خرید استارت آپ کانادا

خرید استارت آپ کانادا

در این مقاله به بررسی موضوع خرید استارت آپ کانادا می پردازیم.

در مقالات قبل در مورد مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا و مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا به صورت مفصل صحبت کردیم.

حتی هزینه ویزای استارتاپ کانادا را نیز به صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم.

حالا به موضوع خرید استارت آپ کانادا می پردازیم.

 

کشور کانادا به دلیل داشتن فرهنگ مهاجرپذیری و کیفیت زندگی بالا و داشتن امکانات بی نظیر، همواره یکی از مقاصد ایده آل برای مهاجرین سرتاسر جهان به حساب می آید. اخذ ویزا از طریق استارت آپ، یکی از بهترین و تازه ترین متدهای این کشور برای جذب سرمایه گذاران و ایده پردازان است.

در این روش، افرادی که ایده خلاقانه ای داشته باشند؛ با ارائه آن به شرکت های معتبر مورد تایید دولت، می توانند ویزا‌، سپس تابعیت دائم کانادا را به دست آورند.

در ادامه نوشتار خرید استارت آپ کانادا؛ شرایط لازم، معایب و مزایای این روش و امکان خرید بیزینس در کانادا را بررسی می کنیم. با مراجعه به سایت ایزی گل می توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. موسه ایزی گل بهترین شرکت برای اخذ اقامت کانادا شناخته می شود.

در ادامه مبحث خرید استارت آپ کانادا، موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:

استارت آپ چیست؟

دریافت اقامت کانادا از طریق ویزای استارت آپ

مدارک لازم برای اخذ ویزا

شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا

تفاوت ویزای استارت آپ و کارآفرینی

مزیت های استارت آپ کانادا

مشکلات استارت آپ کانادا

دلیل های رد شدن ویزای استارت آپ

پروژه های موفق طرح استارت آپ کانادا

مراحل استارت آپ

تعاریف مهم در ویزای استارت آپ

مهاجرت اعضای خانواده در ویزای استارت آپ

خرید استارت آپ کانادا

شرکت های سرمایه گذاری مورد تایید اداره مهاجرت کانادا

کلاهبرداری در استارت آپ کانادا

مدارک پزشکی لازم برای تایید ویزای استارت آپ کانادا

نتیجه گیری

 

استارت آپ چیست؟

استارت آپ چیست؟
استارت آپ چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع خرید استارت آپ کانادا، بایستی با استارت آپ آشنا شویم. استارت آپ واژه ای است که به احتمال زیاد آن را زیاد شنیده اید.

استارت آپ شامل مشاغل، شرکت ها و موسسات تازه تاسیس می شود که هدف از آن ها، ارائه یک خدمت یا محصول تازه برای رفع نیازهای یک جامعه است.

این کسب و کارهای تازه تاسیس، علاوه بر برآورده کردن نیازهای یک جامعه، کمک زیادی به رشد و توسعه زیرساخت های کشور و قدم برداشتن در مسیر شکوفایی آن می کنند.

در طی سالیان گذشته، کشورهای پیشرفته دنیا به خوبی به اهمیت این استارتاپ ها پی برده اند و امکانات و شرایط لازم برای توسعه روز افزون آن ها را فراهم کرده اند.

مراحل اولیه اخذ ویزا به وسیله خرید استارت آپ کانادا، تفاوت چندانی با سایر روش ها ندارد

مراحل اولیه اخذ ویزا به وسیله خرید استارت آپ کانادا، تفاوت چندانی با سایر روش ها ندارد، ولی از نظر شرایط و ضوابط، همچنین مدارک و اسناد مورد نیاز، با سایر روش ها مانند اسکیل ورکر، مهاجرت تحصیلی یا اسپانسر شیپ، متفاوت است.

طبق اعلام رسمی دولت کانادا، هدف از اخذ ویزا از طریق خرید استارت آپ کانادا، جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان ماهر و متخصص در زمینه اشتغال زایی است.

این استارت آپ ها با حمایت دولت می توانند زمینه رشد اقتصادی بیشتر کشور کانادا را فراهم آورند. در کنار این کار، این افراد می توانند تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت نمایند و از مزایای آن برخوردار شوند.

این کسب و کارها باید از ویژگی های زیر برخوردار باشند:

  • داشتن ابتکار و خلاقیت
  • توانایی اشتغال زایی در مقیاس وسیع
  • رقابت با شرکت ها و موسسات برتر دنیا

اگر یک ایده تجاری منحصر به فرد و جدید در سر دارید و به دنبال سرمایه گذاری در آن هستید، می توانید با  موسسات معتبر کشور کانادا در ارتباط باشید و شرایط اخذ اقامت این کشور را برای خود فراهم کنید.

شرایط موسسات در استان ها و ایالت های مختلف کشور کانادا تا حدودی با هم متفاوت است. به همین دلیل قبل از اقدام، حتما به سایت های این موسسات مراجعه کرده و از آخرین شرایط اطلاع پیدا کنید.

برای راحتی کار می توانید با کارشناسان موسسه ایزی گل در ارتباط باشید. اسزی گل بهترین موسسه برای اخذ اقامت کانادا می باشد.

در صورتی که طرح و ایده خاصی نداشته باشید، می توانید در طرح هایی که مورد تایید این موسسات است، سرمایه گذاری کنید. به این روش، خرید استارت آپ می گویند. این روش معمولا به سرمایه کمتری نیاز دارد.

در روش استارت آپ با ورود به خاک این کشور، اقامت کانادا را دریافت می نمایید و با گذشت سه سال از اقامتتان، می توانید تابعیت این کشور را به دست آورید. اعضای خانواده شما نیز از این حق برخوردار می شوند و فرزندان شما می توانند به صورت رایگان در کانادا مشغول به تحصیل شوند.

دریافت اقامت کانادا از طریق ویزای استارت آپ

دریافت اقامت کانادا از طریق ویزای استارت آپ
دریافت اقامت کانادا از طریق ویزای استارت آپ

بسیاری از سرمایه گذاران قصد سرمایه گذاری در کشورهایی مانند کانادا را دارند، ولی ایده ای برای این که از کجا شروع کنند و چگونه آن را به سرانجام برسانند، ندارند.

این افراد می توانند در زمینه های مختلف مانند املاک و مستغلات، تکنولوژی، کشاورزی و … سرمایه گذاری کنند. در حقیقت آن چه که در سرمایه گذاری در سایر کشورها اهمیت دارد، به نتیجه رسیدن آن سرمایه گذاری و کسب سود و بازدهی بالاست.

مزیت دیگری که این سرمایه گذاری باید داشته باشد، این است که فرد پس از سرمایه گذاری بتواند اقامت آن کشور را به دست آورد.

متاسفانه بسیاری از افراد، روشی را انتخاب می کنند که در آن احتمال کمی برای اخذ تابعیت کشور مقصد وجود دارد. برای اخذ تابعیت کانادا، روش های سرمایه گذاری متنوعی وجود دارد.

یکی از بهترین روش ها در این زمینه گرفتن ویزا از طریق خرید استارت آپ کانادا است. افرادی که این نوع ویزا را دریافت می کنند، به محض ورود به خاک کشور کانادا، اقامت مادام العمر برای خود و خانوده شان را به دست می آورند.

اگر قصد اخذ اقامت کانادا از طریق خرید استارت آپ کانادا را دارید، می توانید با مراجعه به سایت ایزی گل، از به روزترین اطلاعات در این زمینه برخوردار شوید. ایزی گل بهترین موسسه برای اخذ دریافت اقامت کانادا به شمار می آید.

مدارک لازم برای اخذ ویزا

مدارک لازم برای اخذ ویزا
مدارک لازم برای اخذ ویزا

مدارک هویتی فرد اصلی، خانواده و تیم او:

پاسپورت، سند ازدواج (درصورت متاهل بودن) شناسنامه و کارت ملی و عکس پرسنلی

مدارک و سوابق علمی و کاری:

این مدارک با توجه به شغل فرد می تواند بسیار متفاوت باشد. مسئله ای که حائز اهمیت است، متقاضی باید در زمینه شغلی مورد نظر، سابقه و رزومه قوی به همراه مدارک معتبر داشته باشد.

مدارک تحصیلی:

معمولا ارائه آخرین مدرک تحصیلی کافی است و سختگیری چندانی در این زمینه ندارند.

مدارک مالی و دارایی:

افرادی که قصد اخذ ویزای کانادا از طریق استارت آپ را دارند، باید با ارائه مدارک مالی و دارایی های خود، اثبات کنند که از تمکن مالی مناسب برای تامین هزینه های خود و همراهانشان برخوردار هستند.

مدارک و فرم های اطلاعات فردی:

متقاضی باید با جزئیات، اطلاعات فردی خودش را در فرم های از قبل تعیین شده وارد کند.

شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا

شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا
شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا

شرایط اخذ ویزای کانادا از طریق استارت آپ، مانند شرایط برنامه اسکیل ورکر است. مقررات مخصوص استارت آپ برای تمام ایالت های کانادا یکسان است، به جز ایالت کبک که شرایط ویژه خودش را دارد.

نکته ضروری دیگری که باید به آن توجه نمایید، این است که ایده شما واقعا ایده جدید و تازه ای باشد که بتوان بر اساس آن، استارت آپ را عملی کرد. مسئله مهم بعدی، ارائه این ایده به سازمان ها و موسسات کشور کانادا است. پس از بررسی آن، به شما اطلاع داده می شود.

داشتن حداقل نمره آیلتس جزء الزامات محسوب می شود. حداقل نمره آیلتس لازم، نمره ۵ است. این نمره به نسبت نمره لازم برای سایر روش های اخذ ویزا، نمره پایینی به حساب می آید و صرفا نشان می دهد که شما به صورت نسبی با زبان انگلیسی آشنایی دارید.

این کار را می توانید به صورت شراکتی انجام دهید و متقاضی و یک شرکت معتبر، با همراهی حداکثر ۴ نفر دیگر می تواند اقدام نماید.

سهم شرکت ۵٠ درصد و سهم افراد هر کدام ۱٠ درصد می تواند باشد. جدید بودن ایده و تایید آن، توسط مراجع دارای صلاحیت کشور کانادا صورت می پذیرد.

شرایط اصلی تایید ایده و کسب و کار شما به شرح زیر است:

استارت آپ مورد نظر، مورد تایید باشد

برای تایید استارت آپ مورد نظرتان، شما باید حداقل ۱٠ درصد از سهام شرکت را در اختیار داشته باشید.  یک شرکت نهایتا  می تواند ۵ نفر به عنوان هیئت موسس داشته باشد. ۵٠ درصد از سهام شرکت نیز باید در اختیار یک شرکت معتبر دیگر باشد. پس از اخذ اقامت، باید به مدیریت شرکت و انجام امور آن بپردازید.

یک موسسه معتبر، حامی استارت آپ شما باشد

تنها نهادها و موسساتی می توانند از کسب و کار شما حمایت کنند که مورد تایید دولت کانادا باشند. با مراجعه با سایت ایزی گل می توانید از لیست این موسسات اطلاع پیدا کنید.ایزی گل بهترین موسسه برای اخذ دریافت اقامت کانادا به شمار می آید.

داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی

مانند سایر روش های اخذ ویزا، افراد واجد شرایط اخذ ویزای استارت آپ، باید حداقل در یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی مهارت کافی داشته باشند. حداقل نمره مورد قبول CLB5 که معادل آیلتس است، 5 می باشد.

داشتن وضعیت مالی مناسب

افراد متقاضی این نوع ویزا باید از تمکن مالی نسبتا خوبی برخوردار باشند. طوری که بتوانند از پس مخارج زندگی در کانادا مانند مسکن، لباس و هزینه های خوراک و رفت و آماده بر بیایند.

تفاوت ویزای استارت آپ و کارآفرینی

تفاوت ویزای استارت آپ و کارآفرینی
تفاوت ویزای استارت آپ و کارآفرینی

روش استارت آپ، جزء روش های نوین مهاجرت به کشور کانادا محسوب می شود. شما از طریق کارآفرینی در حیطه های مختلف، می توانید ویزای کانادا را به دست آورید، اما روش استارت آپ نسبتا آسان تر و کم هزینه تر است. تفاوت عمده و اصلی ویزای استارت آپ با کارآفرینی، در ایده پشت آن ها است.

ایده استارت آپ باید تازه و مبتکرانه باشد، ولی ایده کارآفرینی می تواند تکراری باشد و بارها قبلا مورد استفاده قرار گرفته باشد. در این حالت احتمال شکست پروژه کاهش پیدا می کند و ریسک آن به شدت کاهش می یابد.

از آنجا که در استارت آپ، روش های متنوع تری وجود دارد و دولت در چارچوب قانون به شما اجازه فعالیت در این حیطه ها را می دهد، استقبال بیشتری از آن می شود.

در کارآفرینی؛ تا دو سال حق اقامت در کانادا و بهره مندی از خدمات این کشور را دارید، سپس در صورت به موفقیت رسیدن طرحتان و اشتغالزایی برای حداقل یک شهروند کانادایی، می توانید برای اخذ اقامت مادام العمر اقدام نمایید.

در روش استارت آپ؛ از همان ابتدای ورود به خاک کانادا، اقامت دائم را کسب کرده اید

در روش استارت آپ؛ از همان ابتدای ورود به خاک کانادا، اقامت دائم را کسب کرده اید. پس از سه سال می توانید حق شهروندی و تابعیت کانادا را به دست بیاوید و نیازی به استخدام کردن شخصی ندارید. یکی دیگر از مزیت های استارت آپ، حمایت خوب و بی نظیر دولت از متقاضیان آن است.

دولت، امکانات و تجهیزات لازم را در اختیارتان قرار می دهد و تا حد ممکن نیازهای شما را برآورده می کند. همان گونه که اشاره کردیم، کسب تابعیت کانادا در روش کارآفرینی، کاملا وابسته به نتیجه کسب و کار شماست.

در صورت شکست در کارتان، اقامت کانادا را از دست می دهید. در روش استارت آپ، حتی در صورت شکست، اقامت کانادا را همچنان حفظ خواهید کرد.

مزیت های استارت آپ کانادا

مزیت های استارت آپ کانادا
مزیت های استارت آپ کانادا
  • به دست آوردن اقامت کانادا در سریع ترین زمان ممکن
  • می توانید در کانادا مشغول به کار شوید و همزمان نیم نگاهی به کسب تابعیت کانادا داشته باشید.
  • به صورت تیمی و همراه با خانواده می توانید اقامت کانادا را به دست آورید.
  • پس از گذشت سه سال می توانید پاسپورت کانادا را داشته باشید.
  • داشتن حداقل نمره زبان کمتر نسبت به سایر روش ها
  • حمایت و پشتیبانی کامل دولت کانادا از کسب و کارتان
  • در صورت شکست پروژه، همچنان اقامت کانادا را دارید.

مشکلات استارت آپ کانادا

مشکلات استارت آپ کانادا
مشکلات استارت آپ کانادا

استارت آپ کانادا، یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا محسوب می شود که در کمترین زمان ممکن، امکان اخذ اقامت را فراهم می کند. برای افزایش احتمال موفقیت طرحتان، لازم است تا یک تیم  متخصص و حرفه ای تشکیل دهید.

همچنین باید قدرت مدیریت خوبی داشته باشید تا بتوانید این کار تیمی را به نتیجه مطلوب برسانید. جذب مشتری و سودآوری در ابتدای کار ممکن است آسان باشد، اما مهم تر از این کار، تداوم آن است.

برای دستیابی به این هدف باید بازار هدف و تبلیغات خود را گسترش دهید. به همین دلیل سرمایه بیشتری نیاز دارید. مواردی که در اینجا ذکر کردیم، معضلات و مشکلات بعد از راه اندازی کسب و کار است.

موارد زیر مشکلاتی است که ممکن است پیش از شروع کار با آن روبرو شوید:

  • دشوار و طولانی بودن فرایند اخذ ویزا
  • نداشتن حداقل سطح زبان
  • نداشتن اطلاعات دقیق از معیارها و استانداردهای کانادا
  • نداشتن محل سکونت مناسب
  • داشتن هزینه ها و مخارج زیاد
  • عدم سازگاری با آب و هوای کانادا
  • دور بودن کانادا از ایران
  • در صورتی که درخواست یکی از اعضای اصلی گروه رد شود، کل گروه موفق به دریافت مجوز نخواهند شد.
  • داشتن رقبای زیاد و پذیرش محدود سالیانه
  • فرایند صدور مجوز سخت و طولانی

دلیل های رد شدن ویزای استارت آپ

دلیل های رد شدن ویزای استارت آپ
دلیل های رد شدن ویزای استارت آپ

برای گرفتن مجوز استارت آپ در کانادا، باید استانداردها و شرایط زیادی را رعایت کرده باشید. در صورت عدم رعایت آن ها، موفق به کسب مجوز نخواهید شد.

از دو نظر امکان رد شدن درخواست شما وجود دارد. یکی از نظر  مسائل مربوط به متقاضی، دوم از نظر مسائل مربوط به طرح و پروژه. در زیر دلایل رد شدن هر کدام را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

مسائل شخصی:

  • داشتن سوء پیشینه
  • داشتن سابقه مشکل و بیماری خاص
  • ارائه مدارک و اسناد جعلی
  • نداشتن تمکن مالی مناسب برای هزینه های خود و خانواده
  • نداشتن مدارک مورد نیاز
  • نداشتن مدرک زبان

مسائل مربوط به طرح و پروژه:

  • نداشتن علم و سواد کافی در زمینه پروژه اصلی
  • عدم نیاز به شما در تیم اصلی مجری پروژه

در صورتی که با اقامت شخص اصلی به هر دلیلی موافقت نشود، کل پروژه به مشکل بر می خورد. در صورتی که کسی غیر از فرد اصلی با این مشکل مواجه شود، مشکلی برای پروژه ایجاد نمی کند.

پروژه های موفق طرح استارت آپ کانادا

پروژه های موفق طرح استارت آپ کانادا
پروژه های موفق طرح استارت آپ کانادا

کانادا به دلیل حمایت بی نظیر دولت در زمینه استارت آپ، یکی از بهترین و ایده آل ترین کشورها در این زمینه محسوب می شود. در صورت تایید طرحتان می توانید به راحتی اقامت این کشور را به دست آورید.

طرحتان برای این که مورد تایید دولت قرار بگیرد، باید خلاقانه، تازه، اشتغال زا و سود آور باشد و بتواند در مقیاس جهانی قابل عرضه و رقابت باشد.

استارت آپ های موفقی که در کانادا اجرا شده است، بیشتر در این شهرها شروع به فعالیت کرده اند: ونکوور، تورنتو، اتاوا و مونترال. موارد زیر طرح های استارت آپ موفق کاناداست هستند.

RITUAL

این طرح در سال ۲٠۱۴ در کانادا اجرا شد و به شهرت جهانی رسید. نمونه این طرح اخیرا در ایران هم پیاده شده است. از طریق آن افراد می توانند به صورت آنلاین از فست فود و رستوران های اطراف، غذا سفارش دهند.

OPENCARE

این طرح در سال ۲٠۱۲ اجرا شد. بدین صورت است که با دریافت یک سری اطلاعات شخصی و بررسی نیازهای فرد، بهترین دندانپزشکی را متناسب با نیازش به او معرفی می کند.

terramera

ایده ای برای بهبود و هوشمند سازی گیاهان و حذف کودهای شیمیایی

hootsuite

برنامه ای برای مدیریت شبکه های مجازی

skaha remote sensing

پلتفرم نشاندهنده رطوبت خاک زمین های کشاورزی

برای کسب آگاهی بیشتر، با متخصصین شرکت ایزی گل در ارتباط باشید. ایزی گل بهترین موسسه برای اخذ دریافت اقامت کانادا به شمار می آید.

مراحل خرید استارت آپ کانادا

مراحل خرید استارت آپ کانادا
مراحل خرید استارت آپ کانادا

کسب مجوز استارت آپ مراحلی دارد که باید به صورت کامل و دقیق طی شوند:

  • اخذ تاییدیه از یک موسسه یا نهاد کانادایی مرتبط با استارت آپ و تقبل مبلغی برای تضمین این طرح
  • کسب حداقل نمره زبان آیلتس، ۵ (CLB5)
  • متقاضی اصلی باید حداقل ۱٠ درصد از سهام کسب و کار مورد نظر را داشته باشد.
  • داشتن تمکن مالی مناسب برای هزینه های خود و خانواده و تیم اصلی

به منظور اخذ ویزای استارت آپ باید حداقل پشتیبانی یکی از نهادهای زیر را داشته باشید:

صندوق های سرمایه گذاری

گروه های سرمایه گذاری حمایتگر

واحدهای آزمایشی تجاری

این گروه ها برای حمایت از طرح های استارت آپ توسط دولت کانادا ایجاد شده اند. هر کدام معیارها و استانداردهای خاص خودشان را دارد. به عنوان مثال؛ یکی از نهادها ممکن است از شما در مورد کسب و کارتان اطلاعات بیشتری بخواهد و در صورت تطابق داشتن صحبت های شما با معیارهای آن ها، از طرح شما حمایت کند.

برای توضیح طرح خود و آماده سازی طرح بیزینس پلن خود می توانید در سایت ایزی گل با بهترین مشاوران ایرانی در زمینه مهاجرت به کانادا صحبت کنید. به طور کلی ارائه بیزینس پلن شامل موارد زیر است:

کسب اطلاعات

قبل از اقدام برای اخذ ویزای استارت آپ حتما اطلاعات لازم را کسب نمایید و از جزئیات آن آگاه شوید. این کار امکان موفقیت شما را افزایش می دهد.

آماده کردن بیزینس پلن

یکی از اصلی ترین مراحل اخذ ویزای استارت آپ، آماده سازی بیزینس پلن است. به این دلیل اهمیت خاصی دارد. موسسات و نهادها بر اساس بیزینس پلن شما، تصمیم به حمایت یا رد پروژه شما می گیرند. در صورتی که ایده ای برای ارائه بیزینس پلن خود ندارید، حتما با مشاورین سایت ایزی گل در ارتباط باشید.

بررسی صلاحیت خود

قبل از اقدام برای اخذ ویزا حتما به شناخت کافی از توانمندی های خود برسید و تمامی پتانسیل های خود را بررسی کنید و ببینید که آیا از پس اجرای آن بر می آیید یا خیر؟

درخواست ویزا

پس از این کار می توانید درخواست صدور ویزا دهید و منتظر نتیجه بمانید.

مراحل پس از اخذ ویزا

پس از اخذ ویزا مراحلی را باید طی کنید که باید از آن اطلاع کامل داشته باشید.

دریافت نامه حمایت یا LETTER OF SUPPORT

در صورت دریافت این نامه از سه نهادی که مطرح کردیم، می توانید برای ورود به کانادا خود را آماده کنید. این نهادها، تضمین می کنند که حمایت مالی از کسب و کار شما داشته باشند.

آماده سازی برای ورود به کانادا

در این مرحله شما تمامی مراحل را به خوبی طی کرده اید و باید خود و خانواده تان را آماده حضور در کانادا نمایید.

تعاریف مهم در ویزای استارت آپ

نامه حمایت یا Letter of support

این مدرک تحت عنوان نامه حمایت، مهم ترین مدرک اخذ ویزا محسوب می شود. برای اخذ ویزا حداقل یکی از موسساتی که بیان کردیم، باید از شما حمایت کنند.

گواهی نامه تعهد در برنامه استارت آپ commitment certificate

شرکت های حامی، علاوه بر نامه حمایت، مدرک دیگری تحت عنوان گواهینامه تعهد برای اداره مهاجرت کانادا صادر می کنند و از این طریق تعهد خودشان نسبت به شما و دولت کانادا را اعلام   می کنند.

اعضای اصلی و غیر اصلی استارت آپ

اعضای اصلی، اعضایی هستند که بدون وجود آن ها، پروژه پیش نمی رود و روند آن متوقف می شود. مثلا در پروژه طراحی نرم افزار موبایل، توسعه دهنده اپلیکیشن، یک جزء اصلی و جدایی ناپذیر محسوب می شود.

در صورتی که مسئول بازاریابی همین اپلیکیشن، یک عضو غیر اصلی به حساب   می آید و نبودش مشکلی در اخذ ویزا و فرایند گرفتن تاییدیه پروژه ایجاد نمی کند.

مهاجرت اعضای خانواده در ویزای استارت آپ

یکی از مزیت های اخذ ویزای استارت آپ، دریافت اقامت کانادا برای اعضای تیم استارت آپ است. بر اساس شرایط زیر این کار صورت می گیرد:

  • خانواده پنج عضو تیم استارت تاپ، شامل این طرح می شوند. همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال جزء اعضای خانواده به حساب می آیند.
  • اگر فرد جزء اعضای اصلی باشد، می تواند درخواست ویزای کار نیز بدهد. همسرش نیز می تواند از ویزای کار آزاد بهره مند شود. با داشتن این ویزا به راحتی می تواند در کانادا مشغول به کار شود.
  • فرزندان اعضای تیم، می توانند از تحصیل رایگان کشور کانادا استفاده نمایند.
  • اعضای خانواده پس از اخذ اقامت، می توانند تابعیت کانادا را به دست آورند.

خرید استارت آپ کانادا

اگر می خواهید از طریق خرید استارت آپ کانادا، پروسه اخذ ویزا از طریق استارت آپ را سرعت ببخشید، باید به این نکته توجه داشته باشید که این امکان صرفا در تعداد محدودی از استان های کانادا فراهم شده است.

در سایت دولت کانادا، به صورت دقیق و واضح از شرایط خرید بیزینس صحبتی نشده است. به همین دلیل توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق در این مورد به سایت ایزی گل مراجعه نمایید.

به طور کلی اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا امکان خرید بیزینس در کانادا وجود دارد یا خیر؛ باید بگوییم که هم بله هم خیر.

پاسخ این پرسش کاملا به هدف شما بستگی دارد. اگر هدفتان از خرید یک بیزینس در کانادا، سرمایه گذاری باشد؛ این کار امکانپذیر است و می توانید از این طریق اقامت کانادا را به دست آورید.

در صورتی که هدفتان از خرید یک بیزینس صرفا اخذ اقامت باشد، این کار امکانپذیر نیست. چون که دولت کانادا به دنبال ایده های نو و افراد خلاق است.

شرکت های سرمایه گذاری مورد تایید اداره مهاجرت کانادا

انکیوباتورها (Business incubators)

انجل کمپانی ها( Angel investor groups)

ونچر کپیتال ها( Venture capital funds)

انکیوباتورها (مراکز رشد)

انکیوباتورها شرکت هایی هستند که با خدماتی که ارائه می دهند، کمک شایانی به توسعه استارت آپ ها می کنند. خدمات این شرکت ها اغلب شامل مواد زیر است:

  • پروسه ها
  • زیرساخت ها
  • افراد اصلی

این بدان معنی است که این شرکت ها، در طراحی پروسه (فرایند) طرحتان به شما کمک می کنند. اشخاص اصلی که برای استارت آپ نیاز دارید را شناسایی نموده و زیرساخت های مورد نیاز مانند فضا و امکانات لازم را فراهم می کنند.

بودجه این نوع شرکت ها محدود است. به همین دلیل تعداد کمی از استارت آپ ها را می توانند مورد حمایت قرار دهند. انیکوباتورها تعدادی کارگاه و کلاس آموزشی نیز برگزار می کنند.

انجل کمپانی ها

شخص یا اشخاصی هستند که با سرمایه شخصی خود در استارت آپ ها، سرمایه گذاری می کنند. افراد کارآفرین در این گروه قرار می گیرند. این افراد در رابطه با حمایت از یک استارت آپ، خیلی سختگیر نیستند ولی انتظار سود دهی بالایی از طرح مورد نظر دارند.

ونچر کپیتال ها (سرمایه گذاران ریسک پذیر)

این گروه، شرکت هایی هستند که سرمایه دیگران را مدیریت می کنند و با سرمایه آن ها در پروژه های مختلف سرمایه گذاری می کنند.

رقم سرمایه گذاری آن ها  معمولا بیشتر از دو گروه دیگر است. با داشتن تیم حرفه ای و ایده ای خلاقانه با احتمال موفقیت بالا، می توانید به این گروه مراجعه نمایید.

کلاهبرداری در استارت آپ کانادا

کلاهبرداری در استارت آپ کانادا
کلاهبرداری در استارت آپ کانادا

متاسفانه در زمینه مهاجرت به كانادا، با کلاهبرداری های زیادی مواجه هستیم. در حیطه استارت آپ ها نیز این اتفاق رخ می دهد.

تعدادی ملاک و معیار وجود دارد که با اطلاع از آن ها، می توانید امکان این کلاهبرداری را به کمترین میزان خود برسانید.

اگر خودتان با شرکت های سرمایه گذار در ارتباط مستقیم هستید، تنها کاری که باید انجام دهید، اطمینان از بودن اسم شرکت در فهرست مورد تایید اداره مهاجرت کانادا است. در غیر این صورت به کارشناسان ایزی گل مراجعه نمایید.

مدارک پزشکی لازم برای تایید ویزای استارت آپ کانادا

وقتی موفق به اخذ ویزا شدید، حتما باید چکاپ پزشکی را انجام دهید. این مراحل به شما اطلاع رسانی می شود. به نکات زیر در مورد چکاپ پزشکی توجه نمایید:

  • تمامی اعضای خانواده شما باید این چکاپ را انجام دهند.
  • پس از انجام چکاپ، در دو صورت ممکن است موفق به دریافت تاییدیه نشوید:

شرایط فرد اصلی به گونه ای است که برای جامعه، تهدید جدی محسوب می شود.

فرد مشکل و بیماری خاصی داشته باشد که نیاز به پیگیری و درمان دارد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

اخذ ویزا از طریق استارت آپ، یکی از جدیدترین و بهترین روش ها برای اخذ ویزای کانادا است. در کنار مزیت های بی شمار مانند اخذ اقامت و تابعیت کانادا، اخذ اقامت برای خانواده و … معایبی نیز دارد که می توان از آن چشم پوشی کرد.

اگر با هدف سرمایه گذاری در این کشور اقدام به خرید استارت آپ کانادا نمایید، می توانید اقامت کانادا را به دست آورید.

مهم ترین نکته ای که به آن باید توجه داشته باشید، این است که داشتن اطلاعات به روز و آپدیت، کمک زیادی به موفقیت شما در اخذ ویزا می کند.

از این رو با مراجعه به بهترین سایت ایران در زمینه مهاجرت؛ سایت ایزی گل، می توانید ضمن دریافت مشاوره رایگان، از جدیدترین اخبار و شرایط اخذ اقامت کانادا با خبر شوید.

در پایان از شما می خواهیم به صفحه معایب ویزای استارتاپ کانادا نیز نگاهی بیاندازید.

shorturl.at/jxCDV

ezgoal@