادا

تعاریف مهم برای ویزای استارتاپ کانادا
تعاریف مهم برای ویزای استارتاپ کانادا

نامه پشتیبانی:

یکی از مهم ترین مراحل اخذ این نوع ویزا، دریافت نامه پشتیبانی از سازمان های حمایت کننده است. در ادامه مقاله “مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا” شرح مفصلی از انواع سازمان های حمایتی ارائه شده است.

گواهی تعهد:

شرکت های پشتیبان باید همزمان با ارائه نامه پشتیبانی به شما گواهی تعهد به مهاجرت این کشور را ارائه دهند. این نامه برای تعهد متقابل شرکت های حامی متقاضی و دولت است. این گواهی، حاوی اطلاعاتی درباره توافق بین متقاضی و سازمان حمایت کننده است.

اعضای اصلی و غیر اصلی در پرونده:

متقاضیان اولیه افرادی هستند که در صورت نبودن در پرونده، پروژه عملی نمی شود. به طور کلی می توان گفت که آن ها جزء لاینفک طرح هستند و اعضای غیر ضروری یا غیر کلیدی افرادی هستند که بدون حضور آن ها هم پروژه ادامه می یابد.

به عنوان مثال، در یک پروژه اپلیکیشن موبایل، توسعه ‌دهنده نرم‌ افزار را می ‌توان به عنوان عضو اصلی و بازاریاب را به عنوان عضو غیر اصلی در نظر گرفت.

شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا

شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا
شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا

این روش مهاجرت، یک برنامه فدرال جامع مانند برنامه کارگران ماهر است. اولین نکته این روش این است که در هر کجای کشور که بخواهید، می توانید استارت آپ هایی راه اندازی کنید.

البته به جز کبک. مگر این که طبق برنامه های خاص  کبک اقدام کنید. نکته دوم این که در این روش باید ایده ای برای شروع و پیشرفت آن استارتاپ داشته باشید.

در تعاریف خارجی، به استارتاپ New Business می گویند، اما این کسب و کار باید واقعا جدید و جامع باشد. نکته سوم این است که باید ایده را به دولت و سازمان های منتخب داد و از آن ها درخواست حمایت کرد.

کسب نمره آیلتس برای استارتاپ

کسب نمره آیلتس برای استارتاپ یکی از شرایطی است که متقاضی باید آن را رعایت کند. نمره آیلتس برای یک استارت آپ 5 است که معادل نمره CLB5 انگلیسی است.

این نمره آیلتس برای یک استارتاپ کم درآمد فقط نشاندهنده مهارت در زبان انگلیسی است. این روش به صورت مشارکتی قابل انجام است و حداکثر 5 نفر می توانند با سازمان حمایت کننده همراه باشند که حداقل سهم برای هر یک از آن ها 10 درصد باشد.

لازم به ذکر است که سهم شرکت مادر یا اسپانسر 50 درصد می باشد. به این ترتیب جدید بودن کار و تایید این کار جدید توسط نهادهای دارای صلاحیت دولت، مهمترین شرط اخذ اقامت این کشور از طریق این ویزا می باشد.

برای کسب آگاهی بیشتر، به موسسه ایزی گل مراجعه نمایید.

بنابراین شرایط مهم برای اخذ این ویزا عبارتند از:

راه اندازی استارتاپ تایید شده

برای تایید کسب و کار، متقاضی کارآفرین باید حداقل 10 درصد از سهام شرکت را در اختیار داشته باشد. حداکثر پنج نفر می توانند به شرکت بپیوندند.

همچنین بیش از 50 درصد سهام باید مشترکاً در اختیار متقاضیان و سازمان مربوطه باشد. همچنین پس از اخذ اقامت دائم باید به طور فعال، یک استارت آپ را راه اندازی کنید.

یک سازمان معتبر برای حمایت از استارتاپ شما وجود داشته باشد

این ها، سازمان های مورد تایید دولت هستند که می توانند در کسب و کارهای خلاقانه یا استارت آپ ها سرمایه گذاری نموده و یا از آن ها حمایت کنند. برای اینک ه استارت آپ شما تایید شود، یکی از این سازمان ها باید از طرح کسب و کار شما حمایت کند.

شما باید مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشید

تمامی متقاضیان باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشند. برای واجد شرایط بودن این برنامه، داوطلبان باید مهارت های زبان را با نمره مورد تایید دولت یاد بگیرند.

داشتن منابع مالی کافی

متقاضیانی که برای این ویزا اقدام می کنند، برای راه اندازی کسب و کار خود باید از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشند. آن ها همچنین باید نشان دهند که هزینه زندگی و رفع نیازهای اساسی خود و خانواده خود را دارند. این موارد شامل غذا، پوشاک و مسکن است.

مقایسه ویزای استارت آپ و کارآفرینی کانادا

مقایسه ویزای استارت آپ و کارآفرینی کانادا
مقایسه ویزای استارت آپ و کارآفرینی کانادا

روش استارتاپ کانادا، روش جدیدی است که برای مهاجرت به این کشور به وجود آمده است. راه های کارآفرینی زیادی برای مهاجرت به آن وجود دارد، اما روش استارت آپ به شرایط ساده تر و سرمایه کمتری نیاز دارد.

تفاوت اصلی مهاجرت از طریق استارت آپ و کارآفرینی ایده ای است که متقاضی به ذهنش می رسد. مهاجرت از طریق یک استارتاپ باید همراه با یک ایده خلاقانه و جدید باشد که هنوز در کشور اجرا نشده است، اما در ویزای کارآفرینی می توانید از ایده هایی که قبلاً اجرا شده اند نیز استفاده کنید.

بنابراین می توانید ایده ای را که قبلاً آزمایش شده، برای سودآوری اجرا کنید. این روش بسیار عالی است و احتمال عدم موفقیت آن بسیار کم است.

یکی از مزایای این روش برای شروع اقامت این است که شما مجاز به انجام هر کاری در زمینه های حقوقی از جمله تجارت و سرمایه گذاری خواهید بود. بنابراین افراد بیشتری واجد شرایط دریافت این ویزا خواهند بود.

در روش های کارآفرینی معمولاً ابتدا دو سال اقامت موقت دریافت می کنید

در روش های کارآفرینی معمولاً ابتدا دو سال اقامت موقت دریافت می کنید و در پایان سال دوم اگر سرمایه گذاری موفقی داشته باشید و حداقل یک شهروند این کشور را استخدام کرده باشید، می توانید فرآیند اخذ اقامت دائم را آغاز کنید.

اما در روش استارتاپ، از ابتدا به شما اقامت دائم داده می شود و پس از 3 سال می توانید تابعیت را دریافت کنید و هیچ تعهدی برای استخدام شهروند ندارید.

دولت نیز حمایت زیادی از شما می کند و امکانات زیادی مانند پشتیبانی مالی، کارگاه ها، آزمایشگاه ها و دفاتر را برایتان فراهم می کند.

همانط ور که در قسمت های قبلی مقاله مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا گفته شد، سودآوری کسب و کار باید به صورت کارآفرینی تضمین شود و در مورد ویزای استارتاپ، حتی در صورت شکست کسب و کار، متقاضی اقامت دائم خود را از دست نخواهد داد.

مزایای ویزای استارتاپ کانادا

مزایای ویزای استارتاپ کانادا
مزایای ویزای استارتاپ کانادا

در این بخش از مقاله مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا مزایای این روش آورده شده است:

این اقامت، دائمی را سریعتر انجام می دهد.

امکان کار در این کشور هنگام درخواست اقامت دائم

تیمی 5 نفره می توانند ایده ای ارائه دهند.

امکان ماندن در کنار خانواده در همان زمان

امکان به دست آوردن گذرنامه پس از 3 سال

به یک گواهی زبان کلاس پایین نیاز دارد.

و این که شما حمایت دولت را از برنامه خود دریافت خواهید کرد.

اگر کار مشکلی داشته باشد، این امر بر اقامت دائمی متقاضیان تأثیر نمی گذارد.

مشکلات استارتاپ کانادا

مشکلات استارتاپ کانادا
مشکلات استارتاپ کانادا

این روش یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور است. زیرا از صفر تا صد این ویزا برای اقامت دائم در کمترین زمان ممکن به پایان می رسد.

اساس استارتاپ ها بر اساس نیروی انسانی است. به طوری که شما می توانید یک شرکت نوظهور را به طور دقیق، با کیفیت و موفقیت پیاده سازی کنید.

فقط باید یک تیم حرفه ای داشته باشید. جمع آوری و نگه داشتن چنین تیمی بسیار دشوار است. سایر مشکلات پیش روی متقاضیان این روش، شامل رشد مداوم مشتریان و شرکت های نوظهور است.

برای این منظور، راه حل هایی مانند جذب مشتری در بازارهای بین المللی، گسترش کار و افزایش امکانات و کیفیت محصولات ارائه شده است.

لذا نیاز به برنامه ریزی و بودجه دقیق دارند. این مشکلات که در این بخش از مقاله مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا گفته شده است، مشکلات دوره پس از شروع به کار هستند.

تعدادی از مشکلات این روش قبل از انجام هر گونه اقدام که متقاضی با آن روبرو است را در زیر ذکر کرده ایم:

  • نمی توان از این طریق به ایالت کبک مهاجرت نمود.
  • مشکل بودن اخذ ویزا
  • روند اداری طولانی
  • مشکلات زبان
  • مشکلات برای یافتن کار
  • ممکن است با استانداردهای کاری در این کشور آشنا نباشید.
  • سخت بودن دسترسی به مسکن مناسب
  • مشکلات سفر و مهاجرت به این کشور
  • هزینه های زندگی بالا
  • آب و هوا
  • فاصله نسبتاً طولانی این کشور از ایران
  • در صورت رد یکی از اعضای اصلی این گروه، درخواست همه گروه رد می گردد.
  • پذیرش تعداد محدودی از موارد در سال
  • متقاضیان مجاز به سرمایه گذاری بدون اجازه سازمان های اسپانسر نخواهند بود.

شما در حال مطالعه مقاله مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا می باشید.

دلایل رد ویزای استارتاپ کانادا

دلایل رد ویزای استارتاپ کانادا
دلایل رد ویزای استارتاپ کانادا

یکی از برنامه های عالی در این کشور که از طریق آن می توانید به همراه خانواده خود اقامت دائم را دریافت کنید، همین روش است.

برای این نوع اقامت، متقاضی باید ایده و طرح خلاقانه ای را اجرا کند که می تواند یکی از سختی ها و مشکلات پیش روی متقاضیان باشد.

متقاضیان باید تعدادی از شرایط را رعایت کنند، زیرا عدم انجام این کار منجر به رد درخواست شده و متقاضی را از طی نمودن باقی مراحل خود باز می دارد.

وضعیت متقاضیان و درخواست آن ها به دو صورت بررسی می شود.

در ادامه به بررسی دلایل عدم پذیرش این درخواست از هر دو طرف می پردازیم.
  • ابعاد زندگی شخصی
  • داشتن سابقه بد
  • داشتن مشکلات پزشکی شما یا خانواده شما می تواند برای این کشور گران تمام شود، لذا ممکن است درخواست شما رد شود.
  • درخواست ویزا به کشورهای دیگر
  • ارائه مدارک جعلی
  • نداشتن توان مالی کافی برای رفع نیازهای خود و خانواده
  • اشکال در پرونده و عدم ارائه کامل مدارک مورد نیاز
  • عدم ارائه مدرک زبان مورد نیاز

ابعاد ایده و طرح کسب و کار

پیشینه تحصیلی و کاری خود و گروهتان باید طوری باشد تا نشان دهد که می توانید از پس پروژه برآیید. شما باید نشان دهید که حضور شما برای تکمیل پروژه الزامی است و اگر در تیم پروژه شرکت نکنید، پروژه با مشکلاتی همراه خواهد بود.

اگر درخواست اقامت دائم یکی از اعضای اصلی گروه رد شود، درخواست کل گروه نیز رد می شود، اما اگر درخواست اقامت دائم فرد غیر اصلی رد شود، درخواست کل گروه رد نخواهد شد و فقط بر تقاضای سایر اعضا تأثیر منفی می گذارد.

پس از مشکلات جدی این روش، می توان به این موضوع اشاره کرد که در صورت رد درخواست یکی از اعضای اصلی گروه، درخواست اعضای دیگر گروه نیز رد می شود.

اطلاعات تکمیلی را از کارشناسان ایزی گل کسب نمایید. ایزی گل یکی از بهترین موسسات مهاجرتی در این زمینه می باشد.

نمونه طرح استارتاپ کانادایی

نمونه طرح استارتاپ کانادایی
نمونه طرح استارتاپ کانادایی

یکی از بهترین راه های اخذ اقامت این کشور، این روش است. این کشور به دلیل آزادی اقتصادی و حمایت زیاد دولت برای هزینه های این روش، مکانی ایده آل برای ایده پردازان است. بدین ترتیب متقاضی می تواند در یک پروسه کوتاه، اقامت دائم آن را دریافت کند.

برای این که بتوانید از طریق این روش برای ویزا درخواست دهید، باید یک طرح تجاری ارائه دهید و این طرح تجاری باید توسط دولت تایید شود. ویژگی های ضروری یک طرح خوب شامل خلاقیت، تازگی، ایجاد شغل، رقابت جهانی، رشد و سودآوری در زمان معقول است.

واترلو، ونکوور، تورنتو، اتاوا و مونترال از جمله شهرهایی هستند که این روش در آن ها موفق بوده است. نمونه هایی از پروژه های بسیار موفق را در بخش زیر از مقاله “مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا” آورده ایم:

LOOPIO

این ایده که در سال 2014 در این کشور راه اندازی شد، در حال حاضر در رتبه 79 جهان قرار دارد. این طرح برای کمک به درخواست های پرس و جوی امنیتی، پیشنهادات و … طراحی شده است.

OPENCARE

این ایده در سال 2012 معرفی شد. روش کار به این صورت است که اطلاعات لازم را از متقاضیان دریافت کرده و نزدیکترین دندانپزشکی که شرایط آن ها را برآورده می کند، ارائه می شود.

RITUAL

این یکی از نمونه های پروژه نوآورانه است که در سال 2014 معرفی و اجرا شد و یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین ایده هاست. ایده ای که در ایران نیز اجرا شده این است که متقاضیان می توانند به راحتی غذای مورد نظر خود را از رستوران مربوطه سفارش دهند.

HOOTSUITE

این یکی از نمونه های موففق یک ایده خلاقانه است. این شرکت بستری برای مدیریت شبکه های مجازی و اجتماعی ایجاد کرده است.

مراحل استارتاپ کانادا

مراحل استارتاپ کانادا
مراحل استارتاپ کانادا

برای دریافت این نوع ویزا، چند مرحله وجود دارد که باید به دقت آن ها را دنبال کنید. در این قسمت از مقاله “مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا” می توانید از صفر تا صد آن را بیابید:

طرح شما باید توسط یک موسسه مرتبط با حداقل مبلغ 200000 دلار برای پشتیبانی از طرح شما تایید شود.

در مورد زبان، مهارت در خواندن و نوشتن، به ویژه صحبت کردن و درک مطلب، حداقل نمره 5 (CLB5) در آزمون زبان باید نشان داده شود.

هر متقاضی و سازمان مربوطه باید حداقل 10 درصد از آرا را در تصمیمات تجاری برای تایید کسب و کار و طرح خود داشته باشند. برای دولت مهم است که نشان دهد شما توانایی مالی برای تامین هزینه های خود و خانواده تان را برای کسب و کاری که می خواهید شروع کنید، دارید و قصد دارید با خانواده خود به این کشور بیایید.

برای درخواست، ایده کسب و کار یا سرمایه گذاری شما باید توسط یک یا چند سازمان ذکر شده در زیر پشتیبانی شود:
  • صندوق های سرمایه گذاری
  • گروه های سرمایه گذار حمایت کننده
  • واحدهای تست تجاری

سازمان‌های تعیین ‌شده گروه ‌های تجاری هستند که برای سرمایه ‌گذاری یا حمایت از این ایده های نوآورانه از طریق برنامه استارتاپ تأیید شده ‌اند.

هر سازمانی فرآیند پذیرش پیشنهادها و معیارهای مورد استفاده برای ارزیابی آن ها را دارد. به عنوان مثال، ممکن است از شما خواسته شود که مفهوم شغل خود را شخصاً ارائه دهید یا یک طرح تجاری دقیق ارائه نمایید.

اگر سازمانی تصمیم بگیرد که ایده کسب و کار شما را بررسی کند، پتانسیل پیشنهادی شما و میزان موفقیت پروژه شما را ارزیابی خواهد کرد. اگر سازمانی تصمیم بگیرد از ایده کسب و کار شما حمایت کند، یک نامه حمایتی به شما خواهد داد.

بنابراین فرآیند اخذ این ویزا را می توان به صورت زیر ذکر کرد:

آشنایی با ماهیت ویزای استارت آپی کانادا

حتما قبل از اقدام در مورد این نوع ویزا تحقیق کنید و با ماهیت کلی این ویزا آشنا شوید. می توانید با مشاورین شرکت ایزی گل تماس بگیرید و اطلاعات لازم را به صورت رایگان دریافت کنید.

تهیه طرح کسب و کار

یکی از مهم ترین مراحل، تهیه یک طرح تجاری است. زیرا این طرح تجاری به عنوان راهنما عمل می کند و به جذب سرمایه گذار نیز کمک می نماید. اگر نمی دانید چگونه طرح کسب و کار خود را تهیه کنید، می توانید به راحتی این مرحله را به شرکت ایزی گل بسپارید. ایزی گل بهترین و معتبرترین موسسه در این زمینه می باشد.

واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید

بررسی صلاحیت ها یکی از مهم ترین مراحل است. در این مرحله باید شرایط، قابلیت ها و کسب و کار خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که از پس این تجارت برمی آیید.

درخواست ویزا

در این مرحله باید برای ثبت درخواست خود اقدام کنید. شرکت ایزی گل با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزاهای مختلف از سراسر جهان در مسیر تحقق خواسته های شما در کنار شما خواهد بود و می توانید تمامی مراحل را به راحتی به کارشناسان ایزی گل بسپارید.

آشنایی با مراحل بعد از درخواست ویزا

پس از اخذ ویزا باید تمامی مراحل لازم را بدانید تا بتوانید با خیال راحت و آسوده کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

دریافت نامه حمایت یا LETTER OF SUPPORT

سازمان های پشتیبان با توجه به بودجه ای که در اختیار متقاضیان قرار می دهند، در سه دسته قرار می گیرند که مسئولیت حمایت مالی از کسب و کارها و شرکت های مختلف را بر عهده دارند. این سازمان ها متعهد به تامین نیازهای مالی و بودجه های تجاری هستند.

برای مهاجرت آماده شوید

اکنون که تمام مراحل را انجام داده اید و نامه پشتیبانی اداری دریافت کرده اید، وقت آن است که به همراه خانواده خود برای مهاجرت آماده شوید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای استارتاپ کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای استارتاپ کانادا
مدارک مورد نیاز برای ویزای استارتاپ کانادا

برخی از مدارک مهم برای اخذ این ویزا عبارتند از:

  • کپی از پاسپورت
  • گواهی زبان
  • نامه پشتیبانی
  • اصل کپی یا گواهی کارت شناسایی (در صورت وجود)
  • اصل کپی یا گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • کپی کارت شناسایی معتبر
  • مدارک آدرس اقامت
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی پزشکی
  • ارائه اسناد و سوابق تحقیق و کار
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی کسب شده

بسته به شرایط متقاضی و خانواده وی، مدارک دیگری هم لازم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درخواست این روش، به وب سایت اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنید.

چه سازمان هایی می توانند طرح استارتاپ کانادا را تایید کنند؟

چه سازمان هایی می توانند طرح استارتاپ کانادا را تایید کنند؟
چه سازمان هایی می توانند طرح استارتاپ کانادا را تایید کنند؟

این روش یک برنامه دولتی است که به متقاضیان اجازه می دهد تا در هر ایالتی که می خواهند، به جز کبک درخواست دهند و در آن ایالت کسب و کار راه اندازی کنند. برای حمایت از آن ها، دولت، سازمان‌ ها را موظف کرده است که آن‌ ها را تایید کنند و بودجه مورد نظرشان را تامین نمایند.

این سازمان های حمایتی با توجه به میزان سرمایه ای که به شرکت ها ارائه می دهند، به سه دسته تقسیم می شوند:

ونچرها، سازمان های عملی تحقیقاتی ناظر یا انکوباتورها و سرمایه گذاران ریسک پذیر یا انجل اینوستر. هر یک از این سازمان ها به طور مستقل تصمیم می گیرند که ایده ها و وضعیت متقاضیان را تایید یا رد کنند و هر کدام معیارهای خاص خود را دارند. در ادامه مقاله مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا به شرح هر یک از این سازمان ها می پردازیم.

DESIGNATED CANADIAN VENTURE CAPITAL FUND

این موسسات در مقایسه با سایر سازمان های حامی در معرض ریسک بالاتری قرار دارند. این سازمان ‌ها از مخاطره ‌آمیزترین ایده ‌ها حمایت می ‌کنند، اما بیشتر به ثمر می‌ رسند.

آن ها معمولاً از میان ایده های بزرگی که در مراحل اولیه توسعه و رشد هستند، انتخاب می کنند تا اطمینان حاصل کنند که ایده برای رشد فقط به حمایت مالی نیاز دارد.

یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر، ابتدا در مورد تاریخچه فروش ایده صحبت می کند، معمولاً به دنبال ایده هایی است که در حال حاضر برای فروش هستند و با سرمایه گذاری، فروش به چندین میلیون دلار می رسد. متقاضیان می توانند حداقل 200000 دلار از یک یا چند موسسه سرمایه گذاری خطرپذیر کمک مالی دریافت کنند.

DESIGNATED CANADIAN ANGEL INVESTOR GROUP

این موسسات، سازمان‌ های سرمایه‌ گذاری متوسط ​​یا افرادی هستند که شرایط نسبتاً آسان ‌تری برای حمایت از ایده‌ ها دارند.

رویه استاندارد برای آن ها این است که درصدی از سهام شرکت را در ازای هزینه و سرمایه مورد نیاز مطالبه کنند. معمولاً در مشاغل کم خطر سرمایه گذاری می کند. متقاضیان می توانند 75000 دلار از یک یا چند سازمان این چنینی دریافت کنند.

CANADIAN BUSINESS INCUBATOR PROGRAM

این موسسات که با نام مراکز رشد نیز شناخته می شوند، در مشاغل سرمایه گذاری نمی کنند، بلکه کسب و کارها و شرکت ها را آموزش می دهند تا آن ها را برای بازار کار آماده کنند.

آن ها علاوه بر راه اندازی کسب و کار و آموزش اطلاعات مفید در مورد نحوه راه اندازی و رشد یک کسب و کار، اطلاعات بسیار مفیدی را به منظور افزایش سرمایه ارائه می دهند. آن ها بر رشد شرکت ها نظارت می کنند و استراتژی های توسعه را ارائه می دهند.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا

حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا
حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا

این روش از بهترین برنامه های مهاجرتی در این کشور است که افراد واجد شرایط می توانند برای اقامت دائم از این طریق اقدام کنند.

هزینه آن یکی از مهم ترین مواردی است که متقاضی در صورت داشتن ایده یا طرح کسب و کار جدید، علاوه بر فراهم بودن شرایط لازم دیگر، باید به آن توجه کند.

این نوع ویزا شامل هیچ مبلغ یا سرمایه اولیه ای از سوی دولت برای در نظر گرفتن حداقل هزینه نمی شود. بسته به طرح و ایده ای که قصد اجرای آن را دارید، با توجه به حجم پروژه، نیروهایی که روی آن کار خواهند کرد و کارهایی که برای اجرای طرح انجام خواهد شد، می توانید فرآیندی از هزینه برآورد نموده و تعیین کنید.

نسبت میزان تمکن مالی برای اخذ اقامت دائم

بنابراین نمی توانید حداقلی را برای آن تعیین نمایید. یکی از مهم ترین مواردی که در این مورد باید در نظر گرفت، نسبت میزان تمکن مالی برای اخذ اقامت دائم از این طریق است.

چنان چه مقدار پولی که ارائه می کنید، کمتر از مقدار مورد نیاز برای اجرای طرح تجاری شما است، این امر تأثیر بسیار منفی بر پرونده شما خواهد داشت زیرا نشان می دهد که پول کافی برای اجرای طرح پیشنهادی ندارید.

به طور کلی حداقل هزینه مورد نیاز برای دریافت این ویزا 60000 تا 70000 دلار می باشد. علاوه بر این هزینه، ممکن است برای سازمان هایی که مایل به ارائه نامه پشتیبانی به شما هستند، متحمل هزینه هایی شوید. این هزینه توسط سازمانی که می خواهید از آن پشتیبانی دریافت کنید، تعیین می شود.

توجه داشته باشید که هر یک از این سازمان ها خدمات خاص متفاوتی را ارائه می دهند و ممکن است هزینه های متفاوتی را دریافت کنند.

جمع بندی

در این مقاله که با عنوان مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا ارائه شد، ما سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی را درباره ویزای استارتاپ کانادا در اختیار شما قرار دهیم تا اگر قصد مهاجرت به این کشور از طریق راه اندازی یک کسب و کار جدید را دارید، با نهایت آگاهی اقدام کنید.

لازم به ذکر دوباره است که در هر مرحله از کارهای مهاجرتی که قرار دارید، می توانید از شرکت ایزی گل و کارشناسان با تجربه ایزی گل کمک بگیرید.

ezgoal@