تمدید ویزای 5 ساله کانادا

تمدید ویزای 5 ساله کانادا

در این مقاله به بررسی موضوع تمدید ویزای 5 ساله کانادا می پردازیم.

قبل از آن لازم است تا با قیمت اخذ ویزای مولتی کانادا آشنا باشید.

کانادا یکی از بهترین کشورها برای زندگی، کار، تحصیل و … است. از این رو افراد زیادی دنبال راه هایی برای مهاجرت به آن هستند.

یکی از این راه ها که مزایای زیادی می تواند برای متقاضی و دارنده ویزا به همراه داشته باشد، ویزای 5 ساله است.

همان طور که از نامش پیداست، به صرف داشتن این ویزا، فرد می تواند به مدت 5 سال در این کشور بماند یا برای این دوره به دفعات نامحدود به این کشور رفت و آمد کند.

ویدئو تمدید ویزای 5 ساله کانادا

برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه، می توانید به کارشناسان شرکت ایزی گل مراجعه نمایید. شرکت ایزی گل، بهترین تیم مهاجرتی شناخته می شود.

ما در این مقاله که با عنوان تمدید ویزای 5 ساله کانادا آماده شده است، درباره این نوع ویزا حرف زدیم و در کنار آن چند مورد از ویزاهای مشابه را نیز معرفی کردیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

ویزای 5 ساله کانادا چیست؟

تفاوت بین ویزای سینگل و مولتی ویزای کانادا

افراد واجد شرایط برای ویزای 5 ساله کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای 5 ساله کانادا

هزینه ویزای 5 ساله کانادا

تفاوت قیمت ویزای 5 ساله با ویزای توریستی

فرآیند درخواست ویزای 5 ساله کانادا

صدور ویزای 5 ساله کانادا چه مدت به طول می‌ انجامد؟

زمان انگشت نگاری برای ویزای 5 ساله کانادا

چه کسانی از ثبت اطلاعات بیومتریک برای ویزای 5 ساله کانادا معاف می شوند؟

مجوز ویزای مولتیپل انتری برای چه ویزاهایی صادر خواهد شد؟

مزایای متعدد اخذ ویزای 5 ساله کانادا

مدت اعتبار ویزای 5 ساله یا مولتی ویزای کانادا

راه حل هایی برای سرعت بخشیدن به فرآیند صدور ویزای 5 ساله کانادا

پیکاپ پاسپورت و الصاق لیبل ویزای مولتی کانادا

تمدید ویزای 5 ساله کانادا

دلایل رد مولتی ویزا یا ویزای 5 ساله کانادا

مزایای درخواست ویزای 5 ساله کانادا به صورت آنلاین

اخذ ویزای 5 ساله کانادا به صورت تضمینی

نکات مهم در فرآیند درخواست ویزای 5 ساله کانادا

آیا قیمت ویزای 5 ساله کانادا برای کسانی که قبلا ریجکت شده اند، بیشتر است؟

چند استراتژی برای کاهش احتمال رد شدن ویزای کانادا

انواع ویزاهای اقامت موقت کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

سوپر ویزای کانادا

ویزای دیپلماتیک و رسمی

ویزای محرمانه کانادا (حسن نیت)

ویزای کسب ‌و کار یا نمایندگی‌

ویزا برای تولد کودک

ویزای اقامت موقت

ویزای کار در تعطیلات

ویزای اهدای عضو

ویزای تجاری کانادا

انواع ویزاهای اقامت دائم کانادا

جمع بندی

 

ویزای 5 ساله کانادا چیست؟

ویزای 5 ساله کانادا چیست؟
ویزای 5 ساله کانادا چیست؟

برخی از مهاجران مجبور می شوند تا چندین بار در طول سال این کشور را ترک کنند، بنابراین برای انجام این کار به ویزا نیاز دارند. ویزای 5 ساله یکی از محبوب ترین ویزاها برای دانشجویان و افراد تجاری است.

این دو گروه از مهاجران هستند که معمولاً به طور مکرر سفر می کنند و برای ویزای مالتی پلکس کانادا اقدام می کنند.

این ویزا که به مولتی نیز معروف است، نوعی ویزای توریستی به حساب می آید که به شما این امکان را می دهد تا هر چند بار که می خواهید، بدون نیاز به دریافت ویزای جدید در هر بار ورود، به این کشور سفر کنید.

برای علاقه مندان به این نوع ویزا احتمالا سوالاتی در مورد شرایط، مراحل و سایر موارد مربوط به اخذ آن وجود دارد که در ادامه مقاله تمدید ویزای 5 ساله کانادا می خواهیم به آن ها پردازیم. همچنین می توانید به شرکت ایزی گل مراجعه نمایید.

تفاوت بین ویزای سینگل و مولتی ویزای کانادا

انتخاب بین این دو بستگی به موقعیت هر فرد دارد. ویزای سینگل برای کسانی که در طول مدت اعتبار ویزا قصد خروج از کشور را ندارند، بهتر است.

مراحل صدور هر دو نوع ویزا تقریبا یکسان است. بنابراین از این نظر هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند. در ادامه این بخش از مقاله تمدید ویزای 5 ساله کانادا چند مورد از ویژگی های این دو ویزا را ذکر خواهیم کرد:

ویزای سینگل

مدت اعتبار: مدت معین

تعداد دفعات امکان ورود و خروج از کشور: یک بار

مدت زمان درخواست ویزا: بین دو هفته تا سه ماه

امکان تکرار ورود و خروج: ندارد.

مولتی ویزا یا ویزای 5 ساله

مدت اعتبار: 5 سال تا 6 ماه در هر سفر

تعداد دفعاتی که امکان ورود و خروج از کشور وجود دارد: چند بار با دریافت ویزا

مدت زمان درخواست ویزا: بین دو هفته تا سه ماه

امکان ورود و خروج مکرر: دارد.

افراد واجد شرایط برای ویزای 5 ساله کانادا

افراد واجد شرایط برای ویزای 5 ساله کانادا
افراد واجد شرایط برای ویزای 5 ساله کانادا

این ویزا بر اساس تراز سفر، شرایط و دلیل درخواست متقاضی صادر می شود. شخصی که نشان می دهد خانواده یا آشنایانی در این کشور داشته و قصد دارد هر از گاهی با آن ها ملاقات کند، دلیلی برای دریافت ویزای چند بار ورود خواهد داشت.

والدین بازنشسته ای که فرزندانشان قبلا به این کشور مهاجرت کرده اند نیز می توانند با اثبات این مطلب برای این ویزا درخواست دهند.

نظم و قانونمداری شما اعتبار شما خواهد بود

اگر سابقه طولانی سفر دارید و در تمام سفرهای خود تاریخ انقضای ویزا را به خوبی رعایت کرده اید، این نظم و قانونمداری شما اعتبار شما خواهد بود. با این اعتبار، دولت این کشور ممکن است به شما اعتماد کند و شما را واجد شرایط دریافت ویزای 5 ساله بداند.

برعکس، اگر فردی قصد سفر به این کشور را فقط برای حضور در نمایشگاه داشته باشد و این موضوع را در یک نامه قصد سفر ذکر کند، به احتمال زیاد ویزای یک بار مصرف دریافت می کند زیرا دلایل متعددی برای ورود نخواهد داشت.

برای افرادی که برای اولین بار قصد سفر به این کشور را دارند و یا سابقه سفر زیادی به خارج از کشور ندارند، معمولا ویزای چندگانه برای آن ها صادر نمی شود.

اگر فردی ویزای توریستی چند بار ورود داشته باشد و در یکی از زمان های ورود به کشور مرتکب تخلف یا دیرکرد شود، ویزای چند بار ورود وی ممکن است برای مدتی لغو یا حتی به طور کامل باطل شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای 5 ساله کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای 5 ساله کانادا
مدارک مورد نیاز برای ویزای 5 ساله کانادا
  • شناسنامه و کارت ملی با ترجمه رسمی: (کلیه مدارک ارسالی باید ترجمه شده باشند.)
  • گذرنامه حداقل 6 ماهه
  • اصل و کپی اسناد ملکی با ترجمه رسمی (املاک، زمین، آپارتمان و …)
  • دعوتنامه رسمی و معتبر برای درخواست ویزای 5 ساله
  • گواهی اشتغال به کار برای متقاضی با ترجمه رسمی پروانه بازرگانی
  • گواهی تمکن مالی از بانک که شامل گردش حساب رسمی ترجمه شده باشد.
  • گواهی سلامت به درخواست سفارت
  • تکمیل فرم های آنلاین

هزینه ویزای 5 ساله کانادا

اخذ این نوع ویزا 100 دلار برای یک فرد و 500 دلار برای یک خانواده هزینه دارد. هزینه آن یک باره پرداخت می شود و شما فقط باید در محل تعیین شده برای مرحله بیومتریک باشید.

لازم به ذکر است که در هر مرحله از درخواست ویزا، در صورتی که سفارت درخواست شما را رد کند، هزینه های پرداخت شده قابل استرداد نخواهد بود.

برای درخواست مجدد ویزا تا ده سال، نیازی به اثر انگشت نگاری ندارید. همچنین در صورت درخواست مجدد ویزا، باید هزینه لازم را پرداخت کنید که اطلاعات آن نیز در ان بخش بعدی مقاله “تمدید ویزای 5 ساله کانادا” آمده است.

برای هر نفر: 100  دلار

برای خانواده ها: تا 500 دلار

هزینه بیومتریک برای هر نفر: 85 دلار

برای کسب آگاهی بیشتر، با کارشناسان شرکت ایزی گل که از بهترین موسسات مهاجرتی می باشند، در ارتباط باشید.

تفاوت قیمت ویزای 5 ساله با ویزای توریستی

تفاوت قیمت ویزای 5 ساله با ویزای توریستی
تفاوت قیمت ویزای 5 ساله با ویزای توریستی

ویزای 5 ساله مشابه ویزای توریستی است و هر دو روند بررسی یکسانی دارند. بنابراین هزینه هر دو یکسان و 100 دلار برای هر نفر خواهد بود. هزینه بیومتریک که برای هر نفر 85 دلار است، به این مبلغ اضافه می شود.

فرآیند درخواست ویزای 5 ساله کانادا

افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، در صورتی که شهروند یا مقیم دائم این کشور نباشند، برای سفر به آن باید ویزای چندگانه دریافت کنند. برای صدور این نوع ویزا باید فرآیندی طی شود که در ادامه مقاله تمدید ویزای 5 ساله کانادا به آن می پردازیم.

درخواست ویزای 5 ساله به صورت کتبی یا آنلاین

این کشور در ایران سفارت ندارد، بنابراین ایرانیان می توانند درخواست های خود را به صورت آنلاین یا کتبی به سفارت کانادا در ترکیه یا امارات متحده عربی ارسال کنند.

برای درخواست آنلاین ویزا، باید یک حساب کاربری در وب سایت دولت و بخش مربوطه باز کنید. پس از ورود، می توانید درخواست دهید و پس از آن باید هزینه مورد نیاز را پرداخت کنید.

روند بررسی با پرداخت هزینه آغاز خواهد شد.

کنسولگری درخواست شما را ظرف چند هفته بررسی می کند. اگر مراحل را به دقت انجام دهید و مدارک را به صورت آنلاین ارسال کنید، پس از چند روز ایمیلی برای شما ارسال می شود و پس از آن باید به آدرس مورد نیاز برای مرحله بیومتریک مراجعه کنید. این مرحله چند دقیقه طول خواهد کشید.

پس از بررسی بیومتریک در ویزای چندگانه، درخواست شما تکمیل می شود و پس از چند روز، نتیجه از طریق ایمیل یا در صفحه شخصی شما در سایت دولت، اعلام می شود.

هنگام صدور این ویزا، در همان حساب به شما اطلاع داده می شود

هنگام صدور این ویزا، در همان حساب به شما اطلاع داده می شود. البته ممکن است کارمند سفارت در پایان مصاحبه به شما اطلاع دهد که آیا ویزای چندگانه صادر می شود یا خیر.

در مرحله آخر باید پاسپورت خود را به سفارت ارائه دهید تا مهر شود. سفارت یک ایمیل ارسال می کند که آدرسی را که باید پاسپورت خود را به آن ارسال کنید، نشان می دهد.

البته اگر برای مصاحبه حضوری به سفارت فرا خوانده شوید، هزینه های لازم را در آنجا می پردازید و پاسپورت شما در همان لحظه مهر می شود.

در این صورت نیازی به ارسال پاسپورت به سفارت نیست. پس از انجام مراحل فوق می توانید مقدمات سفر به این کشور را فراهم کنید.

اگر پس از انجام مراحل فوق، سفارت به شما اجازه اخذ ویزای مربوطه را ندهد، تنها راه برای اخذ اقامت موقت، سفر به این کشور می باشد.

صدور ویزای 5 ساله کانادا چه مدت به طول می‌ انجامد؟

صدور ویزای 5 ساله کانادا چه مدت به طول می‌ انجامد؟
صدور ویزای 5 ساله کانادا چه مدت به طول می‌ انجامد؟

صدور این نوع ویزا معمولا دو تا سه ماه طول می کشد. البته کشوری که از آن درخواست خود را ارسال کرده اید نیز تاثیر زیادی در زمان رسیدگی دارد.

نکته مهم در گذراندن سریعتر مراحل، دقت در ارسال مدارک آنلاین است. این که آیا در 10 سال گذشته به این کشور سفر کرده باشید نیز تأثیر زیادی بر روند درخواست دارد.

اگر به این کشور سفر کرده باشید، پروسه زمانی صدور ویزای مورد نظر کوتاهتر خواهد بود. لازم به ذکر است که در حال حاضر تغییری در برنامه سفارت به دلیل شیوع کووید 19 وجود دارد و ممکن است زمان رسیدگی به درخواست ها تغییر کرده باشد.

زمان انگشت نگاری برای ویزای 5 ساله کانادا

مرحله بیومتریک یا انگشت نگاری باید پس از ارسال درخواست و پرداخت هزینه انجام شود. این مرحله تنها چند دقیقه طول می کشد و در یکی از دفاتر اعلام شده از سوی سفارت انجام می شود. برای مرحله بیومتریک نیازی به گرفتن وقت از سفارت نیست.

آدرس سایت درخواستی و اطلاعات تکمیلی پس از ثبت مدارک از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال خواهد شد. مرحله بیومتریک برای یک فرد 85 دلار و برای یک خانواده تا 170 دلار هزینه دارد. برای مرحله انگشت نگاری ارسال نامه به متقاضی و پاسپورت وی الزامی است.

تنها 30 روز پس از دریافت نامه سفارت می توانید در یکی از مراکز درخواست ویزا یا دفاتر تعیین شده حضور داشته باشید. در غیر این صورت وضعیت لغو خواهد شد.

برای کسب آگاهی بیشتر، با کارشناسان شرکت ایزی گل که از بهترین موسسات مهاجرتی می باشند، در ارتباط باشید.

چه کسانی از ثبت اطلاعات بیومتریک برای ویزای 5 ساله کانادا معاف می شوند؟

همه ویزاها نیاز به یک مرحله انگشت نگاری دارند. افرادی که در 10 سال گذشته برای ویزا درخواست داده و مرحله بیومتریک را گذرانده اند، از آن معاف هستند. در واقع در صورت گذراندن این مرحله نیازی به گذراندن مجدد آن برای دریافت ویزای 5 ساله تا 10 سال نیست.

مجوز ویزای مولتیپل انتری برای چه ویزاهایی صادر خواهد شد؟

ویزاهای کوتاه مدت دلیلی برای ورود و خروج چندگانه متقاضیان دارد. ویزاهای کوتاه مدت مانند ویزای توریستی، ویزای توریستی تجاری، ویزای دانشجویی، ویزای موقت کاری، ویزای دیپلماتیک و بسیاری از ویزاهای دیگر که متقاضیان کمتری دارند.

ابتدا باید شرایط ویزای فوق را داشته باشید. دوم و مهمتر از همه، شما باید دلیلی برای ورود و خروج چندگانه خود ارائه دهید. قبل از پر کردن فرم‌ های درخواست ویزا و نوشتن نامه حمایتی، مطمئن شوید که دلیل شما قانع ‌کننده است.

مزایای متعدد اخذ ویزای 5 ساله کانادا

مزایای متعدد اخذ ویزای 5 ساله کانادا
مزایای متعدد اخذ ویزای 5 ساله کانادا

این نوع ویزا در حقیقت حداکثر 10 سال اعتبار دارد. البته با توجه به اعتبار پاسپورت ایرانی به مدت 5 سال، اعتبار آن نیز 5 سال است.

به همین دلیل است که به آن ویزای 5 ساله گفته می شود. امکان ورود و خروج چندین بار به کشور مقصد در طول مدت اعتبار ویزا وجود دارد.

این ویزا به افراد این امکان را می دهد که در طول مدت اعتبار آن در هر زمانی به این کشور سفر کنند. مهمترین کاربرد این ویزا در مواردی است که افراد در این کشور تجارت داشته باشند یا به طور مکرر به اقوام یا آشنایان خود سر بزنند.

مدت اعتبار ویزای 5 ساله یا مولتی ویزای کانادا

این ویزا ده سال اعتبار دارد و معمولاً یک ماه قبل از انقضای آن منقضی می شود. چنان چه در بخش قبلی مقاله “تمدید ویزای 5 ساله کانادا” گفتیم، پاسپورت ایرانی 5 سال اعتبار دارد.

به همین دلیل این نوع ویزا در بین ایرانیان به ویزای اقامت 5 ساله معروف است. بنابراین اگر پاسپورت کشور دیگری دارید، می توانید از اعتبار آن به مدت ده سال استفاده کنید.

اگر ویزای شما منقضی شده است و ویزای جدید دریافت می کنید، هنگام درخواست مجدد و رسیدن به فرودگاه باید هر دو ویزا را به همراه داشته باشید.

راه حل هایی برای سرعت بخشیدن به فرآیند صدور ویزای 5 ساله کانادا

از تهیه مدارک مورد نیاز اطمینان حاصل کنید.

اثبات تمکن مالی با مدارک لازم

وضعیت اهداف سفر را به طور دقیق آماده کنید.

توجه به اعتبار پاسپورت ایرانی

کلیه مدارک را با ترجمه رسمی ارسال کنید.

اطلاعات موجود در فرم آنلاین را به طور دقیق پر کنید.

در ارسال عکس، طبق استاندارد دقت کنید.

پرداخت نهایی پس از ثبت سند را کامل انجام دهید.

حضور به موقع برای بیومتریک ضروری است.

مدارک اضافی را در صورت درخواست، به سفارت ارسال کنید.

پیکاپ پاسپورت و الصاق لیبل ویزای مولتی

پیکاپ پاسپورت یکی از محبوب ترین خدمات ویزا است که به شما امکان می دهد برای دریافت برچسب و مهر ویزا اقدام کنید.

به این ترتیب پس از تکمیل مراحل درخواست و ارائه مدارک، می توانید پاسپورت خود را به موسسه مهاجرتی ایزی گل تحویل دهید تا از طرف شما مراحل مهر نهایی ویزا را انجام دهد. دریافت ویزا حدود 1 تا 2 هفته طول می کشد و در این مدت می توانید پاسپورت مهر شده خود را نیز دریافت کنید.

تمدید ویزای 5 ساله کانادا

تمدید ویزای 5 ساله کانادا
تمدید ویزای 5 ساله کانادا

مدت اقامت در این کشور توسط افسر مهاجرت تعیین می شود. در پایان این مدت باید دوره را تمدید کنید و بهترین زمان برای انجام این کار یک ماه قبل از پایان اعتبار زمانی است.

تمدید ویزای 5 ساله کانادا مستلزم ارائه سوابق ورود و خروج است که توسط افسر مهاجرت بررسی می شود و دوره جدید را ثبت می کند.

دلایل رد مولتی ویزا یا ویزای 5 ساله کانادا

در این بخش از مقاله تمدید ویزای 5 ساله کانادا برخی از دلایل رد شدن ویزای مورد نظر آمده است:

  • دلایل غیر قابل قبول برای سفر به عقیده کارمند سفارت
  • ناقص بودن مدارک مورد نیاز
  • عدم تکمیل فرم های مورد نیاز درخواست ویزا
  • عدم وجود گواهی سلامت (در صورت درخواست) یا وجود بیماری خاص
  • داشتن سابقه امنیتی یا ارتکاب جرم در کشور مبدا

برای کسب آگاهی بیشتر، با کارشناسان شرکت ایزی گل که از بهترین موسسات مهاجرتی می باشند، در ارتباط باشید.

مزایای درخواست ویزای 5 ساله کانادا به صورت آنلاین

مزایای درخواست ویزای 5 ساله کانادا به صورت آنلاین
مزایای درخواست ویزای 5 ساله کانادا به صورت آنلاین

درخواست شما بدون تاخیر و هزینه پست به سفارت تحویل داده می شود. سفارشات آنلاین ممکن است سریعتر پردازش شوند. چون این درخواست ها زودتر به سفارت می رسد.

ارسال درخواست آنلاین تضمین می کند که درخواست کامل است. در واقع با ورود به سایت سفارت، در صورت عدم آپلود سند، سیستم، پیام عملیات موفقیت آمیز را ارسال نمی کند. این اطمینان را حاصل کنید که درخواست با ارسال تمام مدارک شما تکمیل می شود.

اگر متوجه شدید که در زمان تشکیل پرونده نیاز به ارائه سند دارید، می توانید بلافاصله آن را ارسال کنید. اما در روش کتبی، درخواست در صورت ناقص بودن رد می شود و بررسی مجدد ممکن است زمان زیادی ببرد. نیازی به ارسال پاسپورت همراه با درخواست نیست و فقط عکس مورد نیاز است. درخواست شما مطابق با آخرین تغییرات در شرایط پاسپورت به سفارت ارسال می شود.

اخذ ویزای 5 ساله کانادا به صورت تضمینی

بهترین راه برای اطمینان از اخذ موفقیت آمیز این ویزا، دقت در تهیه مدارک است. این مدارک باید به دقت در سامانه مربوطه ثبت شده و همگی ترجمه شده باشند.

هیچ راه صد در صدی برای دریافت آن وجود ندارد، اما اگر به نکاتی که متخصصین ایزی گل ارائه می دهند، توجه کنید، می توانید این پروسه را خیلی سریعتر طی کنید. در بخش بعدی مقاله “تمدید ویزای 5 ساله کانادا” به ذکر چند نکته مهم خواهیم پرداخت.

نکات مهم در فرآیند درخواست ویزای 5 ساله کانادا

برای دریافت این ویزا نیازی به مراجعه حضوری به سفارت نیست و مراحل از طریق وب سایت قابل انجام است. فقط باید برای انگشت نگاری در فواصل زمانی معین به دفاتر تعیین شده مراجعه کنید.

هزینه ثبت نام درخواست به صورت آنلاین دریافت می شود و همزمان مدارک نیز ارسال می شود. این هزینه ها شامل بررسی پرونده و هزینه های بیومتریک می شود. ویزای 5 ساله تضمینی نیست و تنها در صورت رعایت شرایط می توان آن را دریافت کرد.

مدت اعتبار آن ارتباط مستقیمی با اعتبار پاسپورت کشور مبدا دارد. اگر فرآیند بررسی ویزا رد شد، می ‌توانید با اصلاح نواقص موجود در پرونده، دوباره برای آن درخواست دهید.

آیا قیمت ویزای 5 ساله کانادا برای کسانی که قبلا ریجکت شده اند، بیشتر است؟

آیا قیمت ویزای 5 ساله کانادا برای کسانی که قبلا ریجکت شده اند، بیشتر است؟
آیا قیمت ویزای 5 ساله کانادا برای کسانی که قبلا ریجکت شده اند، بیشتر است؟

هزینه ویزا برای افرادی که یک بار ریجکت شده اند، با درخواست اول تفاوتی ندارد. اگر در ده سال گذشته مرحله بیومتریک را طی کردید، نیازی به انجام این مرحله ندارید. در واقع این سیستم می تواند به طور خودکار مشخصات بیومتریک فرد را برای درخواست ویزا مطابقت دهد.

چند استراتژی برای کاهش احتمال رد شدن ویزای کانادا

اسناد را با دقت آماده کنید و در همان اولین بار آن ها را با دقت ثبت کنید.

از توصیه های افرادی که این فرآیند را طی کرده اند، استفاده کنید.

به نکات مربوط به رد ویزا و جلوگیری از آن توجه کنید.

در صورت لزوم از یک آژانس مهاجرتی معتبر برای انجام مراحل ویزا، سریع و بدون نگرانی استفاده کنید. شرکت ایزی گل می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

انواع ویزاهای اقامت موقت کانادا

انواع ویزاهای اقامت موقت کانادا
انواع ویزاهای اقامت موقت کانادا

ویزای 5 ساله، گر چه اعتبار زیادی دارد، اما به هر حال یک ویزای موقت است. در این بخش از مقاله “تمدید ویزای 5 ساله کانادا” می خواهیم به برخی از ویزاهای موقت کانادا اشاره کنیم.

این ویزا ها به دارنده آن اجازه می دهد تا برای مدت کوتاهی (۶ ماه یا کمتر) وارد این کشور شود. آن ها باید پس از این زمان کشور را ترک کنند. کسانی که ویزای موقت دارند، باید وضعیت ویزای موقت خود را برای تمدید اقامت خود در این کشور تغییر دهند.

از طرف دیگر، اگر سفارت در مورد آن ها راضی بوده و باور داشته باشد که قوانین ویزا را نقض نمی کنند، ممکن است ویزای طولانی مدت را برایشان صادر کنند. معمولاً تا تاریخ انقضای پاسپورت، این ویزا صادر می شود.

در اینجا نام چند نوع ویزای موقت آورده شده است:

  • ویزای توریستی
  • ویزای دانشجویی
  • سوپر ویزا
  • ویزای دیپلماتیک یا سیاسی
  • ویزای محرمانه
  • ویزای تسهیلات
  • ویزای کار
  • ویزا برای افرادی که با هدف داشتن فرزند وارد کشور می شوند.
  • ویزای کار در تعطیلات
  • ویزای اهدای عضو

در ادامه مقاله تمدید ویزای 5 ساله کانادا به بررسی برخی از این ویزاها خواهیم پرداخت. برای کسب آگاهی بیشتر، با کارشناسان شرکت ایزی گل که از بهترین موسسات مهاجرتی می باشند، در ارتباط باشید.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا
ویزای توریستی کانادا

این نوع ویزا به افراد اجازه می دهد تا برای مقاصد گردشگری، شرکت در یک کنفرانس یا رویداد هنری، ملاقات با خانواده یا دوستان و غیره وارد این کشور شوند. این ویزا به دو نوع تک و چندگانه تقسیم می شود.

دارندگان ویزای سینگل یا تک، می توانند تا پایان اعتبار ویزا در این کشور بمانند، اما اگر قبل از انقضای ویزا خارج شوند، باید دوباره برای وارد شدن، ویزا بگیرند.

دارندگان ویزای چند بار ورود که به آن ها ویزای مولتی یا ویزای پنج ساله نیز گفته می شود، می توانند تا پایان اعتبار ویزا به طور نامحدود به این کشور سفر کنند و هر بار که وارد می شوند، به مدت شش ماه در این کشور باقی بمانند.

شرایط اخذ ویزای توریستی

شما باید بالای 18 سال سن داشته باشید تا بتوانید به طور مستقل برای این ویزا اقدام کنید. متقاضیان زیر 18 سال نمی توانند به تنهایی برای این ویزا اقدام کنند.

شما باید تمام مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا را ارسال کنید. البته این مدارک باید به انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شوند.

شما نباید سابقه کیفری داشته باشید.

شما باید برای مدت اقامت خود در این کشور پول کافی داشته باشید.

شما باید ثابت کنید که قصد تحصیل یا کار در این کشور را ندارید.

برای دریافت این ویزا نیازی به معاینه پزشکی ندارید، مگر این که بیماری خاصی داشته باشید که سفارت بخواهد به خوبی از آن آگاه باشد.

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا
ویزای تحصیلی کانادا

این ویزا برای افرادی صادر می شود که برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرفته شده اند. اگر قصد دارید کمتر از 6 ماه در این کشور تحصیل کنید، فقط می توانید ویزای توریستی دریافت کنید.

اما برای اقامت بیش از 6 ماه، به ویزای تحصیلی نیاز خواهید داشت. این ویزا تا پایان دوره تحصیلی متقاضی اعتبار دارد.

ویزای تحصیلی به دو صورت ویزای دانشجویی و ویزای دانش آموزی صادر می شود. برای تحصیل در مدارس آن ویزای دانش آموزی الزامی است.

دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره های کوتاه مدت در کالج ها یا موسسات معتبر نیز نیاز به ویزای دانشجویی دارند.

والدین، همسران و فرزندان نیز می توانند با ویزای توریستی به این کشور سفر کنند و در حین تحصیل با عزیزان خود زندگی نمایند. همسر متقاضی نیز می تواند با اخذ ویزای کاری برای اقامت اقدام کند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

شما باید ویزای توریستی یا مجوز تحصیل داشته باشید یا عضو کشورهایی باشید که روابط نزدیکی با این کشور دارند و برای ورود به آن نیازی به ویزا ندارند.

البته در این مورد هم باید مجوز تحصیل داشته باشید. قبل از شروع تحصیل باید در یک موسسه آموزشی معتبر پذیرفته شده باشید. اگر پذیرش نداشته باشید، نمی توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید.

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزا به والدین یا پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی که شهروند این کشور هستند یا افرادی که به طور موقت در آن اقامت دارند، اجازه می دهد تا به عنوان همراه به این کشور بیایند و برای مدت طولانی تری با آن ها زندگی کنند.

البته دعوت کننده باید ثابت کند که از نظر مالی توانایی حمایت از افراد متقاضی سوپر ویزا را دارد.

این ویزا 10 ساله است اما اصولا تا پایان پاسپورت متقاضی اعتبار دارد. این دارنده ویزا در هر بار ورود می تواند حداکثر دو سال در کشور بماند.

شرایط اخذ سوپر ویزا

شرایط درخواست برای این ویزا مانند ویزای توریستی است و باید تمام مدارک لازم را به اداره مهاجرت ارائه دهید. علاوه بر موارد فوق:

معاینات پزشکی باید انجام شود. متقاضی ویزا (فرزندان یا نوه ها) باید شهروند این کشور بوده یا دارای مجوز اقامت دائم باشند. دعوت ‌شونده باید بتواند از والدین خود تا زمانی که در این کشور هستند، حمایت مالی کند.

به عنوان مثال، فردی که در آنجا زندگی می کند، اگر به تنهایی زندگی می کند، باید حداقل سالانه 24949 دلار درآمد داشته باشد. البته توانایی مالی برای زندگی خانوادگی، حداقل 31060 دلار است.

ویزای دیپلماتیک و رسمی

این ویزا به مقامات سیاسی ملل دیگر اجازه می دهد تا برای انجام وظایف و اهداف دولتی و رسمی وارد این کشور شوند.

چنان چه عضر یک ارگان یا سازمان فرامرزی مثل سازمان ملل هستید که کانادا هم در آن عضو است، به این ویزا نیازی نخواهید داشت.

این ویزا معمولا تا زمانی که فرد نیاز به انجام کارهای خود دارد، اعتبار دارد و از زمان ورود به کشور 3 ماه اعتبار دارد.

شرایط اخذ ویزای دیپلماتیک

اگر شما رئیس دولت، نماینده در سازمان بین المللی، دبیر کل هستید یا هر سمت رسمی دیگری دارید، می توانید این ویزا را دریافت کنید.

ویزای محرمانه کانادا (حسن نیت)

بعضی از کسانی که از نظر رتبه و موقعیت بسیار مورد توجه هستند، ممکن است نتوانند ویزای دیپلماتیک دریافت کنند.

این موارد شامل گروه یک سفر تجاری یا دیپلمات هایی است که برای یک سفر توریستی برنامه ریزی می کنند. این افراد می توانند برای این ویزا اقدام کنند.

این ویزا برای ورود چندگانه به کشور تا 3 سال اعتبار دارد. با این حال، این دارنده ویزا نمی تواند بیش از 6 ماه در یک دوره در این کشور بماند.

شرایط اخذ ویزای محرمانه

این ویزا برای کسانی است که در کشور خود رتبه خوبی در کشور خود داشته و با این کشور رابطه دارند. همچنین در این کشور وظایفی را دارا هستند. برای دریافت این ویزا باید موقعیتی در دولت داشته باشید که با وضعیت ویزای دیپلماتیک و رسمی متفاوت باشد.

ویزای کسب ‌و کار یا نمایندگی‌

ویزای کسب ‌و کار یا نمایندگی‌
ویزای کسب ‌و کار یا نمایندگی‌

این ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد دارند به صورت انفرادی یا گروهی برای مقاصد تجاری به این کشور سفر کنند.

بد نیست بدانید که دارنده این ویزا مجاز به کار در هیچ شرکتی در این کشور نیست و تنها می تواند در مورد مسائل تجاری مذاکره کند و قراردادهای احتمالی را امضا کند.

این ویزا بیش از 6 ماه اعتبار ندارد. بهتر است دارنده ویزا تنها 6 ماه یا کمتر در این کشور بماند. سفارت می تواند به متقاضی اعتبار 3، 5 یا حتی 10 ساله بدهد. اما هر بار که متقاضی در کشور اقامت داشته باشد، نباید بیش از 6 ماه طول بکشد.

شرایط اخذ ویزای کار

برای دریافت این ویزا، علاوه بر شرایط عمومی، باید شرایط خاص این ویزا را نیز داشته باشید:

شما باید ثابت کنید که قصد دارید یک کسب و کار در این کشور راه اندازی کنید یا به یک جلسه، کنفرانس یا کارگاه دعوت شده اید.

شما باید ثابت کنید که قصد کار یا تحصیل در این کشور را ندارید.

برای دریافت این ویزا نیز باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به شرکت ایزی گل، بهترین موسسه مهاجرتی مراجعه نمایید.

ویزا برای تولد کودک

ویزا برای تولد کودک
ویزا برای تولد کودک

این ویزا برای کسانی صادر می شود که تمامی شرایط اقامت موقت را داشته باشند. یعنی افرادی که می خواهند فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورند. کودکان متولد شده در کانادا به طور خودکار شهروند آن کشور محسوب می شوند. این ویزا فقط 6 ماه اعتبار دارد.

حتی اگر سفارت زمان بیشتری را صرف ویزا کند، فرد نباید بیش از 6 ماه در کشور بماند. بیان این نکته ضروری است که بانوان نمی توانند از مزایای پزشکی و اجتماعی شهروندان این کشور بهره ببرند. همچنین به آن ها اجازه اقامت دائم یا درخواست شهروندی داده نخواهد شد.

ویزای اقامت موقت

چند ویزایی که قبلا و خارج از بحث ویزای 5 ساله معرفی کردیم، همگی جزو ویزاهای موقت بودند. اما ویزایی وجود دارد که نام اختصاصی آن، اقامت موقت است. در این بخش از مقاله تمدید ویزای 5 ساله کانادا به معرفی آن می پردازیم.

این ویزا برای افرادی است که برای مقاصد مختلف قصد سفر به این کشور را دارند. این مجوز فقط برای مدت زمانی که فرد نیاز دارد در آنجا باشد، معتبر است. برای مثال حدود دو هفته برای شرکت در یک کارگاه آموزشی.

ویزای کار در تعطیلات

ویزای کار در تعطیلات
ویزای کار در تعطیلات

این ویزا برای جوانانی از 30 کشور (ایران جزو این کشورها نیست) که با کانادا در ارتباط نزدیک هستند، صادر می شود تا بتوانند در این کشور کار کنند و از بهترین مکان های آن دیدن نمایند. افرادی که این ویزا را دریافت می کنند، به صورت تصادفی انتخاب می شوند.

این بدان معناست که متقاضیان می توانند درخواست های خود را ارسال کنند و در نهایت به صورت تصادفی برای مجوز کار انتخاب شوند. اگر کشورشان برای تبادل نیروی کار جوان با کشور مقصد توافق داشته باشد، افراد می توانند برای این ویزا اقدام کنند.

ویزای اهدای عضو

تقاضا برای پیوند اعضا در هر کشوری زیاد است و بسیاری از بیماران در انتظار دریافت پیوند اعضا هستند. به همین دلیل، کشورها ورود کمک کنندگان عضو به کشورهای خود را تسهیل می کنند.

این ویزا 6 ماه یا کمتر اعتبار دارد. اما اگر درمان شما کامل نشد، می توانید تا زمان بهبودی کامل در این کشور بمانید. این ویزا برای شخصی صادر می شود که قصد دارد برای اهدای عضو به یک شهروند یا مقیم دائم این کشور سفر کند.

ویزای تجاری کانادا

از آنجایی که کانادا کشوری توسعه یافته است، فرصت های شغلی بسیار خوبی دارد. به همین دلیل است که مردم از سراسر جهان برای کار در این کشور درخواست می دهند.

این ویزا برای افرادی صادر می شود که پیشنهاد شغلی دارند و کار آن ها در مدت 6 ماه به پایان می رسد. البته امکان افزایش این مدت حداکثر تا 4 سال وجود دارد و پس از آن باید کشور را ترک کنند. در این راستا، مشاورین ایزی گل بهترین راهکارها را ارائه می دهند.

انواع ویزاهای اقامت دائم کانادا

انواع ویزاهای اقامت دائم کانادا
انواع ویزاهای اقامت دائم کانادا

در قسمت های قبلی مقاله تمدید ویزای 5 ساله کانادا درباره برخی از ویزاهای موقت، به خصوص ویزای 5 ساله حرف زدیم. در بخش پایانی می خواهیم به برخی از ویزاهای اقامت دائم اشاره کنیم.

این ها، ویزاهایی هستند که به خاطر آن ها، به دارنده اجازه اقامت دائم در این کشور داده می شود. این ویزاها به عنوان ویزای مهاجرت نیز شناخته می شوند و به اشکال مختلفی ارائه می شوند.

انواع ویزای اقامت دائم عبارتند از:

  • اکسپرس اینتری
  • برنامه نامزد استانی
  • برنامه مهاجرت سرمایه گذاری
  • برنامه کارآفرینی
  • برنامه خوداشتغالی
  • نیروی کار ماهر
  • حمایت مالی از خانواده
  • پرستاران تمام وقت
  • ویزای استارتاپ
  • پناهندگان
  • پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی
  • پایلوت مهاجرتی آتلانتیک

جمع بندی

این مقاله با عنوان تمدید ویزای 5 ساله کانادا نگاشته شده است. در بخش های مختلف این مقاله ما سعی کردیم تا در رابطه با ویزای 5 ساله کانادا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

آگاهی داشتن از مطالب مرتبط با چنین موضوعاتی به شما در مراحل اخذ ویزا کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد تا گام های خود را محکم و حساب شده بردارید و بتوانید راحت تر و سریع تر ویزای مورد نظر خود را اخذ نموده و به کشور مقصدتان سفر نمایید.

چنان چه بارها در این مقاله گفتیم، این ویزا یکی از ارزشمندترین ویزاهای کانادا است که می تواند اجازه اقامت 5 ساله و ورود و خروج نامحدود را به شما بدهد. بعد از 5 سال می توانید برای تمدید ویزای 5 ساله کانادا اقدام کنید و مدت بیشتری از آن بهره ببرید.

در پایان خاطر نشان می کنیم که در تمامی مراحل مهاجرت خود می توانید از کارشناسان و خدمات شرکت ایزی گل، کمک بگیرید.

برای کسب آگاهی بیشتر، با کارشناسان شرکت ایزی گل که از بهترین موسسات مهاجرتی می باشند، تماس بگیرید.

ezgoal@